piilojameksen dieselöinti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja slantman, 30.11.2005.

  1. slantman

    slantman 3rd gear

    tarkotus olis vaihtaa -88 pontiaciin 5.7dx+th200r4. 307:n tilalle. kävin konttorilla kyselemässä asiasta, ja tarvitaan kuulemma todistus koneiden painosta, jousitusesta ja savutuksesta. mistäs tällaset todistukset sais?? jos jollain tietoa/kokemusta asiasta niin kertokaa. Kiitos!!
     
  2. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Tuo savutustodistus taitaa olla mahdoton saada koska päästömääräykset on kiristyneet 1.7 1987 ja sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa täytyy olla tiukemmat normit täyttävä moottori ja 5.7 dieseliä ei ole laitettu tehtaalla vuoden -86 vai oliko jo -85 jälkeen eli ne on niitä "väljempien pykälien aikaisia saastekoneita".Jos sun auto olisi käyttöönotettu ennen 1.7.87 niin mitään ongelmaa päästöjen suhteen ei olisi.Itse kesällä painin saman asian kanssa ja useita konttoreita soittelin läpi niin yhdessäkin paikassa jossa olisi vaadittu päästötodistus sanottiin että "soittele vaan muillekkin konttoreille,kyllä se joku löytyy joka ei sitä paperia kysele...."
     
  3. slantman

    slantman 3rd gear

    joo kyllä ne jossain kelpaa, kun on myynnissä ollu -90 capricekin 5.7dieselillä
     
  4. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Yhdellä tutulla oli -90 caprice 5.7 dieselillä,möi joku vuosi sitten pois.Ei tullut koskaan katsottua rekisteriotetta mitä siinä luki koneenvaihdosta.
     
  5. Letugga

    Letugga 1st gear

    Nettiautossa on myynnissä uuskoppanen Caprice 5.7 dx, olix vm 92....
    Selvittelin itse samaa vaihtoasiaa tossa viime kesänä ja vastauksia tuli kuin haulikosta, mutta sen verran sain haarukoitua, että vaikka oma projekti on 87 jälkeinen niin ongelmia ei PITÄISI olla. Eräs katsastusmies tosin puhui, että olisi hyvä olla ns. vertailulista orkkis dieselcapricesta, jota voisi sitten verrata projektiin, tiedä sitten häntä, kun toisessa paikassa listaa ei vaadittu....Akessakin oltiin vähän aikaa aika hukassa....mutta liekö kovin paha ongelma, kun näitä malmikasoja on kuitenkin aika moninaisia jo katsastettu viisseiskoiksi, on 89:ä ja 90:ä jne.
     
  6. kole

    kole 3rd gear

    piilojames

    olen shevy 59n kannoilla. itse muutama vuosi sitten tappelin konttorin kanssa tiiselöinnistä. ONNEKSI AUTONI OLI REKISTERÖITY 00.00.87. Tällä perusteella ei voitu väittää että autoni olisi ollut uudempi kuin 1.7.-87. Sitten sain luvan mutta uudemmar ei pitäisi saada???????? :(
     
  7. slantman

    slantman 3rd gear

    taidan hankkia vanhemman kopan. NÄIN SE SUOMEN AUTOKANTA UUDISTUU!!! ostakaa joku bensa pontiac
     
  8. Letugga

    Letugga 1st gear

    Korjaus: se nettiautossa myynnissä oleva 5.7 dx vm -92 olikin buick roadmaster.
     
  9. veekone

    veekone Gearhead

    diisselöin 90 luvun lopulla 90 mallisen astron koneena 5,7dx.ei silloin tarvinnut mitään savutus todistuksia eikä lupia kun löytyi ennakko tapaus.
     
  10. Jimi

    Jimi Gearhead

    Tällä hetkellä bensa-auton dieselöinnissä riittää katsastuskonttorilla tehtävä savutusmittaus, jos auto ei ole merkitty otteeella vähäpäästöiseksi eli käytännössä vanhempi kuin 90.

    Asiasta on tullut AKE:n ohje katsastuskonttoreille keväällä.

    -Jimi-
     
  11. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Jos noin on niin hommahan helpottuu heti helvetisti,ei muuta ku lankkukylkiä tiisselöimään :)
     
  12. oikku

    oikku 1st gear

    Moro!

    Aion itse dieselöidä vm. 90 Capricen, byrokratia helpottuu, kun ei rek. otteessa ole mainintaa, että "vähäpäästöinen", vaikka katti auton alta löytyisikin.


    Oikku
     
  13. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Löytyykö tuota AKE:n sivuilta,yritin etsiä mutten löytänyt :oops:
     
  14. -TH-

    -TH- Gearhead


    maksaako montakin euroa?missäpäin on? paa kuvia tännepäin, vaikkapa siitä ponusta. lisäinffoo myös voit kertoa.
     
  15. Nokileka

    Nokileka 1st gear

    Jos nuo arvot täyttyy,niin ei muuta kun motti nokalle ja konttorille. Jos en väärin muista,niin Dieselimallissa on etujouset vahvemmat... korjatkoon joku,jos on faktatietoa. http://www.sauk.fi/sauk/paasto.asp#diesel
     

Kerro tästä muillekin!