Plymouth Duster -71 ID-120

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja simeoni, 5.2.2010.

  1. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Moi, omistan tolla rekkarilla olevan Dusterin ja mietin että olisko täällä kenties entisiä omistajia. Auton historia kiinnostaisi, kenellä ollut, missä ja milloin. Sen tiedän että auto on ollut pääkaupunki seudulla -80-90 luvun taitteessa, muutoskatsastettu -91 Helsingissä 340:selle ja 9cm scoopille...
    Jos jollain olisi tietoja autosta niin runoilkaa tähän, olisi hauska tietää jotain autoni liikkeistä.. :D
     
  2. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Moi!
    Se skuuppi tuli otteeseen mun aikana, oikein rullamitalla mittas sen.. :lol:

    Ja mulla oli joku vanha kuva(90luvun alkupuolelta) mutta luulen että se katos ku kone tilttas.. täytyy selvittää.
     
  3. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

  4. 383

    383 Gearhead

  5. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Oho! Ompahan ollut hienossa kunnossa! :eek: Tekniikka on edelleen 340+727+8 1/4.. Kiitoksia näistä!
     
  6. nikke

    nikke Gearhead

    Joo proidini osti ton aikoinaan kutosella varustettuna, ja muutoskatsasti sen 340 koneelle.Ajeli aikansa ja vaihtoi 70 charger projektiin.Jos haluat autosta lisää kuvia/tietoa niin paiskaa mulle viestiä, tai sitten suoraan proidilleni, joka kirjoittelee täällä harvoin nimimerkillä Fuell...Niin ja tohon löytyy kaikki mahdolliset Paperit lähtien bernerin huoltokirjasta aina jokaista kuittia ja muutoskatsastuspaperia myöten
     
  7. Fuell

    Fuell Gearhead

    Terve vaan!Joo tässä vähän historiaa:vuonna 1990 oli hesarissa ilmoitus Dusterista joka oli ollut haaveena siitä lähtien kun näki Parnilan Ekin Dusterin räyskälässä ehkä 80tai81.
    Auto oli tullut myyjälle jossain vaihdossa eikä myyjä ollut edes rekisteröinyt sitä omiin nimiinsä.Auto oli etulokasuojien Abloy raitoja lukuun ottamatta siistissä alkuperäiskunnossa ja kutos tekniikalla ja punaisella plyyshi/keinonahka sisustalla varustettuna.
    Auto sijaitsi Helsingin tapulikaupungissa ja kaupat syntyivät muistaakseni hintaan 15000 markkaa.
    Kyllä silloin kelpasi 17-vuotiaan odotella korttia että pääsisi kiertämään Leppäsuo,hietsu ja arkadian rundia..:)
    Noh kortti tuli ja yksi kesä pörrättisin kuutostekniikalla pil..a metskaten..:)
    Syksy tuli ja kuulin että eräästä"kaivopuiston kirurgin"swingeristä olisi myynnissä kaikki mikä kelpaa,lompakosta johtuen kaupat syntyivät 340,727,etulevyjarrut,jarrutehostin,penkit,kromikonsoli ja 340 scoopeista hintaan 7500markkaa,olisihan kyllä myöskin Dana60 ja rallycluster mittaristokin kiinnostanut..
    Swingeristä irroitetut osat ruuvasin paikalleen ja tekniikka toimi kuin kello niinkuin oli luvattu,nokka taisi vaihtua hieman kireäpään ja kaasariksi vaihtui edellbrock..
    Perä löytyi Tapanilasta tuoreemmasta swingeristä ja oli mallia kasivartti ja jostain nuoruuden vimmasta piti maalata kirkkaan keltaiseksi!!
    Paketti pelitti siis moitteetta ja pitihän sillä kokeilla pressanlinnan mutkassa hkllän bussin kanssa peltejä,noh oikea etulokari kunnolla ruttuun ja puskuri rullalle..
    Parnilan Ekiltä löytyi vihreä lokari ja airmaalissa uusi väri aika lähelle oikeaa sävyä ja taas pörrättiin..
    Syksystä tuli keltaiseen pörssiin myyntiin 70charger projekti,myyjä otti dusterin vaihdossa ja maalasi konepellin mattamustaksi varustettun six pack scoopeilla ja kylkiin täyspitkät raidat(kuva löytyy).
    -93 oli auto myytävänä hallivuoren autossa tikkurilassa,jonka jälkeen en ole autoa nähnyt.
    Mulla on tosissaan tallessa alkuperäiset hultokirja ja käyttö ohjekirja ja läjä kuitteja sekä lupapaperit koneen vaihdolle sekä valokuvia.
    Kyllä kait mä voin ne sulle lähettää jos laitat mulle osoitteen,onko se kauan ollut sulla,jos on kuvia niin voitko laitta tänne näkyville?
    -Frans-
     
