Pikkurälläkkä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja JPK, 16.1.2007.

  1. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    jeps, mun semijäreestä makita akkuporakoneesta (made in usa :oops: )
    kait hajo vaihteito, ihan pieniä ruuveja jaksaa vääntää, ilman hirveetä rätätätätystä :cry:
     
  2. Quest

    Quest Gearhead

    Honkkarissa De Waltin 125mm/850w tarjouksessa 53,40€, alkaa hinta laatusuhde olla kohdillaan.
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tänään pitäis hakee joku kone 15v palvelleen boschin(vihreä) 125mm tilalle. Tuli valkoisia tulipalloja tuuletusaukoista komean paukkeen kera!

    Toi honkkarin de valtti vois olla hyvä tarjous, tai sit kaks bilsun 19,90€ konetta, toiseen hionta ja toiseen katkasulaikka niin ei kulu arvokasta talliaikaa terien vaihteluun. :D Ja sit on viel varakone jos toinen antautuu ettei hommat jää kesken.. Tai sit kaks de valttia ni ois viel paree?
     
  4. Lassi

    Lassi Gearhead

    ^Oiskohan motonetissä vielä Makitan koneita? Täällä on aika pitkään ollu muistaakseni 59eurolla.
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Motonetit, honkongit yms tuntuu valikoima vaihtuvan aika tiuhaan, aina tulee joku erä jotain merkkiä ja sitten seuraavaks jotain muuta. Ei kait se auta kuin käydä kattoo tosta honkkarin kautta, sitte bilsuun ja jos ei vieläkään omista laikkakonetta niin matka jatkuu motonettiin ja sitte ikh... ihme on jos kotiin asti pääsee ilman että ostaa konetta!
     
  6. -vellu

    -vellu Gearhead

    Mulla on pari hyvin toimivaa Lidlin konetta noin käytettynä. Ketevää kun ei tarvitse kokoajan vaihdella.

    ....ja niissä vielä würtin pikalukot :D
     
  7. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Komppaan Lidlin koneita, hyvin toimii :D

    Bauhausin laitteet myös kestäviä ja takuut pitkiä.
    Hinnat tosi halpoja.

    Mieluummin ostan halvan koneen kuin tuplasti kalliimman DeWaltin tms, joka ei kuitenkaan kestä kaksin verroin kauemmin...
     
  8. kassinen

    kassinen 1st gear

    itse suosin pikalukkoja ainakin kun sattuu myymään niitä omakohtaset kokemukset hyviä vaikka vetäsee laikan paskaksi niin silti lähtee irti ilman avaimia :D
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Honkkarin 850w/125mm de waltti oli supertarjouksessa 69 egee ja bläkn dekkeri 129..!!! :wc:

    Ostin kolme bilteman 19,90 125mm/900W konetta, yhteen katkasu, toiseen hionta ja kolmanteen teräsharja. Ei kuse "urakat". Nippu laikkoja vielä mukaan ja oltiin silti alle de valtin hinnassa.

    Avasin ihan tarkastusluontoisesti kulmavaihteen, niin vähän oli vaseliinit kulmavaihteen seinillä eikä rattailla mutta junttasin kopan täyteen tuoretta rasvaa niin tuli ihan saatanan hyvä. Tai ainakin parempi kuin se hajonnu bosch.
     
  10. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Toi mistä aikasemmin oli puhetta, että kulmavaihteen öljyt valunu boschista pihalle.. No sielä kulmavaihteessahan ei oikeasti ole öljyä, vaan vaseliinia, Makaa pitkään samalla kyljellään, niin ne vaseliinin liuottimet sieltä puskee pihalle. Ei mitenkään vaarallista, vähän joutuu tietty rätillä pyyhkäsemään.
     
  11. JPA

    JPA 3rd gear

    täällä on makitan 150mm laikalla ja nopeudensäädöllä, runko on samaa koko luokkaa kuin 125mm mallissa. toimiva hyvä. Vanha 900W sininen boschi antautui ja meni jumiin. Aattelin sitten katsoa uuden oston jälkeen että mikä vikana, noh laakeri jumissa ja pirulauta uus laakeri löyty SKF:ltä ihan paikallisen liikkeen hyllystä hintaan 4€. Putkihommissa muita pikku rälläköitä meni useita vuosien varrella ja lujimmaksi osoittautui hiltin koneet ja milwaukeet. ja häntäpään esitykset tuli Metabolta, tästä poikkeuksena että jos on metabo vuodelta miekka ja kivi niin ne kyllä kestää.

    Niin ja metabot piti tietty itse aukasta että mikä niis vikana kaikista kolmeasta koneesta oli ankkurin etupuolella oleva jäähdytyssiipi ja sen kehys kappaleina. yhdessä lisäksi laakerivika ja toinen ilmeisesti palanu. kolmannesta en enää muista.

    "Ne o heikkoja mikkä ei kestä"
     
  12. Barracuda-65

    Barracuda-65 3rd gear

    Mulla on halppiksia eli Einhellin 115 ja bilteman 125mm 900W ton ekan ostin jo markka-aikana juur joku aika se antautui kun projektia hiosin tossissani, mut ei se muuta vaatinut kuin uudet hiilet ja taas pelittää. Ton jälkimmäisen ostin juur ja en oo kerinny muuta ku testaan et toimii. 8)
     
  13. Vanikuski

    Vanikuski 1st gear

    mulla on Makitan pikurälläkkä ja oon ollu tyytyväinen siihen. Iso rälläkkä on merkkiä Bosch ja sekin on ollu hyvä
     
  14. Town Car

    Town Car 1st gear

    Taitaapi olla meillä töissä Metabo ja Bosch, hinnoista en tiedä, mutta laatukamaa ovat.
     
  15. kma68

    kma68 Gearhead

    Itsellä Gernin ja Craftin halpisrälläkät ja tullut käytettyä jonkin verran myös Boschin (isoa) ja Black&Dekkerin pikkurälläkkää. Näistä viimemainitut ovat yllättävänkin kestäviä ikäisikseen.
     

Kerro tästä muillekin!