Pikkulohko chevyn kk- laakerit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja VooDoo, 23.8.2010.

  1. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Eli hommat on tämmönen. rakennetaan 3l v6 voorttia. no siihen tuli pitkäiskunen akseli (8mm enempi iskua) ja laakerikoko on sama kun pikkulohko chevyssä (paikallaan oli clevite cb663p std laakerit)

    Noh, minä menin varaosaputkaan ja hain samalla varaosanumerolla olevan laakerin, niin tämähän on 21.3mm leveä, kun vanha oli 17.2mm leveä?!

    Onko noita olemassa jotain kapeampia versioita, vai onko noi jollain hiton ilveellä kavennettu? :eek:

    Ja ei, ei sovi kaulalle toi 21.3mm leveä laakeri, ei mitenkään.
     
  2. TimoT

    TimoT 3rd gear

  3. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Melkein sanoisin että narrow bearing ei ole noin paljoo kapeempi kuin normaali? Viime syksynä sellaset laitoin omaan koneeseeni jossa tietysti myös narrow akseli ja sellainen mielikuva asiasta jäi? Omituinen juttu jokatapauksessa, kirjain sen numeron perässä kertois että normi laakeri kyseessä....
    Ei kai tuollasta voi kaventaakaan niin ettei sitä nää. Katselin muitakin Chevyjä kuin sbc:tä mutta kutosissakin on omansa noi laakerit, numerosarja ihan eri.
     
  4. Slow66

    Slow66 1st gear

    Letukan kiertokangenlaakerikoolla olevien Ford SB:n veivien kanssa kävi ilmi, että V6-letukan kiertokangenlaakeri on saman kokoinen kuin SBC:n mutta kapeampi. Olisiko tähänkin tarkoitettu sellaiset? Noita V6-letukan laakereita oli kuulemma US-Partsillakin ihan hyllyssä.
     
  5. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Sain edellisen koneenrakentajan kiinni ja kertoi, että on kavennettu leveistä. Pirun siististi tehty, ei juuri erota. Noh, vanhasta kangesta sorvissa sopivan levynen, laakerit sinne sisään -> nauhakoneessa laakerit sopivan levyseks.

    Pikkusen jää pärsettä sisäpintaan, mutta moranreunalla pyyhkäsee ja vesipaperilla hierasee vielä pikkasen, niin aika priimaa tuli. Yhden kokeeks tein ja onnistuu helposti.

    Ja ompahan nyt työkalu millä homma onnistuu.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tulee pikkasen myöhässä niinkuin aina :rotfl: mutta tollasella kalulla saa tehtyä oikean kokoiset laakerit.[​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!