Plymouth Fury III ´68 4d

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja JR, 11.12.2002.

  1. JR

    JR Gearhead

    Joo, tuon ´78 Aspen homman luettuani, tuli mieleen että sivuilla esitelty ´68 Plymouth Fury III on ollut luultavastikin meidän pihassa joskus. Silloin väri ei ollut kyllä sama. Minulla olleen auton rekkari oli NYT-78, mutta kuvasta ei erottunut mikä siinä oli. Malli ja tarvikkeet oli vaan tutun oloisia. Ostin meinaan itse joskus Furyyn mm. noi Edelbrockin vehkeet ja uuden Carter AFB:n. Tosin minulla olleen auton korimalli ei ollut HT, mutta eipä tuo kuvassa olevakaan HT:ltä näytä...
    http://sivut.koti.soon.fi/jarirantala/fury.htm
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo-o yksi kahdeksasta näköjään. Mulla on myös yksi noista. Ei sulle ole sattunut osia jäämään :smile:
     
  3. JR

    JR Gearhead

    Muut osat on tainut tulla jo myytyä, mutta venttiilikopat olisi vielä. Niin ja laturi, joka taitaa kelvata pikkulohkoon, vaikka onkin kutosesta.

    Tosta kahdeksasta kappaleesta en ole kyllä aivan varma, mutta tuommoisen tiedon ainakin joskus löysin. Taisi olla "Autoilu Suomessa 60-luvulla" tms. kirja, missä näin oli. Onkos asiasta oikeasti olemassa jotain varmaa tietoa?
    _________________
    1989 Ford Thunderbird SC
    1964 Ford Thunderbird Landau
    1964 Norton 650 SS

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: JR 2003-04-30 09:35 ]</font>
     
  4. JR

    JR Gearhead

    Jep, muistelisin että ´67 ja ´68 olisi aikas pitkälle saman koriset. JOs ei jopa täysin. Etupäässä erona taisi olla ainoastaan se, että "plymouth" teksti oli ´67:ssa irtokirjaimilla. Nuo takavalothan on kyllä perus Furyissa kuin erilaiset kuin Fury III:ssa. VIP mallista en kyllä ole ihan varma. Fury I:ssä ei muistaakseni ollut takaluukussa tuota alumiini paneelia, missä valot on.
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, 67:n perässä oli Fury I:ssä kaks lamppua eikä mitään niiden välissä. Fury II:ssa oli kanssa kaks lamppua, mutta "paneeli"osuus maalattu metsku harmaaksi. III:ssa sitten kolme lamppua ja alumiinipaneeli. Kylkilistat oli myös erilaiset, I:ssä tais olla ohut lista tai ei listaa ollenkaan, II:ssa sellanen neljä senttiä leveä kokopitkä lista keskellä kylkeä ja II:ssa yläreunassa oleva kapea lista.
     
  6. Fury

    Fury Gearhead

    Multakin löytyy tuollainen -68 Fury I:nen. Siinä ei tosiaan ole sitä paneelia takavalojen välissä vaan Plymouth teksti irtokirjaimilla. Ettei -67 ja -68 olisi identtiset korien suhteen?
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei ne ihan identtiset ole, takakulampalat, takapuskuri ja takaluukun kansi lienee erilaiset?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Näin 24.5 hämeenlinnassa 68 4d sedanin kullanvärisenä. Rekkari oli jotain ggx-6 tai sinnepäin. Onko tietoa kenen? Aijai pakko saada oma 68 fury3 liikkeelle äkkiä!
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin ja jäi sanomatta että kun joskus 5 vuotta sitten ark:hon soittelin niin niiden mukaan 68:ja on 8 tai 9 suomessa mukaanlukien kaikki korimallit. Miten lie nykyään. En muista oliko 8 vai 9 :smile:
     
  10. Fury

    Fury Gearhead

    Mistähän mahtaa johtua, että 65-66:sia on Suomessa paljon enemmän?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Saattaa olla. Omakin 68 on muuttoauto. Liekö kaikki sitten?
     
  12. Fury

    Fury Gearhead

    Tuo minun on ainakin ollu koko ikänsä Suomessa.
     
  13. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    kuuskasien vähyys on ainakin osittain
    selitettävissä muistaakseni n. -67 lopulla
    tehdyllä devalvaatiolla jonka prosentti
    tais olla jotain luokkaa 30--33. toivottavasti joku oikasee jos oon muistanu
    pahasti pieleen.
     
  14. JR

    JR Gearhead

    Jos en väärin muista, niin se minulla ollut oli tehty kanadassa, ts. olisi luultavasti ollut vientimalli. Ja kyllä niitä oli maahantuojan kautta kait tullut se muutama kappale. Olisikos ollut juurikin tuo "autoilu Suomessa 60-luvulla" kirja mistä sen tiedon löysin. Siis siitä vanhemmasta painoksesta, kun uudemmasta ei jostain syystä noita taulukoita löydy.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä sä Jarrurumpu oot oikeassa.. vuoden '67 lopulla tapahtui devalvaatio. Samaan aikaan autoveroa nostettiin rajusti ja uusien autojen hinnat karasivat pilviin, joten tämän vuoksi -68 jenkkiautoja tuotiin uutena maahan vain vähän entisiin vuosiin verrattuna. Seuraavana vuonna jo helpotti vähän.
     
  16. ValluRaivo

    ValluRaivo Gearhead

    Markan devalloinnin lisäksi iski 68 pieni lama. Mulla on 68 Fury III, tullu uutena Lokomolle Tampereelle. Edellinen omistaja kertoi uutena tulleen 3 kpl (III:sia)??? Peltiosista '67 kanssa passaa etupuskuri ja etuovet. Muissa merkkien reiät vaihtelee ja takakyljessä eri pokkaus. Takapää on sitte eri. Katto ja ikkunat(4d) on samat 65 ja 66.
     
  17. Käkö

    Käkö Gearhead

    Rahasta...
    Suomessa markka devalvoitiin '67 ja kas kummaa, jenkkien hinnat karkas lapasesta huolella, tyypit jotka '66 puolel tilas autonsa , osa sai vanhaan hintaan ja osa ei...
    Toi vois olla yx syy... :grin:
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo itelläni on 67 2d ht fury3 tuotu joskus 90-luvulla new yorkista ei montaa ole suomessa tullu vastaa.
     
  19. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Onkos kukaan nähnyt 68 2d ht furyä suomessa???
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikö tosiaan kukaan ole nähnyt? Ei Hö. Jos joskus olis rahaa tuotattaa sellanen sit :wink: Entäs 4d ht mallia?
     

Kerro tästä muillekin!