Waden romut (-87 pikkis ls turbo prokkis sivu 16->)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Wade-, 3.12.2014.

  1. patuska

    patuska 1st gear

    Mitäs Dusterille kuuluupi? :)
     
  2. Wade-

    Wade- Gearhead

    Eipä sille kummoisia, siellä tallissa seisoskelee ja odottelee osia. Kesä on vierähtänyt niin hemmetin nopeasti kun on puuhastellut tuon letukan kanssa ja kisoissa.

    Motivaatio ei kuitenkaan ole kadonnut, ja on jonkin verran pieniä juttujakin tehty, mm. teetetty laipat imusarjalle ja pakosarjoille. Pakosarjatkin päädyn tekemään kokonaan uudet ja se urakka olisi tarkoitus aloittaa lähiaikoina. Tilauslistalla edelleen kytkinkoppa T56:selle sekä ne w9 vipat, jotka toivottavasti saan hankittua täältä kotimaasta.

    Syksyn aikana toivottavasti käyntikuntoon :)
     
    patuska tykkää tästä.
  3. tapnie

    tapnie 2nd gear

    Olisko sulla ylimääräisenä saatavissa pakosarjan laippoja? Mulla kans sama ongelma omien W9 kansien kanssa kuten vippojenkin kanssa, jostain pitäisi löytyä.
     
  4. Wade-

    Wade- Gearhead

    Hei taas.

    Nyt oon viimeinkin saanut muita hommia siihen vaiheeseen, että on taas aikaa ja motivaatiota puuhata Dusterin kanssa. Chevelle pysyy kasassa ja toimii (ainakin toistaiseksi) ja toimittaa käyttiksen virkaa talven tuloon saakka.

    Kytkinkoppa saapui tontille viimeviikolla, ja laittelin laatikon sovitusmielessä kiinni koneeseen. Kaikki on ainakin siltä osin ihan hyvin.

    [​IMG]

    On se melko pitkän oloinen konstruktio...

    Myös kardaanitunneli tuli leikattua auki, jotta sai koneen laatikon kanssa oikeaan paikkaan. Ihan kamalasti ei tarvinnut lattiaa silpoa, mutta laatikon kiinnikkeen palkin joutui tietenkin vetämään poikki jotta sai laatikon mahtumaan. Kuvaa en muistanut ottaa, täytyy ottaa kun seuraavan kerran menee puuhailemaan.
    Ainoa mikä nyt mietityttää on se, että hommaisiko pari mustaa retrokuppipenkkiä, vai pitäytyisikö sohvapenkissä....

    Kyl se tästä taas lähtee! ;)
     
  5. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ehdottomasti sohvapenkki.
     
  6. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Poika prkle,nummelan rallitallille heti sieltä,mitää siviiliautoja talvella rakenneta!!!
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Sohvapenki mihin teet 3-5cm reunukset, ettei luistele ympäri autoa.
    Nimimerkillä motoparkin ympäriympäri rataa Dartilla ja sohvapenkillä, sai puristaa rattia kuin hukkuva pelastusrengasta. :) :)
     
    Rotten ja jariha tykkäävät tästä.
  8. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Mä oon miettiny että olisko hyvä jos tekis etupenkin taakse palkin B-pilareitten väliin nii et sais 4-pistevyöt kireälle. Pysysköhän niillä paikallaa? Jos siis olis pakko olla tukea niin ettei oo yhenäkin apparin paikalla.
     
  9. Wade-

    Wade- Gearhead

    Tuota palkkia oon itsekin miettinyt, täytyy kattoa mihin päätyy. Tarkoitus olis kuitenkin se että tarvittaessa myös takapenkille pääsis nauttimaan kyydistä ;) Saattaisi olla palkki hieman tiellä siinä. Täytyy sit viimesenä hahmotella tuo penkkihomma, kun on saanu kaiken muun paikalleen.
     
  10. Rebel67

    Rebel67 1st gear

    Oon käsittäny et se ei olis ihan paraspaikka kiinnitellä vöitä siihen heti selän taakse, tulee kaiketi sellanen kulma niihin vöihin että alkaa äkisti solisluita vituttaa äkkipysäyksessä.. Tää ei kyllä oo omakohtaisesti koettua faktaa vaan varikoilla kuultua tarinaa..
     
  11. Catiska

    Catiska Gearhead

    Riippuu tietty millä korkeudella se poikkiputki siinä penkin takana on. Omaani olisi ajatus tehdä talvella myös jonkinlaista kehikkoa kuitenkin niin että se olisi virallisestikin hyväksyttävissä. Mutta tuonkin putken saa tehdä irroitettavaksi kunhan liitokset tekee oikein.

