Plymouth Duster

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja RikaRika, 25.4.2010.

  1. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Ei ole a-bodyyn ollut optiona pistol grippiä....
     
  2. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

  3. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    No niin vain lukee, mielenkiintoinen homma = ).
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

  5. 79delta

    79delta Gearhead

    Ei tuo entisöintiin ole menossa, harraste/käyttö-auto kesäkeleille oli ja on tarkoitus tuosta tehdä. 8)
     
    Muokattu: 8.6.2017
  6. freeride

    freeride Gearhead

    oli joo...ja aika race se oli juu :D penkissä loppunu bensa ihan liian aikasin ja silti oli yli 500 hp.nykyään se motti on yhen chargerin nokalla ja ny saa bensaa :lol: veikkaukset et menis ens kesänä kymppi jotain vartilla.
     
  7. starcraft

    starcraft Gearhead


    Kivasti Duster sysäsi kun joskus istuin apukuskin paikalla ja omistaja näytti kuinka auto lähtee. West coastia tuolla joskus noin 10 vuotta sitten ajettiin ja tulipa joskus pyörittyä lentokentillä mukana. Muistaakseni jotain 11 sekunnin aikoja meni siihen aikaan.
     
  8. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    Pepputietoutta tarvitaan... mites 8 3/4 perän 742 murikka kestää 340 motin ja 4 speed manuaalin kanssa? Kannattaako vaihtaa 489 murikkaan? Meneekö yoke ja kardaani uusiksi vaihdon myötä?
     
  9. SBM

    SBM 2nd gear

    Kestää kyllä, eihän noissa ole juurikaan eroa kuin pinionin paksuudessa. Aika moni vetää varttiakin 742:lla ja breikillä, tosin jotkut lisäksi "vaihtanut" billet pukit, mutta melkosesti pitää paukkuja olla että ton saa rikki, tai käyttö muuten rajua. Siis mikäli kaikki on kunnossa, tarkoittaen lähinnä ettei ole esim.välystä kauheesti ja hyvin kasattu. Itsekin valitsin 742 casen itselle, uuten kombinaatioon. Aikaisemmin menty 741 casella eikä siinäkään mitään merkkiä särkymisestä ollut.
    Sen verran edittiä, että on pahasti aliarvostettuja nuo 742 ja varsinkin 741 caset, oli vaihteisto mikä tahansa. 741 käyttöä rajoittaa useimmiten vain huono välitysten saatavuus.
     
  10. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ^kiitokset, nyt kun katselin kuvia, niin 741 case siellä onkin. Välitys on nyt 3.91 ja täytyy kuulostella ja makustella, miten tuo perä toimii, kunhan saan kärryn Suomeen. Houkuttelis kaikesta huolimatta heittää 489 case 3.55 välityksellä tuon tilalle...
     
  11. SBM

    SBM 2nd gear

    Niin ja sen verran vielä unohtui mainita että en mä sitä perän hajoamista ensimmäisenä rupeis pelkäämään, ensimmäisenä itteeni kiinnostais tietää mitkä ristikot siellä auton alla on, varsinkin pinionin yokessa, ja minkälaisilla "strapseilla" se ristikko on kiinni. Väittäisin että ensimmäisenä antautuu ristikko tai sen kiinnityslenkit.
     
  12. Catiska

    Catiska Gearhead

    Katurenkailla ei lie saa mitenkään niin paljoa pitoa että tuo perä antautuisi. Minä olen kiusannut 8 1/4" perää manuaalin kytkinpommein eikä tuo ole antautunut ainakaan toistaiseksi.
     
  13. jippek

    jippek 3rd gear

    Täällähän oli kohtuullisen tuoretta keskustelua Dusterista.

    Toissa kesänä tuli tollanen hankittua, tullut Kaliforniasta 2011 Suomeen ja luovareita on Suomen päästä jo iso kasa. Taisin olla ainut riittävän hullu etsimään puuttuvat osat :D Nyt alkaa osat olemaan "melkein" hankittuna, joten projekti on taas nytkähtäny etiäpäin.

    [​IMG]

    Alunperin 318/904/7.25 tekniikalla, nyt mulla on tossa 340/904/8.25 odottelemassa että saa auton siihen kuntoon että voi tekniikan nostaa kyytiin. Tunnel ramin laitan ja perä näytti tulevan aika pystyyn, joten kunnon 80 lukua :D
    [​IMG]

    Blogia olen pistellyt taas tuonne: http://www.forabodiesonly.com/mopar/sho ... p?t=283464
     
  14. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  15. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ^kiekkamittari konepellissä, hain hampaat ja roheet sivuputket... supermagee! Miltähän vuodelta kuva ja onko suomiauto?
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Pepelle laitoinkin tosta, yks harvoista ellei ainoo uutena tullut'71 automaatti 340 dusteri. Alunperin keltanen väriltään mustilla raidoilla, Sittemmin meni Sjöbregin Lasselle joka maalautti mustaks eka hopeenvärisillä raidoilla, mut ne osittain liukeni johki pesuaineeseen ni sit tuli punaset raidat aika pian perään. Sivuputkii ja vanteistusta en muistanut, keltasena kaiketi "tunkin" omistuksessa oli viel ihan orkkis niinku etuvanteet tossakin. Jos en väärin muista nin meni 14.2 vartin Räyskälässä.
     
  17. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Nivalassa nuorena pojjankloppina olin ammattikoulussa 1985-87.Silloin siellä pyöri metallihohotusvioletin värinen Duster ja mukavasti rupsutteli mylly.Ajoi talvellakin melko ahkerasti.Missä lienee tämä yksilö nykyään?
     
  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Nyt kun kuulin omistajan nimen, niin tuli muistikuva autosta vanhassa V8-Magazinessa/jossain kisajutussa. Mahtaako auto olla vielä alive?
     
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Oulaisissa oli 80/90 lukujen taitteessa mattamusta Duster, punainen plyysi lattiasta kojelaudan kautta kattoon asti. Jäi kymmenvuotiaalle mieleen, onkohan muita muistikuvia?
     
  20. kotr

    kotr 3rd gear

    Olikohan kuule haapakankaan espillä semmonen? velipoika joskus jotain puhunu.
     

Kerro tästä muillekin!