Plymouth Furu 3 -65 Komposti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Herje, 3.2.2013.

  1. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Muokattu: 21.3.2017
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Silloin ku ajettiin TF:fillä ni kyl ne oli aikalailla vakioita. Rahaa niihin saa toki hassattua just niin paljon kun sitä sattuu olemaan. Mut siis, meil oli tehoa karvan vajaa 800 heppaa ja lootat oli tehty ihan normilevyillä ja normipannoilla. Etukytkimet oli viis levysiä ja oli syvä öljypohja, koneistona Turbo Actionin manualaikoneistot sekä erillinen jäähdytin. Kumpaankin vaihdettiin jossain vaiheessa kolmirattaallinen teräsplaneetta ku sutas jonku voimansiirtovaurion yhteydessä alsaplaneetan rihlat ulosmenoakselilta. Toisesta jossain vaiheessa hajos teräsplaneettakin, rattaat halkes. Siihen tuli uus samanlainen Salmisen Markolta. Tais siihen toisene tulla jotain neulalaakerointiakin jossain vaiheessa. Siihen tuli myös sper spragi pulteilla ku pyörähti kuoressa vakio. toiseenkin vaihdettiin jonku perärikon jälkeen vapaakytkin, mut siihen tuli vana muistaakseni ehjä vakio ku ei ollu pyörähtäny kuoressa. Noil ajettiin kummassakin vehkeessä kymmenisen vuotta sekä katuu että kiihdyttelyä katuslikseillä, toinen meni parhaimmillaan 9.6 ja toinen 9.4 painaen 1500 kilon molemmin puolin. Jossain vaiheessa tehtiin kans varaloota joka ei meillä joutunut koskaan käyttöön. Se kasattiin käytetyistä osista eikä siihen tullu mitään herkkuja muuta ku mitä pysty ite ilmatteeks tekee paitti syvä öljypohja. Sit ku aika ajo ohi teeäffistä niin luovuttiin siit varalootastakin. Se meni Pärnäselle joka on ajellu sillä kymmenisen vuotta ilman et sitä on kertaakaan korjattu. Mottina on ollu 528 wedge ensin 8-71 pumpulla ja nykyään kahdella turbolla. pumppuversio meni vartin 9.51/233. Se on kai kerran pari ollut auki ja lyöty sellasenaan takas läjään. Toinen noist "ralliaskeista" meni Kieku Salon remmidusteriin, se ei oo ollut kertaakaan auki sen jälkeen.
     
    Muokattu: 22.3.2017
    Herje tykkää tästä.
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Vapaakytkin kannattaa tosiaan tarkastaa, ja jos jotain vaihtaa niin laittaa suoraan super sprägin. Pultattavassa vapaakytkimessä ulkokuori tosiaan pysyy paikallaan mutta rullat mahtuu silti kaatumaan mikäli se vapaakytkin pettää. Siinä vaiheessa taas tulee poks. Super sprägissä on enempi rullia ja ne ei mahdu kaatumaan. Senkin saa rikki mutta siinä vaiheessa kun se hajoaa niin vapaakytkin menee jumiin ja toosa ei pyöri enää mihinkään.

    5 levyä etukytkimeen ja hyvä etupanta. 3.8 tai 4.2 vipu ja vahvempi lattarauta sille. Joku shit kitti tai esim. CRT koneisto ja syvä pohja. Niillä pärjää pitkälle. Ei tarvi mitään punasia rallikitkoja.

    Siinä vaiheessa kun katkaset sisääntuloakselin tai murjot etuplaneetasta boorit niin kannattaa panostaa "kalliisiin osiin". Kuten teräs eturumpuun,billet sisääntuloon ja teräsplanettoihin.

    Itellä on vielä vakio sisääntuloakseli, ajettu 9.0-10.0s välille satoja lähtöjä.
     
    Herje tykkää tästä.
  4. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    Jos kompostoituva huussisi alkaa haista, neuvoja voi kysyä huussiyhdistyksestä:

    http://www.huussi.net/

    Kompostissa kuuluisi käyttää kuiviketta, (ei siis kaljaa kostukkeena). Jos tarttee kostuttaa, kuulemma paras kompostin käynnistin on virtsa. :)
     
    Herje tykkää tästä.
  5. Jonimac

    Jonimac Gearhead

  6. Herje

    Herje Double Gearhead

  7. Herje

    Herje Double Gearhead

    Savut otettu uusilla kansilla.
    Vielä pitäs putket pulttailla kiinni ja samalla tehdä niille erillaiset etukiinnikkeet ja lambdalle paikka.

