Plymouth Duster 340 1970 Street&Race

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Catiska, 26.11.2015.

  1. SBM

    SBM 2nd gear

    Männät oikeassa järjestyksessä?
     
  2. Wade-

    Wade- Gearhead

    Tuota minäkin katsoin, hämääkö kuva vai onko venttiilitaskut nyt juuri päinvastoin kuin pitäisi?
     
  3. SBM

    SBM 2nd gear

    6 ja 8 on ainakin väärin??, 4 todennäköisesti?? tai sitten kiilto hämää todella pahasti
     
  4. Catiska

    Catiska Gearhead

    No helkutti. Muistinko niiden järjestyksen väärin?? Kun ei ole kansia kotona mistä katsoa mallia ja edellisissä männissä oli erillainen laki, tai oikeastaan kaukalo...

    Mäntien ohjeissakin oli mainittu vain Chevy, Ford ja Toyota.
     
  5. SBM

    SBM 2nd gear

    Venttiilikolojen järjestys suunnasta riippumatta pako,imu..imu,pako..pako,imu..imu,pako.
     
  6. Catiska

    Catiska Gearhead

    No, onpahan huomisellekin jotain tekemistä :)
     
  7. Wade-

    Wade- Gearhead

    Noh näitä ajatuskatkoksia tulee aina silloin tällöin kaikille :) sitten vielä kun muistaa että se isompi viiste siinä veivissä tulee aina kaulan reunaa kohti kun vaihtelee järjestyksiä niin hyvin menee
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Löydät vaikka Us-Partsista Durabond-kasaussarja, siinä on kiilat ja vähän muutakin.
     
  9. Catiska

    Catiska Gearhead

    Oikein hyvä että jaksatte katsoa näitä kuvia tarkkaan :) Olisi ollut ihmettelemistä kun sitten joskus kansien kanssa olisin alkanut sinitarralla tutkimaan männän ja venttiilin välystä...

    Tuollaisen kasaussarjan huomasinkin, ajattelin josko jostain saisi pelkät kiilat. Oikein muulle ei taida olla tarvetta. Oikeastaan vain nokka-akselin kiilalle.
    Nokan mukana kun ei tullut kiilaa ja "vanhan" annoin edellisen nokan mukana pois
     
  10. SBM

    SBM 2nd gear

    Sitten olisi ehkä syytä tarkastaa myös onko mäntä kiertokangessa oikein päin, tai ennemminkin niin, että onko veivit oikeinpäin kampiakselin kauloissa. Kun mäntiä joudut kuitekin siirtelemään

    EDIT: Wade kerkeskin ensin
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Muistanks mä jotenkin väärin, vai sojottaako toi öljyputsari yleensä eri suuntaan?
     
  12. Catiska

    Catiska Gearhead

    Kanget on oikein päin ja koetan pitääkin ne niin :)

    Öljynputsari on vain "roikkumassa" siinä, ei edes kiristetty. Eli, kun käännän moottoria valahtaa putsarikin eri asentoon. Todellisuudessa putsari tulee siirtymään tulipeltiin tai jonnekin sopivaan paikkaan kun kone menee autoon kiinni. Minulla on sellainen laadukas, suurilla teräs JIC-liittimillä ja paksuilla letkuilla oleva siirtosarja. Liittimet on kokoa AN18.

    Samojen letkujen kaveriksi olisi uusi öljyn lauhdutin flektin kanssa, liekkö sellaista tarpeellista asentaa tällaiseen katuvessaan? Ei tällaisessa kait öljyt kovin kuumana käy ellei innostu rata-ajoa harrastamaan 8)

    Edit: Sain kiilat!!
     
  13. Catiska

    Catiska Gearhead

    Vielä kiitos tarkkuudesta! Nyt on venttiilikolot oikein joka reiässä...
     
  14. Catiska

    Catiska Gearhead

    Hissukseen edistyy. Peltisarjoja olen "entisöinyt", eli pahimpia maakosketus lommoja oikonut sekä avannut liitosten hitsejä jotta tuon saa asennettua kuten Flowmaster sen on suunnitellut, siis ilman moottorin irroitusta.


    Nokka-akseli on myös paikoillaan ja ajoitettuna. Ajoitus jäi asteen ennakolle, tarkempaan en saanut ja kettinki venyy kuitenkin aavistuksen. Ja mikä sitten todellisuudessa on optimikohta tuossa koneessa jää arvoitukseksi.

    [​IMG]
     
  15. Catiska

    Catiska Gearhead

    Hissukseen edistyy. Jouluna en tarkoituksella rakentanut, välillä on hyvä tehdä muutakin ja toisaalta odottelin yhtä kriittistä voimansiirron osaa.

    Postipate polki tänään paikalle sen kanssa ja pääsin jatkamaan. Kyseessä oli tarkistusmittaukset, oliko osavalintani olleet sopivat ja kaikki mahtuu paikoilleen ja yltää booreille jne. Onneksi kaikki istui kuten olin laskeskellut... Syvä huokaus.

    Kytkimen sovittelua
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Sen jälkeen pakollinen kytkinkopan/kampiakselin linjaus. Pielessähän se oli, ei tosin kovin pahasti. .020" heitti linjaus, eli .0070" offset pinnit tilaukseen niin saadaan linjaus kohdalleen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Catiska

    Catiska Gearhead

  17. Catiska

    Catiska Gearhead

    Mitenkä tuo line lock kannattaa asentaa etujarruille? Line lockissa on 1/8" liitännät, eli adapteriputket tarvitaan? Mutta mikä olisi toimiva asennuspaikka? Pääsylinterin ja etujarrujen välissä on jonkinlainen jakopalikka mikä ilmeisesti haistelee myös jarrupiirien paine-eroa? Onko mitään ongelmaa tiedossa jos tuon linjalukon laittaa pääsylinterin ja tuon jakopalikan väliin etujarruputkeen?
     
  18. Catiska

    Catiska Gearhead

    Taas tarvisi neuvoja. Mopo kun alkaa karata käsistä ja kait se peräkin on laitettava uusiksi. Eli kun jouset siirtyy runkopalkin kohdalle ja sisäloksut samoin niin minkä verran kapeampi perä minun kannattaisi tilata?
     
  19. bootsi

    bootsi Gearhead

    Voithan sä pelata myös pelkillä vanteilla... jos et halua perää vaihtaa
     
  20. Catiska

    Catiska Gearhead

    Perä vaihtunee kestävyyssyistä. Mutta kun tilaa mittatilausperän niin samalla kannattaa leveyskin optimoida. Sopiva leveys taitaa olla n. 51".

    Vielä sitten lukon arvontaa ja tietty perän itsessään. Levylukko on halpa mutta liekkö siinä muita hyviä puolia. Detroit Locker sitten seuraava ja pitävä, mutta vähän kulmikas noin muuten.
    Mitenkäs nämä rataslukot kuten Truetrack jne? Toimiiko ne äkkilähtöhommissa?

    Sitten vielä valintaa Ford 9" vaiko Dana/Strange 60...
     

Kerro tästä muillekin!