    Itse teen irroitettavaksi tuon etupenkkien takaa menevän putken ja etupenkkien sivuitse menevät putket, ihan juuri katuajon ja takapenkin käytettävyyden vuoksi. Ehkäpä jopa kaikki putket mitkä kiinnittyy pääkaareen niin onnistuisi tuo kehikon asentuminenkin rikkomatta paikkoja.
     
  12. Damned

    Damned Gearhead

    Älysinköhän nyt edes mistä on kyse, mutta ei anneta sen häiritä. Itte oon jonkun antanut itselleni kertoa, että nelipistevöitä ei pitäisi kiinnittää lattiaan heti penkin taa, koska selekä sanoo että NAKS jos alkaa kolista. Nimenomaan se penkin takana oleva putki ois paikka, johon vyöt pitäis kiinnittää, ja siinäkin se korkeus on kriittinen tekijä. Minusta vöiden valmistajat antaa näihin kyllä neuvoja ja kilvanajosarjojen varustesäännöissä taitaa olla myös näistä asiaa.

    Disclaimer: Kuulemma.
     
  13. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Sellasen tarinan oon kuullu että jossain himangan suunnalla olis kuski luiskahtanu äkäsessä käännöksessä sohvapenkiltä ojan pientareelle
     
  14. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Jäbä tais eilen suhailla kehäIII:sta malibulla? Vähän neljän jälkeen bongasin. Tai sit jollain on väritystä myöten identtinen peli.
     
  15. kotr

    kotr 3rd gear

    Raahessa on ainaki yks kaveri tipahtanu furyn kyydistä oven lukon antauduttua sopivasa kurvisa. Fury jatko matkaa,katko tolppia ym.. lunastukseen tais mennä.
     
  16. Wade-

    Wade- Gearhead


    Joo mä siellä varmaan suhasin kun töistä ajelin :rolleyes:
     
  17. Wade-

    Wade- Gearhead

    Dusterin kanssa taas menty hieman hitaammin, on tehty kaverin rancheroon turbopakosarjaa ynnä muuta pientä puuhaa.

    Keinuvivut W9 kansiin löytyi eräältä alan harrastajalta, joten niistä ei enää tarvitse stressata. Ovat jeselin valmistamat.

    Tämä(kin) viikonloppu meni säilytystiloja siivotessa, jotta sai seuraavat jonossa olevat projektit pois pihalta.

    Tuli vähän jo fiilisteltyä seuraavaa projektia, minkä aloitan varmaan dusterin jälkeen.

    [​IMG]

    Tuohon olisi tarkoitus istuttaa Fordin 3.8 litranen remmi"ahdettu" kutonen ja manuaali ysikytluvun sc thunderbirdistä. Mikäli ajatukset pysyy samana siihen asti kunnes aloittaa hommat...:p
     
  18. Catiska

    Catiska Gearhead

    Jahas, tähän siis liittyy se V6 ketju täällä overin puolella... Laitetaan seurantaan tämäkin.
     
  19. Wade-

    Wade- Gearhead

    Hei taas. Aika tuntuu menevän aivan helvetin nopeasti, mutta yritetään saada Dusteri ihan oikeasti kevääksi valmiiksi. Vauhtia on taas haettu vähän muista välihommistao_O

    Viimeinen 1,5kk on kulunut mm. vuosi sitten ostettua Aspenia laitellessa, se tuli korjattua ja maalattua ym ym ym... Tarkoituksena olis sitten pitää sitä käyttiksenä.
    Muitakin autoaiheisia hommia on ollut ihan riittämiin, tuntuu ettei meinaa tunnit riittää vuorokaudessa :D

    Mutta aiheeseen, sain tehtyä laatikon kannakkeen 4mm alumiinilevystä, ja seuraavaksi olisi edessä sitten uusien pakosarjojen teko w9 kansillle.

    Eilen aloittelin tekemällä uudet kollektorit. Yritän tehdä näistä pakosarjoista mahdollisimman siistit, ainakin hitsaustaito on jo hieman kehittyneempi kuin edellisiä satseja aloittaessa.


    [​IMG]

    Katsotaan mitä näistä syntyy :)
     
  20. Wade-

    Wade- Gearhead

    Taas on vähän ehditty puuhailemaan, sain heppailtua kasaan pelkääjän puolen pakosarjan.
    Laturikin on löytänyt paikkansa ja kiinnikkeensä.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Seuraavaks olis vuorossa toinen puoli... Sit saakin laittaa tigin laulamaan :confused:

    Hukkaportit ajattelin nyt hitsata suoraan pakopesiin kiinni, niin ei tarvitse kyhäillä niille omia putkia enää noihin pakosarjoihin.

    Vuosi takaperin kun tuli hommattua "halvalla hyvä aspeni", niin se tuli laitettua kuntoon tuossa ohimennen. Josko ensiviikolla kerkeisi leimalle:)


    [​IMG]



    [​IMG]
     
    impala67, Rotten, Naumasto ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!