Pisaranmuotoiset lokasuojat peräkärryyn?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Stressman, 18.6.2015.

  1. Stressman

    Stressman 3rd gear

    Meinasin rakentaa suhteellisen pienellä budjetilla peräkärrystä pisara-"asuntovaunun", eli sellaisen 40-luvun teardrop trailer-tyyppisen kopin.

    Siihen tarvitsisi tyyliin sopivat lokasuojat eli jotain muuta kuin Bilteman kulmikkaat muovilokarit, €15.99.

    Saako noita jostain tarvikkeena järkevään hintaan vai kannattaako suosiolla alkaa läträtä lasikuidusta itse? Pellin taivuttelua ei kannata ehdottaa - olen kokeillut ja menee poikkeuksetta vituiksi.

    Suoraan abs- tai pe-muovista lämmittämälläkin voisi ehkä syntyä jos olisi joku hyvä vastinpinta.
     
  2. 383

    383 Gearhead

  3. Stressman

    Stressman 3rd gear

    Tuo on jo selkeästi parempi, kiitos!

    Vähän noita muotoja olen katsellut, niin jonkun isomman lumikolan tai sopivan muotoisen kottikärryn kuupan kun vetäisisi puoliksi, niin tulisi pintakäsittelyn ja reunojen trimmauksen jälkeen aika katu-uskottavat pisarakaaret. Voisi sitten kavereille kehuskella, että ihan polven päällä naputtelin.
     
  4. jarona

    jarona Gearhead

    Tuli mieleen.. Entäs kuplan lokasuojat?
     
  5. Stressman

    Stressman 3rd gear

    Ne olis juuri hienot. Ainoa ongelma on hinta; maksanevat jonkun satasen Suomessa, kun kaukomaillakin ovat näin kalliita:

    http://vwparts.aircooled.net/Fiberlass- ... rss-13.htm

    Joku lentokoneen renkaan muotosuoja menisi myös kun puoliksi sahaisi, mutta niilläkin on hintaa jonkun verran romiksellakin.
     
  6. eno

    eno Gearhead

  7. soppa79

    soppa79 Gearhead

  8. Blower 69

    Blower 69 2nd gear

  9. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Itse tekisin ehkä pienolangasta tai pyöröteräksestä rungon ja siihen päälle kangas minkä kovettaa hartsilla. Siitä saakin jo aika hyvän muotin.
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Jossain motoristi puolella oon nähnyt sellaisesta kuvan ja oli muovinen sekä kevyt, mutta hinta tais tosin olla noitten kuplan osien luokkaa


    Itellä kans ajatuksena, et jos sellaiset 30-lukusen pick-upin lokarit ja vielä jos oikeen kohdalleen menis kaikki niin molemmin puolin vararengas telineet toiseen vararengas ja toiseen sidontavälineitä

    Lavakin tosin pitäis tehdä sellainen peltikaukalo tai sit sen näköinen et on peltiä kuin pikkarista ois lava rohmuttu
     
  11. coolcarshq

    coolcarshq 2nd gear

    jonkun vanhan skootterin etulokari halki..
     

Kerro tästä muillekin!