  8. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Laitoin Fuell YV:n! 8)
     
  9. stroker56

    stroker56 Gearhead

  10. Fuell

    Fuell Gearhead

    No kappas :eek: Molemmat helmet vierekkäin,kyllähän noista aina jommassakummassa herättiin vasta tallissa aamuyöstä kun ei viititty vuorotellen sammunutta herättää,mitähän ENG-1:lle kuuluu,onkohan se vielä hengissä?
     
  11. stroker56

    stroker56 Gearhead

    Olis pitäny olla "kärpäsenä"katossa kameran kans kun herra vetäs jalan suoraks ja 340;nen kiljui ja BF ät savus sladissa Itiksen jakajan yli,tais vähän pumppu nakuttaa sen jälkeen :lol: .
     
  12. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Aha! :soosoo: :rotfl: :rotfl:
     
  13. Fuell

    Fuell Gearhead


    Joo... :odroll: itäväylältä käännyin kehä ykkösen jatkeelle vuosaareen päin ja asvaltti kostea ja piti testaa että meniskö se silleen rallityylillä hienosti sladissa,joo meni helvetin hyvin kylki edellä ja suti....mut sitte ei kerenny sitä Granttia veivaa tarpeeks nopeesti suoraan ja nappas pitoa ja keskikorokkeen yli vastakaistalle ja keula väärään suuntaan ja kyllä "pumppu"hakkas ja sitte äkkiä pois..onneks ei osunu mihinkään tai keneenkään ja edes vanteisiin ei tullu jälkiä?? 8)
     
  14. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Hauskoja muistoja kyseisestä autosta Fuellin omistuksissa... 8)
    Stroukkeri sillä tais kuitenkin enemmän ajella kun pitkätukka omistaja, keskittyi "pilden vonkaamiseen"=lue pelkääjän paikalle sammumiseen jo alkuillasta. :poff:

    Onko simeonilla fotoja netissä autosta nykykunnossa?
     
  15. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Tuolla: http://kuvablogi.com/blog/19489/4/ viimeinen kuva on tämän päivän kunto... :eek:
     
  16. Fuell

    Fuell Gearhead

    Nyt taitaa B1 muistaa kyllä väärin,mä en muista kun pari kertaa kun oisin jurrissa pelkääjän paikalla istunu,mutta muitten autoihin taisin kyllä stumpata"aika" monta kertaa,ja pelottavinta tais olla kun Stroukkerin faijan Volvossa heräsin sisätilalämmittimen hurinaan aamulla,ei ois äijjä ehkä tykänny.. :soosoo:
     
  17. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    En ihmettele, sitä mä just tarkoitinkin. Stroukkeri varmasti muistaa paremmin. :rotfl:

    Anyway, nyt loppuu off-the-topic paskan jauhanta. Hieno juttu, jos Dysteri saa uuden elämän simeonin avulla. :pinup:
     
  18. Fuell

    Fuell Gearhead

    Mitenkäs Dusteri projekti etenee,onko huhtikuun alun kuvien jälkeen homma edennyt?
     
  19. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    On se jonkin verran edennyt, maalattu jopa...
     
  20. Fuell

    Fuell Gearhead

    Positiivista!Ei muuta kun kuvia kuvablogiin! :D
     

Kerro tästä muillekin!