Plymouth Duster

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja RikaRika, 25.4.2010.

  1. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    H-koodin äänimaailmaa lisätty blogiin... käykää väijymässä.
     
  2. PD70

    PD70 3rd gear

    Me haettiin ´03 Oulusta violetti dusteri rullaavana ja joku muistikuva on että siinä olis ollu ZT-50 kilvet.
    Auto meni myöhemmin projektina takas Oulun seudulle, josta se ilmeisesti jatko matkaa Raaheenpäin?!?
     
  3. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Mikähän mahtaa olla tuo putki joka näkyy bensantäyttöputken takana pystyssä. näyttäis olevan ruuvattu pohjapeltiin.

    https://jymy1970.files.wordpress.com/20 ... ?w=1200&h=
    https://jymy1970.files.wordpress.com/20 ... g?w=700&h=
     
  4. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ^olisiko joku korinvahvike? Tällähän on ilmeisesti käyty kokeileen ihan stripilläkin, kun akku ollut joskus takakontissa ja erillinen virtakatkaisin löytyy takapaneelista...
     
  5. heh heh©

    heh heh© Gearhead

  6. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ^hyvä bongaus! Tuossakin akku takana ja muutakin kehikkoo...
     
  7. heh heh©

    heh heh© Gearhead

  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kyllä se on ihan fuel evaporation -systeemiin kuuluva putki.
     
  9. TN

    TN 3rd gear

    Vanted! Missä mahtaa tänäpäivänä olla Duster vm-71 rek.nro vuonna -87 NEP-18,oli silloin edestä valkonen, takaa punainen. Tekniikka 340+4-speed manual+8 1/4 lukkoperä. Auton omisti silloin mun serkku Kuusankoskelta.

    Terv. Tuukka

    Vastauksia otetaan mielellään vastaan!
     
  10. kotr

    kotr 3rd gear

    Raahessa pyörähti hetken aikaa violetti dusterin koppa. Täys rojekti. Virtajohdotki oli vedetty sivareilla poikki ihan konehuoneen töpselin juuresta. Muutenkin kovatöinen ois ollu. Myyty eteenpäin.
     
  11. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Onko se siis fresh air pipe?
     
  12. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Turussa pyöri aikoinaan valkoinen Duster HP-102 liekö vielä hengissä.
     
  13. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Pikkasen sivuaa aihetta mutta sisarmallista kyse niin olisi jonkinasteista kiinnostusta herännyt Dodge Demonin hankinnasta, joten jos tiedät moisen joutilaana olevan niin vinkkaa vaikka aluksi yyveellä. Kaikenkuntoiset huomioidaan.
     
  14. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    Kylläpäs vaan alkoi näitä nostalgia-Dustereita löytymään muistin sievereistä. Rekkareitten perusteella vielä ilmeisesti Suomi-autoja?

    Onko mitään tilastoja, paljonko Dustereita ylipäänsä tullut uutena Suomeen?
     
  15. kotr

    kotr 3rd gear

    Veskun kyselemä paholainen kummastuttaa tietämätöntä! Missä kaikki demonit on? Miksi niitä niin vähä vaikkapa dusteriin verrattuna?
     
  16. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Eikös virallisilla maahantuojilla ollut sopimus että Dustereitten tuoja ei tuo Scamppeja ja Darttien tuoja ei tuo Demoneita/Sportteja?

    Mulla on jossain koottuna maahantuojien määrät...

    EDIT:

    Tässä
    Moparit Dusterien ajalta 1970-1976

    Ensirekisteröidyt henkilöautot

    Vuosi, jenkit yhteensä, kaikki henkilöautot yhteensä
    Sija (kolme eniten rekisteröityä jenkeistä), merkki, määrä, (mallit, määrät)
    Vertailuna Chevrolet ja Ford.


    1970: 733 kpl. Henkilöautoja yht. 91633 kpl

    1. Plymouth 335 (Valiant 97, Fury 35, Valiant Duster 165, Belvedere 9, Satellite 21, Barracuda 4, 'cuda 4),
    2. American/Rambler 172 (joista American 145),
    3. Dodge 138 (joista Dart 75, Monaco 6, Polara 13, Coronet 23, Charger 5. Challenger 16),
    4. Chrysler 32 (New Yorker 19, Imperial 1, Newport 11, 300 1),
    5. Ford 24,
    7. Chevrolet 8,
    Jaettu 11. Imperial 1


    1971: 557 kpl. Henkilöautoja yht. 74907 kpl

    1. Plymouth 196 (Valiant 25, Fury 15, Valiant Duster 136, Belvedere 1, Satellite 17, Barracuda 2),
    2. Dodge 149 (joista Dart 61, Monaco 15, Polara 21, Coronet 31, Charger 10, Challenger 11),
    3. American/Rambler 131 (joista American 94),
    4. Chevrolet 30,
    5. Ford 25,
    6. Chrysler 13 (NY 6, NP 7)


