Pikku prässi tukivarsien puslille ?? Mistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja BRC1, 10.10.2005.

  1. Karva

    Karva Gearhead

    Ei siinä mitään ongelmaa ole pullotunkin voi soveltaa myös toisin päin :soosoo: :soosoo:

    Ongelma on siinä jotta se kun muljahtaa väärin päin öljy kääntyy kanssa ja entinen öljyimuputken pää pollotunkin sisällä tai kohta josta siihen käsi pumppuun menee öljy jää ilmaan, kovin on yksinkertaista tämän ongelman ratkaisu ...

    Avatkaa pullotunkin kuori ja muuttakaa imuletkun paikkaa jatkamalla sitä niin johan saatta pullotunkin toimiin väärin päin, ei ole vaikeaa ei !!!

    Tein noin ja sitten edelläkin esitettyn mallisen prässin tellinkeineen, koko laite kustansi noin sata tai pari euroa ja valmis vastaava prässi kaupassa tonnin, sitäpaitti oma on tuplat järeempi ja siirrettävällä jalustalla jne, paree on ...
     
  2. BRC1

    BRC1 Gearhead


    !!!!! Hemmetti onko noin! Ajattelin siinä olevan jonkun suuremman ongelman takana. :eek:

    Kiitos Karva ideasta! Nyt lähti mielikuvitus laukkaa 8)
     
  3. Ylli

    Ylli Gearhead

    Omat alustan puslat vaihdoin kierretangon ja sopivien holkkien ja rillukoiden avulla....Tosin joutu sorvissa tekemään 20kpl erilaisia ulosveto ja sisäänpainamis:eek: rillukoita ja holkkeja, että sai vaihdettua puslat etu- ja takapäähän. Sikäli työllistävä vaikutus kun samoilla rillukoilla ei saa välttämättä puslaa pois ja takaisin, eli molemmat työvaiheet vaativat omat rillukkansa...
    Taka-akselin puoleiset ylätukivarren puslat oli mielenkiintoiset vaihtaa, koska akselihan oli autossa koko ajan paikoillaan...
    Koneistuksiin meni varmaan enemmän aikaa kuin itse puslien vaihtamiseen :odroll: ...Tukivarsiin joutui vielä tekemään palikat "hepillä kiinni", joilla tukivarsi kesti muodossaan...ainaskin omassa ovat aika "lerput" ilman puslia!
    Mutta kyllä on kiva ajella kun vaihtoi 32 vuotta vanhat puslat uusiin... :p ilmeisesti niissä oli "väljää", koska nyt kulkee kuin juna :D

    Työ tekijän palkitsee, vai miten sen vois tiivistää
     
  4. Karva

    Karva Gearhead

  5. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Kiitos kuvasta,ja erityisesti tosta ideasta. Toi on jo heti fiksumman näköinen.
     

Kerro tästä muillekin!