    Uus rempattu lootakii ois ostettu.
    Saapuu viikon päästä.
    Jospa sitä sitten uskaltais vähän rueta jo koeponnistamaan. :odwink:

     
    juha745, Jake ja palontie tykkäävät tästä.
  8. Herje

    Herje Double Gearhead

    Tääkii ois taas ajokuosissa. :odeek:

    Yoketkii ois kuulemma vihdoinkin postissa odottamassa hakemista.

    Ihan mukavasti tuntus tulleen lisää papua moottoriin kansien vaihdolla.
    Huomattavasti paremmin vetää jo pienillä kierroksilla.


    Ja parit kuvatkii tuli räpsittyä uusilla vanteilla.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Buickustom, Camino'79, Vuokralainen ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. puna niska

    puna niska Gearhead

    Vanteet jees auto paska mutta niin kai se on tarkotus
     
    Herje tykkää tästä.
  10. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Sä vissii pyöriensuuntausta varten rälläköit ton takalokarin kaaren tollaseks, eikö sitä voi turata takas sellaseks minkä muatone sen pitääki olla? Vai onks toi nyt sitte hiano....
     
  11. Herje

    Herje Double Gearhead

    Joo se olis meininki jossain vaiheessa entistää.
    Tai tekis samanlaiset ku etupyörän aukot on.

    Samalla nuo "pullistukset" mitkä piti pinnavanteita varten tehdä niin joutaa pois poikkeen.
     
  12. Herje

    Herje Double Gearhead

    Nyt vihdoinkin tuli yoket.

    Loota tuli haettua kanssa.
    Just rempattu eikä vielä ajettu metriäkään.


    [​IMG]
     
    palontie tykkää tästä.
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Nyllä ny kelpaa jauhattaa :p
     
  14. mukko

    mukko 2nd gear

    Tää on ihana!
     
  15. Herje

    Herje Double Gearhead

    Sunnuntaina tuli vaihdettua laatikko.
    Olipa kerrankin helppo synnytys kun pääsi nosturille vaihtamaan.

    Nyt tuntus vaihtavan napakasti.
    Tuntuu perän väljyys kun vaihtaa isompaa pykälää.

    Seuraavaks oliskin perän laakerointi ja yoken vaihto.
    Kardaani tuli mitattua kanssa uuden teettämistä ajatellen.

    Ostin myös vähän kaiuttimia.
    Etuoviin pitäs istuttaa 4-paria Ground Zeron koksuja 4-kanavaisen vahvarin kautta.
    Vaimennus mattoo työntää ovet täyteen.
    Subina tulee toimimaan 12-tuumanen ja sille oma 2-kanavainen vahvistin.


    Sitten parit kuvat.

    Auto nostettuna
    [​IMG]

    Uusi ja vanha loota vierekkäin.

    [​IMG]

    Yllätys.
    Vähän pään raaputusta ja pari puhelua niin oli uus stefa hommattuna.

    [​IMG]

    Uus loota menossa paikalleen.
    Asennus toveri poseeraa.

    [​IMG]

    Pikku arsenaali kovaäänisiä.


    [​IMG]
     
    juha745, wilburi ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Päivitellääs.
    Ovissa nyt bitumia ja kaikattimia.

    Muuten tullu lähinnä vaan ajeltua..

    Ruotsissa tuli käytyä Västeråsissa.
    Big Wheelssiä,motoparkkia yms...

    Cape fear meetingistä tuli taas Ruminauto 2 pokaali. :odeek:

    Syyskuun alussa pääsis vissiin ahdinta työntämään paikoilleen...

    Kuvia laitan kunhan jaksan siirtää kuvat jonnekkin toiseen palveluun....
     
    Visa, 440Mag ja palontie tykkäävät tästä.
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Tänään leimattu taas ilman huomautuksia.
    Huippuyksilö. :odeek:
     
    Rotten, puavo the baboon, Bukero ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Joko se remmiahtimen asennus pian alkaa? ;)
     
  19. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kai se pitäs rueta alottelemaan lokakuussa.
    Laitellaan sitten kuvaa ja tarinaa siitä.
     
    Naumasto, palontie, FuryIII '71 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. Herje

    Herje Double Gearhead

    Laitetaanpa nyt videoo renkaan lämmittelystä.

    Linelock olis kyllä poikaa. :confused:

     
    Naumasto, Buickustom, juha745 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!