Pinion Snubberin säätö ja toiminta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Bomber#1, 12.3.2013.

  1. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Kukas osais oikeasti kertoa miten Pinion Snubberin pitäisi moparissa toimia ja kuinka se pitäisi autossa säätää, vai pitääkö sillä heittää vesilintua?
     
  2. JariV

    JariV 2nd gear

    Oliks se tuuma ilmarakoa mitä oli suositus. Toimii vaan lehtijousiperässä mitä ei oo madallettu. Ja vaan Mopsin geometrialla, jossa taka-akseli painuu tietä vasten ja korin takaosa nousee. Oleellinen seikka on taka-akselin keskipiste, jonka on oltava lähempänä maata kuin jousien etukiinnityspiste. Jos peräpää on madallettu alle tämän niin snubber on hyödytön.
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Muistelen lukeneeni Mopsin alustakirjasta, että mitä parempi pito, sitä pienempi välys.
    Huonolle pidolle isompi välys, niin ei "täräytetä" haurasta pitoa heti rikki.
     
  4. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Mitäs sit teoriassa tapahtuu, jos tota tuuman ilmarakoa ei ole ja nuppi koskettaa jo pohjaa ihan paikallaan seistessä ilman "lastia"?
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Automaatin kanssa toimii siten paremmin, manuaali tarvii sen raon. Ite tuli tonkin kans joskus leikittyy, mut heitin sillä sittemmin vesilintua ja laitoin sellaset jouset jotka ton automaatilla korvaa. Normiliikenteessä se et taka-akseli on "tuettu" keskeltä, ei aina välttämättä oo ajon kannalta paras mahollinen.
     

Kerro tästä muillekin!