pikkusen lorahti liikaa öljyä th700

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kylähullu_maalta, 22.11.2007.

  1. elikkäs tuossa tuli öljyn vaihtojen aika ja piäs pikkusen menemään yli, eli sen aseteikon jälkeen n.1cm näyttäs liikaa olevan... Haittaneeko elämää vai piäseekö aamulla ennen töihin lähtöä tyhjentelemään ?
    niin ja mitattu p asennossa suurin piirtein tasaisella pihalla
     
  2. idiot

    idiot Gearhead

    pistäs pannu tulille, käytä vaihteita kaikis asennos P, R, N, D.....
    jonnin aikaa veivaat ees takas ja katoppa sitte mitä näyttää. :wink:

    tuohon, että onko liika öljy pahaksi en ossoo sanoa, kun ei ole kokemuksia.
    mutta "oikein" laatikon öljyt mitataan kyseisellä tavalla.
     
  3. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Käyntilämpösenä, eli laatikkoöljynlämpö vähintään 60 astetta, sen verran että sormee polttaa vähäsen tikunpää, niin se mittaus. Sitte parikyt sekuntia joka asennolla koneen käydessä muistelen että ohje sanoo, sen jälkeen P-asentoon ja parin minsan päästä edelleen koneen käydessä mittaus.

    Jos liikaa öljyä, eikä itellä vermeitä että sais imastua pois, käväisy jollain korjaamolla jolla on imulaitteet ja hörps pikkasen pois ja uusiksi mittailemaan.
     
  4. Ck

    Ck Gearhead

    Jos oikein mitattuna (lue tuosta yläpuolelta) on sentin yli ylärajan niin ei vaikuta ajoon.
     
  5. juu siis mittailu metodit on tiedossa ja oikein mittailtu... no eipä sitten mittään, kyllä se vuoden mittaan sen verta vajenee :rotfl:
     
  6. RB-440

    RB-440 1st gear

    Jos kovin arveluttaa, niin ainahan sen ylimääräsen voi imasta mittatikun reiästä pois öljynvaihtoimurilla. Tai mä tein joskus semmosen vanhasta ilmapumpusta, pistin vaan sen männän väärin päin. Tosin tuli silloin öljyttyä konehuone ATF:llä aika hyvin, mutta eipäs oo sieltä päästä ruostunut!
     
  7. buick8791

    buick8791 1st gear

    Eipä taida olla liikaa haitaksi asti. Eli oliskohan siellä vajaa varttigallona "ylimääräistä".
     
  8. TanksAreFull

    TanksAreFull 1st gear

    Kyllähän tuollaisen voi imaista suullaankin, ohuella letkulla.
     
  9. joskus pikkupäissään tuli muijan buickiin vaihdettua öljyt, no ehkä hiemna lakoholin vaikutuksesta johtuen lorahti reilusti liikaa, ja millään ei tehnyt mieli auton alle enää kömpiä ja kylälle piti päästä. no ajattelin että jäähdyttimelle menesväst putkesta tulee kyllä ulos, alempi ei tietenkään auennut ja muutenkin vaikea paikka joten eikun ylempi irti... käskin vielä kaverin käynnistää, tuli öljyttyä naama ja buickin konehuone....

    ainakin työ matkan pelasi hyvin ja nyt katsoin uudestaan niin eipä tuolla ole kuin enää puoli senttiä ylimääräistä, lähtenyt sitten johonkin kiertämään. koska tuo laatikko ainastaan hieman hikoilee taka stefasta eli puolen vuoden välein on laskenut asteikon puoleen väliin
     
  10. miss duster

    miss duster 1st gear

    Tuskin estää töihin menoa mutta tuota öljyn turpoomista lämmetessää kukaan ei juuri koskaan muista... syytä sieltä olisi ottaa enimpiä pois, kun ei tuo nyt niin iso vaiva ole. :D
    Liika öljy aiheuttaa luistamista ja mahd myös lootan palamisen... en oo iha varma että onko se nyt tässä tapauksessa niin mutta kyllä ite oon liiat ottanu sovinnolla pois.

    P.s muistakaa nyt hyvät ihmiset myös se että siihen mittatikkuun ei kannata luottaa sokeasti nimim, kokemusta on... :mad:
     
  11. no eiköhän tuo 30 kilometrin matkalla sen verta lämpiä jotta alkaa öljyn pinnan näkemään, hitusen männöö yli viivan mutta olkoot... ei sen puoleen ei tässä ole oikein aikaa eikä käteisvarantoa panostaa tuohon varsinkaan laatikon suhteen, leimatakkin pitäs
    taitaapi olla muijan buickin kansipahvien vaihto ensin edessä,ja vielä pari muuta pitempää rojektia
     

Kerro tästä muillekin!