Pitäiskö laittaa kiertoon?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja Granaatu, 26.10.2010.

  1. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Tuntuu että toi ´73 Gran Torino projekti ei etene, jonkunasteista loppuunpalamista sen suhteen, kyllästymistä...
    Siitä sais hienon, ja onhan se melko harvinainen täällä Suomessa, en ole vielä vastaavaan törmänny.

    [​IMG]

    Onhan sille tullut tässä vuosien mittaan jotain tehtyä, runko puhallettu ja maalattu kuten myös etusisälokarit, pohja ja tulipelti hiottu pellille ja maalattu, perässä uudet rattaat 3.50 välityksellä truetracin kera, tankki käsitelty Por-in mömmöillä sisältä ja ulkoa. 351C rakennettu alukansilla ja uusilla Compin valvetrain-osilla, imusarjankin kiillotukseen tuli hukattua varmaan 30 tuntia. Alustaan olen vaihtanut jokaisen nivelen ja puslan, jarruputket uusittu, bensaputki tuli rosterisesta. Uus Holleyn 650HP...

    Muutama projektikuva: http://public.fotki.com/Granaatu/

    Leima tuli tänäkin kesänä heittämällä, mutta jotenkin ajelusta ei pysty nauttimaan kun auto on keskeneräinen.

    Viel pitäs rempata ja vahvistaa C6 että uskaltais avata holleyn kurkkuja rohkeammin (nyt kiinni peruskuntoinen FMX), ja ulkokuori vaatisi pohjatöitä ja maalia niskaansa.

    Tää vaikuttaa jo mun uniin, oiskohan parempi että tiet erkanis?

    Miten tälläisestä autonrakennusdepressiosta pääsee yli?

    Haluja ois rakentaa ja tehdä, mutta aika on kortilla eikä kerkee, vituttaa tällä hetkellä koko laite, ja välillä koko tää kahlittu elämä.
     
  2. Fastback

    Fastback Gearhead

    Tuttu tunne viimeisen 6 vuoden ajalta. Välillä on posket niin täynnä, että meinaa oksentaa. Sanoisin, että sulje tallin ovi takanasi, naulaa lankut oven eteen ettet vahingossa pääse sisään. Sitten kun revit lankut paljain käsin oven edestä irti niin olet valmis menemään tallille. Minulla kun tuli totaalinen kyrpiintyminen tallitouhuun niin piti vaan tehdä jotain muuta. Ei se kahta kuukautta pitempään tarvinnut olla pois tallilta, niin alkoi jo sormet syyhytä.

    Yksi juttu mikä myös minulla auttoi oli se, että kaikki turha hierominen POIS ja kasaamaan katiskaa. Sun tapauksessa fmx kelpaa johonkin cruiseriin ja siihen terästetty C4:n ja vetoja. Ehtii sitä maalaamaan kun siltä tuntuu. Tai jos yhtään tuntuu, että on paalua taskussa, niin kiikuttaa auton jonnekin maalattavaksi ja hakee sen kasattuna pois ja VAAN AJAA.
     
  3. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Tänään on paljon valoisampi päivä kuin eilen, paremmin nukuttu yökin takana. Vähän nolottaa kun tuli tuollaista valitusta tänne kirjoiteltua, mutta eilen oli kyllä sellanen fiilis ja muutenkin perseestä koko päivä, että ei pahemmin olisi haitannut vaikka projektia olisi jatkanut joku muu kuin minä. Siten kirjoitin moisen virren tänne, en varmasti ole ainoa joka painiskelee pitkittyneen projektin ikeessä. Kirjoitus oli ehkä osin myös verhottu myynti-ilmoitus, sydän ei anna periksi pistää varsinaisesti myyntiin.

    No kuten totesin, huomattavasti parempi päivä tänään, eikä tällä hetkellä halua päästä eroon autosta. Laitoin pari osaa tilaukseen, joten eiköhän se taas tästä.
    Kiitos muuten Fastback vahvistavista sanoista :)

