Plymouth Valiant 100 vm. -68

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Anonymous, 23.6.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Löytyisiköhän täältä joku, joka osaisi vastata tai ainakin ohjata johonkin oikealle taholle kyselemään...? Löytyi tuossa yhden ladon perukoilta Plymouth Valiant 100 vm. -68 ja oli oikein hyvässä kunnossa. Sitä sitten laittelemaan ja on tässä alkanut pikkuhiljaa valkenemaan että tuon vuosimallin autoja on ilmeisesti Suomeen alun perin tuotu vain 15 kappaletta joista käsittääkseni vain yksi liikenteessä (tällä hetkellä, voin olla väärässäkin). Tuossa kyseisessä vuosimallissa on joitain eroavaisuuksia ja nyt kiinnostaisikin, jos joku oikeasti tietäisi mistä on kyse? Apua.
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Yks suuri tekijä on, että '67 tuli iso devalvaatio ja '68 ei sen takia paljon noita kalliimpia autoja myyty. Sen takia niitä on myyty niin vähän.

    '68 mallin eroavaisuuksista en tiedä, ennemminkin '67 malli eroaa uudemmista, kuin '68. Tietysti maskit ja lamput on joka vuodelle omiaan, mutta '67 mallissa on erilainen apusimpukka joka on kallis, ja ikkunatiivisteet sekä ikkunalistat on erilaisia. '68:ssa on ainoona pyöreet "sivuvalot", nutta muuten osat on vaihtokelposia '68-'72:n välillä.
     
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    yllätys, Lahdessa 2 kpl -68 Valianttia (vihreä ja kullanvärinen) ajossa (tai sitten täytyy käydä optikolla.... :grin:
    damn.... ne taiskin olla Signettejä molemmat

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: dart -66 2003-06-26 21:30 ]</font>
     
  4. 67

    67 1st gear

    jyväskylän suunnilta,oli kans vuosia sitten,jannut liikkeellä 68 valiantilla.
    ja siihhen 67"hankalan kallis simpukka" ongelmaankin löytynee tuoreempien etuakselistoja.omaani laittelen 73dartista,"ryöstetyn"palkin,levyt jo on.
    ja moisia 73 slant palkkeja ois ylimääräisenäkin...
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kas kas, no onhan niitä sitten enemmänkin. Tämä tietämäni on Tampereelta ja "uusi" rekisteröidään pian Virroilla. Kiitoksia palautteesta ja vilkuilen tänne edelleenkin välillä, jos jollekin tulee vielä jotain mainitsemisen arvoista mieleen :smile:
     
  6. wolfman

    wolfman Gearhead

    Kyllä näitä löytyy. Kauhajoella on yksi tummansininen. Pitäis olla Tammisaaren entinen vossikka.

    _________________
    Minä olen aina ollut hyvien puolella.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: wolfman 2003-08-07 23:28 ]</font>
     
  7. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Mun faijala oli tollanen joskus 70- luvun lopulla, entinen poliisiauto, rekkari muistaakseni NM-656.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    tampereen teiskosta löytyy yksi -67 rekisteröity alkuperäinen yksilö, siis uudempaa mallia. Takalasi hakusessa! Auto maalarilla.
     
  9. JR

    JR Gearhead

    Olin joskus n. 10 vuotta sitten ostoaikeissa ainakin yhden hopean värisen 4D ´68 Valiantin kanssa Parkanossa. Siinä muistaakseni oli 170 CID kutonen 3 vaihteisella manuaalilla, hurstin shifterillä ja vielä Volvosta otetut nahkapenkitkin löyty.
     
  10. Matti

    Matti Gearhead

    96 vuonna oli ainakin yksi vihreä vartiokylän
    teboilin vieressä parkissa usein.
     
  11. KÄD-1

    KÄD-1 Gearhead

    Mulla oli parivuotta sitten (BRP-57)
    68 signet 273+904 alkuperäinen valkoinen nahka sisustus erillispenkeillä. wolfrace-vanteet oli merkitty rekisteri otteeseen vuonna -79
    jos joku tietää auton historiasta olisin kiinnostunut kuulemaan.
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    KÄD-1 ne oli kyllä vinyylipenkit, ei nahka!
    Mulla oli 68 2dsedan mikä oli muutto auto. 6 ja rattimanuaali. laitoin 360 727 ja 8 3/4. Sit se veti lahdentiellä 17m kaidetta mukanaan, bmv kuski samasta paikasta hyöläs 5m kaidetta ja siirtyi autuaammille motareille kruisaamaan, lepää rauhassa.. no me jouduttiin korvaamaa 22m kaidetta ku ei ollu tietenkään katsastettu eikä vakuutuksissa ja kilvet oli lainaas samanlaisesta 68 2 sedan valtterista mut käry kävi.. Väljän Tapsa osti multa kolaroidun kopan ja teki vielä auton siitä. Tekniikka me Keitsille darttiin ja hyvin rokkas. 68ja on paljon liikkeellä vieläkin. Tuntomerkkinä esim 3 osaset takalamput ja 68 tuli sivuäärivalot jenkkiläs pakollisiks ja mopareis ne oli ekana vuonna pyöreät, mul ei niit enää ollu peltitöiden jälkeen.
    Ku näet moparin ni takavalois lukee 68 malleis SAE68 mut varma paikka jos et yksityiskohtia tunne kato kojetaulusta valmistenumero, kuskin kohdalla pieni lätkä näkyy ulkonta, kuudes merkki on vuosi malli eli 68 malleis se on pelkkä 8.Tääl länsimäes on yks oranssi 68 2 sedan mikä org 2 sedan eikä muutettu neliovisesta mitä tiedän ainakin kolme eikä toi ollu ykskään niistä kolmesta muusta 2 sedanista minkä tiedän, 4 oviset tohon päälle eli ohan noita..
     
  13. mörkö

    mörkö Gearhead

    Purin yhden 68 Valiantin yli 10 vuotta sitten, se oli ainutlaatuinen juttu muihin vuosimalleihin verrattuna että koelaudassa on semmonen ala pehmuste/pikku tavara säilytys "hyllykkö". Moinen on myös saman vuoden Dartissa. Missään muussa mallissa tätä ei ole. Jäi muuten moiset nurkkiin, kuten ovet ja joku takalamppukin, että jos varalle kiinnostaa....
     

Kerro tästä muillekin!