Pikkulohko & akun koko?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Jämä, 12.1.2017.

  1. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Toivottavasti Delco-tarra ei oo paha enne :). Itse kaipaisin siinä vaiheessa pääsulaketta :rolleyes:.
    Ja itse asiaan liittyen akku kannattaa valita paras euro/ampeeritunti suhteeltaan, niin pärjää jo pitkälle. Starttausta helpottais kummasti, jos jostain löytäis uudemman välitetyn startin.
     
    Muokattu: 14.1.2017
  2. Toope

    Toope 2nd gear

    Joskus ja useammin on tullut todettua että,hinta/brandimerkki ei tee autuaaksi. Nyky akuissa on olematon "sakkatila" pohjassa,ja sitämyöten kovin lyhyt elinikä(2-5v). Ne laadullisesti paremmat akut on useimmiten ns.vanhanliiton akkuja,joissa on kunnon sakkatila ja useimmiten ovat jopa pitkäikäsiä,josko vaan latauspuoli kunnossa. Toki investointina kerran 3 vuoteen ei paha ole joku o****a heittää ..... (lauseet saattavat sisältää osittain sarkasmia)
     
    Muokattu: 14.1.2017
    DX tykkää tästä.
  3. Toope

    Toope 2nd gear

    Muokattu: 14.1.2017
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Merkkiakuista hinta/laatusuhteeltaan kokemuksen perusteella ostaisin exiden tai vartan(eli bosch)...

    Omassa käytössä vielä asiakkaiden vanhoja akkujakin kun on lataillut niin vielä pelannut useamman vuoden, vanhat papat kun ajaa vaan sen kilometrin kerta viikkoon kauppaan ja takasin ni sit ne ostaa joka talvelle uuden akun ihan vaan varulta ni niitä on tullu sit keräiltyä noihin omiin vehkeisiin ja onpa noita sit välillä tullu hankittua ihan rahallakin...

    Mutta tosiaan ainakin em. Merkit on olleet 99% hyviä, toki ainahan joukkoon mahtuu maanantaikappaleitakin
     
  5. jart$u

    jart$u Gearhead

    33 yhteistä vuotta takana US- delcon kanssa ilman ongelmia, kokemuksen mukaan pahempi enne olis mopar-tarra.:)
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    bosch silverissä on aivan surkea hinta/virranantokyky lämpimänä ja varsinkin kylmänä verrattuna esmes Berga tai Yuasa jotka on oikeita starttiakkuja verrattuna boschiin,

    paperilla ne näyttää samoilta bosch jopa aavistuksen paremmalta, mutta ei niistä kyllä sais edes puhua samana päivänä,

    mää tiädän kun ajelen viisseiskalla kera webaston, boshilla ei vähänkään vaativassa käytössä tai pakkasella tee kyllä yhtään mitään, mutta onneksi se on sentään kallis,
    en käsitä millä avuilla se on saanutkin niin ison jalansijan, elämäni eniten hukkaan heitetty 200 euroa, oli pakko pistää vanhat bergat takasin, että sai koslan käyntiin muutenkin kuin laturin nokasta,
    vaihdoin startinkin uuteen kun kuvittelin ettei mikään akku voi uutena olla niin huono.

    Takavuosina Exiden oli vuoden akku, ehkäpä kahdenkin jos se laukesi ennen takuun päättymistä.
     
    Muokattu: 14.1.2017
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Jos webasto tms. Turhake niin sitten agm versio niin ei lopu puhti. Ite kymmenisen vuotta alalla ollut ja joutunut myymään akkuja niin sen perusteella jaan mielipiteitäni, jos jollain on eriäviä mielipiteitä niin siitä vaan... onhan jotkut sitäkin mieltä että yli 5vuotta vanhoja autojakaan ei sais olla
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites pittääkö se paikkaansa et painavempi akku ois parempi?
     
  9. DX

    DX Double Gearhead

    toi mun ei ollut mielipide, että jo parhaat päivänsä nähneet neljävuotiaat Bergat pieksi virrananto- ja ottokyvyssä aivan uudet silver boshitit kuusnolla pakkasella.
    heitin ne helvettiin ja hain yuasat tilalle, ovat aivan eri planeetalta ja vieläpä pikkasen halvemmat.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Yhdyn dx:ään mielikuvissani eiku mielipiteissäni.

    Vartat menneet kuin varkain tiutau eikä kestä sahausta.


    Exidessä motonetissa ainakin on vuoden takuu. Eli sellaista ei parane ostaa.
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kyllä ainakin siinä mielessä että ainakin kun vertaa esmes banner/ snaijder 65ah akkua exide/varta/bosch akkuun niin kummasti on jälkimmäiset painavempia ja parempia. Mutta kuten tässä nyt on nähty niin akuissa mielipiteet on kuin perseenreikiä, jokaisella omansa eikä kukaan halua myöntää että toisen ois parempi :poff:

    Mutta niinkuin aiemmin sanoin niin omat suositukset perustuu ihan puhtaasti ensikäden kokemukseen ja havainnointiin sekä omissa että asiakkaiden akuissa...
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Onhan noissa kanssa väärinkäyttökin mukana, joku halvempi voi kestää isompaa voltin heittelehtimistä kuolematta ja oikeen hieno premium akku on polvillaan kun kerran viimesillään herää ja laturi torppaa kuten ladassa tyhjään akkuun 18v amppeeri mittari tapissa
    Ei menny montaa sekuntia kun pulputus kuulu ja geysirit oli toiminnassa

    Akku pois ja testeri kiinni 11,9 ja rasituksessa 8.
    Tilalle 12,4 ja rasituksessa 11, niin ei keittäny ja mittarin mukaan lataa 15v ja amppeeri mittari oli vihreellä

    Eli herkkä starttinen kone joka on lämmin ja webasto imassu patterit tyhjäksi, niin sen kerran kestää


    Itellä ei ole kokemusta kuin tarvikeliikkeen akkulaatikon dyykkaamisesta, mutta premium akut on aina kuin uusia siellä lootassa ja ne "heikommat" on sellaisia, et pitää raaputtaa tunti harjalla löytääkseen napaisuuden merkit
     

Kerro tästä muillekin!