Piilofarmarin muutos henkilöautoksi ??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja oasep, 26.1.2010.

  1. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Lavakate näyttäis olevan selvä asia mutta lähinnä tuo nopeusrajoitus mietityttää, yritin katsella Trafin pykäliä ja näyttäis että sitä ei saa nostettua. Pitäis olla HA eikä se onnistu. Kyllä siitä nyt mun mielestä vaikka tonnin vois maksaa että sen sais pois vaikka suhteessa auton arvoon onkin paljon.
    On se ihme että Suomessa nämä ei sitten muutukaan turvallisiksi kun maksaisi verot, ennenhän se oli täysin turvallisuuden mittari onko verot maksettu vai ei. :D

    nimim. mennään Sportsidellä edelleen sitten maks 80 km/h.
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Asia on miten se luetaan.
    Sportsiden tilanteessa tee vaikka joku muu painoon vaikuttava muutos.
    Muuta se 454 moottorille ja sen takia omapaino on punnittava, mutta koska samalla vahvistit lavan pohjaa 20mm teräslevyllä, putosi kantavuus ja auto menee 3 paikan HA:ksi. Hups. :odroll:
     
  3. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Tuohan on loistoidea, kiitos! :)
     
  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Hey Simo! Oletko valmis lyömään vetoa asiasta? Jos tarpeeksi isosta summasta puhutaan, hommaan sulle rekisteriotteen nenän eteen. Kaveri just muutti Kreikkaan, mutta paperit saan varmasti hommaattua ihmeteltäväksi.
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    No en pelaa enää uhkapelejä. Tietysti haluan nähdä El Caminon ja otteen missä lukee Henkilöauto. Bisset tarjoon siellä missä viimeks kännättiin.
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ok 75, nyt nousee hovissa. Jos tuot kesärajoituksien aikaan Caminon näytille papereineen millä saa motarilla ajaa 120km/h, niin kännit tarjoon tiedät kyllä missä.
     
  7. artz

    artz Gearhead

    Tarjotaanko kaljoja myös muille? Kuten tässä ketjussa minäkin mainitsin, niin mun(kin) Caminon otteessa lukee Henkilöauto, 2 paikkaa ja muistaakseni omapainon lisäksi 650 kg saa kuskata tavaraa.
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Silloin wanhan lain aikaan oisin tarjonnut kännit kaikille. Oisitte saanu valita kapakankin, kunhan oltais pohjoismaissa pysyttty.
     
  9. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Hei Repeli, autoa en saa näytettäväksi, kun on projekti tällä hetkellä.
    Paperit voisin saada, jos jaksan nähdä vaivaa.
     
  10. artz

    artz Gearhead

    Vanien muuttamisesta ha:ksi on ollut jotain juttua mutta miten se nyt käytännössä menisi jos on 5 hlö bensavani, eli ihmisten paino 5*68kg=340kg. Ihmisten painohan ei ha:ssa saa ylittää kuljetettavan tavaran massaa, eli onko se niin helppoa että konttorilla alentaisivat kokonaismassaa tuohon sopivaksi, vai pitääkö koko peräosasto pultata kirkonpenkkejä täyteen?
     
  11. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kokonaismassaa eivät tule alentamaan! Se on pyhä! Siitä maksetaan käyttömaksu.

    Ainoa konsti on saada ihmis kantavuus suuremmaksi kuin tavarakantavuus. Se saattaa vaatia runsaasti penkkejä tai kantavuutta pitää hukata johonkin rakenteisiin. (lue: 200kg subbarikotelo, ja pitääkö sitä kuljettaa sitten aina mukana? :))
    Penkkiluvulla ei kannata mennä linja-autoksi.

    Penkeissä kannattaa muistaa, että turvavöiden kiinnityksissä pitää noudattaa aikakauden vaatimuksia. Helpoiten se onnistuu vanin omilla bussimallin sohvilla. Niissä vyöt on kiinnitetty sohvan runkoon ja siten tehdastekoiset.
     
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mites tää prosessi nyt fyysisesti etenee? :confused:

    Esitetäänkö auto, piilofarkku tässä tapauksessa, muutoskatsastuksessa ha:ksi täysillä penkeillä konttorille ja jäädään odottamaan verottajan sivallusta?

    Vai onko marssijärjestys joku muu?:eek:
     
  13. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kai sen saa muutoskatsastaa ha:ksi niillä kovillakin penkeillä? Ei kai se kenellekään kuulu, miten paksut pehmusteet autossa on. Sen katsastuksen jälkeen tehdään verohakemus. Näin voisin olettaa.
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ei kannata muuten ajella leimalle niitten pehmeiden penkkien kanssa

    Jos jotain meneekin pieleen niin on veropetos kourassa kun pakulla ajeltu pehmeiden penkkien kanssa kuten tää volkkari tapaus osoittaa ja jos rikettä ei ole tapahtunut siitä ei tartte sakottaa joten 10k on veroa perinnässä
    Siinähän oltiin menossa katsastamaan autoa penkilliseksi


    Eli kovilla penkeillä kyselemään et millaisen verolappusen saa jos pehmeille penkeille leimaa vai henkilöautoistaako kovilla penkeillä

    ja sit muutos katsastais pehmeät penkit, menee konttorista riippuen sen 28e vähimmillään
     
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Pehmei(s)tä en puhunut vielä mitään.. :D Täydestä penkkiluvusta vasta tässä vaiheessa... Sitten kun löytyy kaikki penkit pehmeinä, niin ruuvataan kiinni. Sama asia kylläkin, eli HA:ksi muutoskatsastaminen ja lisänä, että 8-paikkaiseksi.

    Nikulla on selkeesti kasvanu selkäruotoon terve, tai sairas, pelko suomalaista verotuskäytäntöä kohtaan. :)
    Niin minullakin.. Eipä sillä. On tuo verottaja sen verran autojenkin kanssa kouluttanut, ettei mitään riskejä halua ottaa.:mad::eek:
     
  16. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Joutuisikohan näillä eväin tekemään kaksi muutoskatsastusta?
    Ensin kovilla käyt konttorilla ja muutat hlö-autoksi ja sitten vielä paikkaluvun muutos?
    Volkkaritapaus oli muuten ennen tämän uuden lain voimaantuloa.

    Ja tiedän yhden autotapauksen, jossa lukee otteessa pykälän sen ja sen mukaiset tilapäisistuimet tavaratilassa ja autossa on ollut vuosia pehmoiset penkit ja katsastettu monta vuotta niillä. Tai en tiedä onko enää liikenteessä, aika ruosteinen oli viimeksi nähdessä.
     
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Poikettava konttorilla kysäsemässä miten homma menee.. Mitäpä tuota spekuloimaan.
     
  18. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Kävitkö kysäisemässä ?
    Mitä vastasivat ?
     
  19. DD6

    DD6 Gearhead

    Ei tartte ressata noiden pehmeiden kanssa. Ruuvaa kiinni, ajaa konttorille ja pyytää tekemään muutokset lappuihin, ottaa leiman paperiin, lähtee rytmiryhmän kanssa motarille ajamaan 120km/h ja jää sitten odottamaan verolappua postilaatikkoon.

    Jos varmistella haluaa, niin soittaa vaikka konttorille ennen katsastukseen lähtöä ja sopii ajan + muutoskatsastuksen, niin ei tule jetsonienkaan kanssa sanaharkkaa sillä siirtymällä.
     
  20. J.J.

    J.J. Gearhead

    Ensin verotus, sitten vasta muutoskatsastus.
     

Kerro tästä muillekin!