Pikakysymys McPherson jousen irroitus!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja WBBC, 17.4.2018.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Koitin katsoa bilteman sivuilta. Millä nimellä mahtaa olla.
    Siellä on joku Volvon oma. Mahtaako olla oikean kokoinen.

    Pitäisi olla 22millinen avain ja sen pienemmän pitäisi sopia siihen litteään hahloon.
     
  2. stana

    stana 3rd gear

  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oho toi olikin uus tuttavuus!

    Ja jousipuristimet juu aina tähtää muualle pakettia kun touhuu niitten kanssa ja jos super stydi jousi niin kuormaliina tms varmistukseksi.
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  5. timant

    timant 2nd gear



    Tuossa johonkin saparoon muokkaa sopivaa työkalua..
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös perushylsy käy ja tohon toi bilteman ohut sisään?

    Tekee siihen tarttumapinnan vaan siihen isoon hylsyyn.
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    No, jotain tuollaista voisi tietty kokeilla.
    Mutta mä luulen, että tuossa tutulla pajalla, saan lainata heidän paineilmaräikkää, niin sillä pitäisi onnistua.
    Sillä on helppo myös kiristää ja avata jousipuristimet.
    Ja ties vaikka olisi oikeanlaiset hylsyt McPhersoneita varten.
    On kuitenkin autokorjaamo.

    Onkohan nuo tahallaan suunniteltu noin hankalaksi vaihtaa ihan normityökalulla?

    Yhtä hankala oli aikonaan vaihtaa v8 grand cherokeen öljynpaineanturi.
    Siihen piti myös itse rakentaa hylsy, jos ei halunnut tilata ulkomailta oikeaa työkalua 50 eurolla. On nimittäin vittumaisessa paikassa koneen takaosassa melkein tulipellissä kiinni.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Japsit keksii aina kaikkee paskaa.
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Jotkut jouset voi purkaa pulttipyssyllä päästämällä mutterin irti

    Toiset taas tekee jalkaan joustinlaakerilla kämmenenkokoisen mustelman ja ampuu tolpan raollaan olevasta ovesta pihalle, oveen iso vekki kun tolppa pukkasi oven mennessään auki

    Noh selvisi sekin et miksi lähti kovin rapakasti se tolppa
    Jousta piti puristaa yli 20cm kasaan et sai mutterin kierteelle


    Eli ei se ole vitsi että jousi karatessaan vie pään huonossa tapauksessa mennessään

    Vähän sama kun jotkut väittää ettei lukkovanne halkea ilmaa laittaessa, ne kaikki videot on feikkejä jotka youtubessa särkee niitä vannehäkkejä :odroll:


    Njaa joo sit ihan aiheeseen, ite yleensä ennen tolpan irroitusta päästän sen muttein pois jousi vielä autossa paikallaan, joskus auttaa yleensä kyllä
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

  11. stana

    stana 3rd gear

    No ei mullakaan viimeksi jousipuristinta kummempaa erikoiskalua ollut. Eikä se haittaa kuin sielua jos lautasen alta pihdeillä puristaa.
     
    xarper tykkää tästä.
  12. Jooli

    Jooli Gearhead

    Joskus nuorena ja fiksuna ajattelin etten jaksa ajaa hakemaan jousipuristimia kun ei sattunut olemaan mukana, Volvo S60 jossa vakiota lyhyemmät jouset niin ajattelin ettei se mihinkään ammu kun löysään yläpään...
    Yläpään jousilautasta haettiin toiselta puolelta tonttia ja sitte lähdettiinki sairaalaan neulomaan peukalon ympäriltä revenneet nahat kun seki väänty niin pahasti et nahka repes kämmenestä irti :D
    Sen jälkeen olen käyttäny puristimia ja yrittäny olla hosumatta ;)
     
    Gary Grand, Nikuzai, WBBC ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Homma hoidettu. Kiitos ukoille vinkeistä.
    Vähän joutui rälläköimään tilapäisen työkalun teossa.
    Mutta nyt on takapäässä uudet iskarit ja jouset sekä koiranluut.

    Eteen vielä koiranluut. Se on huomisen työ.

    Oli kyllä harvinaisen vittumainen puuha.

    Vanhaan Musseen tai Vetteen vaihtaa iskarit ja jouset tunnissa.
    Tässä showssa meni koko työpäivä.
     
    Jussi289, Karpov ja wilburi tykkäävät tästä.
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sitten vielä auraus/mahd camber perseelleen ton vaihdon jälkeen.
     
    WBBC tykkää tästä.
  15. urho3

    urho3 Gearhead

    Tyhjänäkö niillä lukkovanteilla ajetaan jos ne halkeaa kun laittaa ilmaa?
     
  16. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    kaikki jousupuristimet ei kestä pulttimopoa
    myöhäinen vastaus, mut tommonen 22m hylsy
    [​IMG]
    https://www.ak24.fi/fi/tavarat/erik...ylemman-kiinnityksen-hylsyavain-22mm-ks-tools
     
  17. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Itseasiassa mun 10v vanha 18v DeWalt -akkuporakone jaksoi vääntää jousipuristimet riittävän kireälle. On aika väännökäs laite.
    Joskus meinasi mennä ranne rikki, kun porasin 30 cm pitkällä terällä ratapölkkyyn reikää, ja yhtäkkiä jostain syystä terä meinas hirttää kiinni.
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Meillon itäblokissa tehty kahdenkäden porakone

    Tuttu timpuri sano ettei poraa sillä, jos terä nipistää menee ranteet

    Hän kerran moisella poraili kattoparruun reikää pitkällä terällä ja se nipisti kiinni, noh hän pyöri niin pitkään poran mukana kunnes johto irtosi seinästä

    Ei ollu kuulemma kivaa roikkua siinä paketissa katosta, kun johto on ranteen ympärillä tiukalla
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Fordissa on ollu aina veikeet ulosjoustot ja muutenkin jousivakiot. 60-lukusen Tanarin jousiakaan ei meinaa saada enää avatttuna mihinkään puristimiin, et sais etuperssonit kasaan. Vähän liioteltuna paikallaan 30 senttiset jouset purkuu metrin mittasiks.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    Prässissä joskus painanut kasaan ja rautsikalla sitonut kasaan.
     

Kerro tästä muillekin!