    C6 laatikko siihen nyt tulee, terästettynä, siihen on paljon kunnon osaa odottamassa remppaa, ja mittatyönä tehty kardaani joukkeineen sekä muut jutut valmiina. Loota on jo käynyt paikallaan, joten sen uudestaan sinne asennus on yhen illan juttu.
    JOS mulla olisi ylimäärästä rahaa, niin sais joku muu kernaasti hieroa pohjatyöt ja maalata sen vaikka saman tien, mutta kun emäntä opiskelee vielä tämän lukukauden ja perheen elätyksessä mun lompakolla on leijonan osuus, niin harrastukseen ei niin paljoa tällä hetkellä liikene. Manuaalilootakin tuohon toden-näköisesti tulisi, jos tuota saldoa olisi tilillä enempi. Mutta näillä mennään, budjetin, perheen ja vapaa-ajan ehdoilla.
    -Aatu
     
  4. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Hyvä Aatu! Pidä itsesi Torino-Miehenä! Yhden '73 Torinon hukanneena, tiedän miltä ilman Torinoa oleminen tuntuu... Ja mulla kori oli todellakin paljon huonommassa kuosissa, kuin tuo sun laite. Eikä tekniikkakaan ollut läheskään tuota tasoa. Mutta, vedin mä sillä silti pari kesää eikä tarvinnut pelätä pikku naarmuja eikä muutenkaan pölyisiä tai kivisiä teitä. 15.1 vartilla kolmenollakakkosella ja ceenelkulla ja ilman lukkoperää :rotfl: . Ja spinnailua Jurvan radalla ja Luumäen sorasirkustakin... Oli se hienoa aikaa, mutta sitten piti vähän kokeilla historic rallia, endurancea ja sitten iski vielä tuo Y-lohko hulluuskin :soosoo:
    Älä luovu / luovuta!!!
    Mites se Galaxie projekti elää?
     
  5. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Granaatulle TSEMPPIÄ !!!
    Ittellä rojekti makaa viidettä vuotta aika hylsynä, enkä TUUMAAKKAAN myydä
    pois !!!
    Muilla tuntuu olevan kiireempi saada mun katiska valmiiks ku ittellä??? :eek:
    Ota vaan riläx ja kyäsesiitä ! Älä myy sitä minnekkään.
     
  6. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    kiillotin joskus kauan sitten vanteet tollaseen autoon, saattaa olla samakin.
    älä nyt vaan pois myy...
     
  7. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Kiitti tsemppauksesta :)
    Olen tässä nyt pari päivää pidättäytynyt kokonaan Nettiauton sivuilla käymisestä, siellä olevien herkkujen kuolailu on yksi syy miksi nuo Torinosta eroamiseen liittyvät miettehet ovat luikerrelleet ajatuksiini.
    Eihän keskeneräisestä projektista luopuminen muutenkaan olisi järin kannattava teko. Saatu hinta tuskin olisi tarpeeksi suuri, että saisi ostettua ns. valmiin auton, vaan samansuuntaiset projektit todennäköisesti odottaisivat taas edessäpäin.
    On tuossa nyt kuitenkin aika paljon tehty jo, ja suht hyvin auton on oppinut reilussa 9 vuoden omistusaikana tuntemaan.
    Ei muuten ollu viime yönä autoprojekti kertaakaan unissa mukana :D Koitan ottaa rennomman asenteen sitä kohtaan, jos Seppo vedit Torinollas 15.1 vartilla niin mulle kelpaa 15.0, ei siis turhia ennakkopaineita valmistumisen tai muuhunkaan autoon liittyvän suhteen.

    Galaxie61: Silloin kun tämä auto oli vielä mun kaverilla (Mika Lehtovaara), siinä oli aluksi mustaksi maalatut slot-tyyppiset vanteet, jotka sitten joku kiillotti, vuonna 1999 tai 2000.

    Galaxie projekti elää lähinnä omassa päässä ja suunnitelmissa, muutaman osan siihen olen ohimennen haalinut. Viime syksynä väsäsin sille katoksen ettei tarvi pelkän pressun alla ressukan värjötellä, budjettikatos lähinnä ilmaisia tarpeita käyttäen. http://kuvablogi.com/nayta/2843016/
    Tänään just laitoin uuden pressun kun oli pikku repeämä tullu vanhaan ja vettä oli vuotanut auton päälle. Muuten hyvin pysyny kuivana kun pääsee ilma kulkemaan teltan läpi, auton allakin pressu maakosteuden vähentämiseksi. Kävin mä viime viikolla fiilistelemässä Galaxien kuskin paikalla :lol:
     
  8. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    minä se olin, muistaakseni toista etuvannetta oli koitettu siivota jollain karkeammalla laitteella, eikä siitä kovin siistiä enää saanukkaan.
     

Kerro tästä muillekin!