Pitkäkattoon alusta kuntoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Ponu84, 12.12.2020.

  1. Ponu84

    Ponu84 2nd gear

    Pitäs saada pitkäkattoon "84 parisienne"pikkasen napakampaa alustaa,Gabrielin iskarit tuli toissa talvena vaihettua eteen sekä taakse,mutta onkos näihin saatavilla jäykempiä jousia jne jne?Ei tarviis Kivireki olla
     
  2. arttu

    arttu Gearhead

    Moi!

    Itse laitoin 96 Roadmaster farkkuun Belltechin madallusjouset (Bilstein/Delco etuiskarit ja Belltechin takaputket), niin voin sanoa,että tuli napakka ajaa mutta meni ajomukavuus täysin pilalle. En suosittele ainakaan näitä. Buickissahan on täysin sama alusta kuin kaikissa B-korisissa 1977-96 farkuissa.

    Itseasiassa jos budjetti sallii, niin varmaan coilover ratkaisu on viimeisen päälle paras kompromissi ajettavuuden ja ajomukavuuden suhteen.

    Esimerkiksi
    eteen:
    https://www.summitracing.com/parts/qa1-gs507-11250c
    taakse:
    QA1-RCK52385
     
  3. LPV

    LPV 3rd gear

    Buick RM estate mullakin. 94 malli. Nuo coiloverit on hienot, vaikkakin arvokkaahkot. Etupäähän jos haluaa vois laittaa ehkä tuuman laskevat jouset. Paksumpi vakaaja ja uretaanipuslsat. Putkitukivarret eteen ja taakse. Vakaaja myös taakse. AirRide1000 pussit takajousien sisälle jos iskarit on jo hyvät. Impala SSään (94-96) on saatavissa paljon kaikkea, sen alusta on perustaltaan sama. Rahaa menee just niin paljon kuin sitä on. Toisaalta harrastukset maksaa aina. Pitää tietää mitä haluaa ennenkuin tilaa... Ratakilpuri vai maantielaiva tai jotain siitä väliltä?
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "Rahaa menee just niin paljon kuin sitä on"... niin kovin totta :p. Mutta kannattaa miettiä sitä käyttöä ja käyttötarkoitusta. Mielestäni nuo putkitukivarret on ehkä overkill:iä. Mulla oli 66 chevelle farmissa isolohkon 1" laskevat jouset ympäriinsä, edessä säädettävät Konit ja takana ilmaiskarit (?) ja edessä Hotchkissin 1" vakaaja. Kaikki puslat ja pallot muuten vakioita. Mielestäni tuo oli aika hyvä kombo, oli mulla vielä 7/8" takavakaaja jota en sitten laittanut alle lainkaan. Tuolla pystyi työntämään mutkaan jo pelottavan lujaa, sai rattia puristaa ettei lähde vinyylipenkillä luistoon. Pitkäkatossa pitää sitten olla jo muutakin kunnossa jos aikoo putkitukivarsista hyödyn ottaa irti; penkissä sivutukea :rolleyes::D
     
    artsiracing tykkää tästä.
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mulla on tuohon `65 Bel Air -farmariin tulossa suunnilleen tuollainen setti. Etupää on jo nipussa omilla tukivarsilla, mutta tulen vaihtamaan ylätukivarret putkimallisiin, kun niillä saa casteria korjattua parempaan suuntaan, kun noissa tuon ikäisissä se ei ole oikein hyvin säädettävissä. Eteen tuli Konit ja paksu vakaaja ja taakse löytyi ohkainen Chevellen vakaaja. Puslat on vaihtuneet uretaanisiin jo edellisen omistajan toimesta.
     

Kerro tästä muillekin!