Pitkät valot? Chevrolet Caprice Classic 1983...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja melendir, 25.11.2004.

  1. melendir

    melendir 1st gear

    Moi

    Elikkäs ongelma sellainen, että pitkät valot ei toimi.
    Vedin suoraan akulta piuhat testin vuoksi valoille ja ne toimii, joten vika on piuhassa tai katkaisijassa tai releessä? josta päästäänkin itse kysymykseen.
    Eli onko 1983 Chevrolet Caprice Classicissa relettä pitkille valoille vakiona?
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ei ole vakiona releitä. Siellä on joku lämpörele tms. mikä heittää ne pois, jos kuumenee liiaksi mutta tuskin on siitä tässä tapauksessa kyse. Olisiko ihan yksinkertaisesti vaihtokatkaisija hajonnut?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    katkasija sökö.pitkien valojen katkaisin sijaitsee suunnilleen noin puolessa välissä rattipylvästä.Sieltä viikseltä tulee ainoastaan käyttötanko katkaisijalle.T:asseri
     
  4. J.J. Laakso

    J.J. Laakso Gearhead

    Ja samalla kun vaihtaa sen kytkimen niin ehdottomasti kannattaa asentaa sinne se rele, jos sitä ei joku ole jo tehnyt! Valoteho paranee kummasti ja muutama auto on palanut kokonaan tuon releen puuttumisen takia...
     
  5. melendir

    melendir 1st gear

    Kiitoksia vastauksista :)
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin juu jäi sanomatta,että sun tarttee löysätä rattiputken pultteja tai ottaa vallan pois et rattipylväs pääsee laskeutuu alemmas.se katkasija on kiinni kahdella pultilla.muista säätää se katkasija oikealle etäisyydelle eli samaan paikkaan ku vanhakin.kyllä sen siit sit tuntee ku vetää viiksestä.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    >kyllä sen siit sit tuntee ku vetää viiksestä

    autsch, no kyllä varmaan tuntee jos joku vetää viiksestä
     
  8. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Eeh, hetkinenn, '83, eikös tässä ole valokatkasija siinä kojelaudassa, pyyhkijöiden oikeella puolella???
    Mulla ainakin se on siinä, ja lyhvät/pitkät katkasija lattiapolkimella (se ei varmaan oo alkuperänen? )

    Itelläni ainakin palo just tuo kojelaudassa oleva häksätin, hävis parkit saman tien....
    Oli kyllä sen näkönen sulanu möntti kun sen sitten irrotin, että onneks ei tosiaan koko auto palanu :eek:
     
  9. '82 Le Sabre

    '82 Le Sabre 1st gear

    sulake

    mun buickissa on valojen jälkiasennus releohjaus. releiden ohjaus virta tulee valokatkaisijalta. valoille menevät virtajohdot lähtee suoraan akulta. johtojen välissä on jotain 20-30A sulake. itellä oli menny pitkien sulake.

    näähän on kaikki varmaan erilaisia, joihin on tehty releohjaus jälkeenpäin!
     

Kerro tästä muillekin!