    1972: 251 kpl. Henkilöautoja yht. 100760 kpl

    1. Plymouth 69 (Valiant 25, Fury 7, Valiant Duster 11, Satellite 24, Barracuda 1, 'cuda 1),
    2. American/Rambler 69 (joista American 43),
    3. Dodge 54 (joista Dart 17, Monaco 9, Polara 7, Coronet 20, Charger 1),
    4. Chevrolet 21,
    5. Ford 14,
    6. Chrysler 11 (NY 6, NP 5),


    1973: 455 kpl. Henkilöautoja yht. 117969 kpl

    1. Dodge 196 (joista Dart 147, Monaco 18, Polara 10, Coronet 17, Charger 4),
    2. Plymouth 89 (Valiant 55, Fury 16, Valiant Duster 1, Satellite 16, Barracuda 1),
    3. Jeep 57,
    4. Chevrolet 53,
    5. American/Rambler 21,
    6. Chrysler 17 (NY 8. NP 9),
    7. Ford 8


    1974: 467 kpl. Henkilöautoja yht. 96097 kpl

    1. Dodge 142 (joista Dart 90, Monaco 38, Coronet 12, 3700 2),
    2. Jeep 142,
    3. Chevrolet 66,
    4. Plymouth 61 (Valiant 32, Fury 22, Satellite 6, Barracuda 1),
    5. Ford 19,
    6. American/Rambler 14,
    7. Chrysler 10 (NY5, NP 5),


    1975: 623 kpl. Henkilöautoja yht. 131016 kpl

    1. Dodge 269 (joista Dart 193, Monaco 43, Coronet 15, Charger 13, Ramcharger 4, Dodge 1),
    2. Jeep 168,
    3. Plymouth 83 (Valiant 45, Fury 30, Trail Duster 8),
    4. Chevrolet 42,
    5. Chrysler 28 (Chrysler 1. NY 9, NP 3, Cordoba 9),
    6. Ford 12


    1976: 523 kpl. Henkilöautoja yht. 106721 kpl

    1. Dodge 173 (Dart 40, Monaco 21, Coronet 14, Charger 7, Ramcharger 10, Aspen 81),
    2. Jeep 172,
    3. Plymouth 90 (Valiant 14, Fury 42, Trail Duster 19, Volare 15),
    4. Chevrolet 55,
    5. Chrysler 16 (NY 7, NP 5, Cordoba 4),
    7. Ford 5


    Havaintoja:
    Vuonna 1970 tehtaan mallit oli Valiant Duster ja Duster 340. Vuonna 1971 Dusterista tuli oma mallinsa eli oli mallit Duster ja Duster 340. Silti maahantuojalla tai ainakin tilastoissa kaikki Dusterit on Valiant Dustereita. Miten lienee '71 ja uudempien mallien osalta, onko suomiautojen rekisteröintitodistuksessa Valiant Duster vai Duster. Tiedän pari Suomi '70 Dusteria ja rekisteröintitodistuksissa lukee Valiant Duster.

    Ei yhtään Demonia eikä Scampia.

    Vuoden '74 kaksi kpl 3700 mallit lienee Espanjassa kasattuja Dartteja?

    Vuoteen 1979 asti valmistusmaana USA, vuodesta 1980 alkaen USA ja Kanada (tai Canada niin kuin tilastoissa....).

    Rekisteröintitilastot ei ole täydellisesti kalenterivuosittain, vaan vaihtelua on yleisesti marraskuusta helmikuuhun.

    Tilastot löytyy Mobiliasta
     
  17. buick71

    buick71 2nd gear

    Ja Lieksassa pyöri Hp-103 Duster :D
     
    Vilih tykkää tästä.
  18. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    Iso kiitos! Mahtavaa tilastoa! Odotetaan mielenkiinnolla rekisteröintitiedoista, lukeeko 71 eteenpäin pelkkä Duster?
     
  19. grantorino

    grantorino Gearhead

    Kyllä 71 mallin rekisteriotteessa lukee valiant duster, mulla on tuo vanha rekisteriote vielä tallessakin.
    Myös autossa on alunperin etulokasuojassa etupyörän ja oven välisessä kohdassa pieni suorakaiteenmuotoinen lätkä missä lukee valiant ja tämän alla oli tarra jossa luki duster.
    Duster on täysi valiantti coupe mallisella korilla.
     
  20. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Alkuperäinen teippi, alkuperäinen maali, ei lätkää. 1971 ja Valiantti se on silti. Autoista jaloin.

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!