Plymouth Valiant V-200 -62

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Anonymous, 11.7.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hei Lerssinen, what`s up, eli mitä kuuluu Valiantille :D
     
  2. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Joo perkele tämäkin unohtunu päivittää..

    [Avautuminen]
    On se nyt perkele kumma homma kun pihalla on KATSASTETTU auto jolla ei saa ajaa, syy on se että KOLME VIIKKOA SITTEN tilaamani mustapohjaiset OXV-99 kilvet jostain vitun syystä viipyy ja viipyy :mad: . Autoa ei kuulemma saa rekisteröidä koska tunnukset on jo olemassa ennenkuin nää tunnukset tulee sitten paikalle! Tai saa uusille kilville joka maksaa nytt xxx € ja sitten se uusi muutos taas toiset xxx €...

    Joo, no auto meni kuitenkin katsastuksesta läpi että heilahti, ei niin mitään vikaa, kehuttiin vain.. eli tässä kilpiä odotellut jo kolme viikkoa..Kelit loppuu ja kilvetkin saa arviolta juhannuksena 3047 :argue:
    [/Avautuminen]
     
  3. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    No perkele, kilvet tuliki jo 8)

    Nyt noin 200 km kruisailtuna tahtoo kysyä seuraavaa :

    MIKSI NYKII PIKKUKAASULLA KUIN 15 VUOTIAS KOSSI ORGASMIN HETKELLÄ`???? Ei ymmärrys enää riitä kun tyhjäkäynti on kuin kello, hiemankaan vedätät koneella niin katkotonta vetoa on tarjolla vaikka vuoren siirrät mutta se tasakaasuajaminen ei vaan luonnistu..


    ...nyök.....nyök.....nyök..... :mad:
     
  4. gremlin

    gremlin Gearhead

    Lerssinen kirjoitti:

    //btw, ideaa missä vika, tyhjäkäyntiä käy kaikilla, lataa kaasua niin tupsauttaa ennenkuin ottaa kierroksia, ei vaikuta sytkä, alipaineletkun tulppaus jne jne..

    MJF kirjoitti:

    Heh, kuulostaa samalta ominaisuudelta mitä melkeen joka vakio-slantissa mitä mulla on ollut Kattele toimiiko kiihytyspumppu kunnolla ja onko missään imuvuotoja.

    :rotfl: :rotfl: Taitaa olla juuri noita ominaisuuksia :rotfl: :rotfl:
    Nimim. 7 vuotta nylpytysta ja yskintaa -61 Lancerilla 8)
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Onko kaasarin säädöt kohdallaan? Yks Valiantti teki tuota kun tyhjäkäyntiruuvi oli liian pienellä. Ja sytkääkin kannattaa vielä kattella.
     
  6. A-kuuppa

    A-kuuppa 1st gear

    Jos nykii, niin....

    Koita ilman alipaine-ennakkoa .Jos edelleen nykii niin putsaa kaasari, tsekkaa pääsuutin ja bensapinta.

    Jos auto on varustettu carterilla niin toljota epäluuloisesti suutinneulaa....ja sen alipainemäntää.

    Jaa, yks juttu olis se PCV -venttiili, jos ei oo maantielle huohottavaa mallia. Se nimittäin virtaa aika lailla eri määrän ilmaa kuin silloin uutena.... Eli kulunut, eipä niitä yleensä kukaan ole vaihtanut aikanaan näihin autoihin.
     
  7. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Eilen tehtyä

    -Parempi virranjakaja kokonaan
    -Kaasari putsattu (kahvikupillinen ruostetta)
    -Bensansuodatin asennettu
    -pari tuntia katseltu/säädelty sytkää

    KAIKKI virranjakajan vermeet on uudet, tosin kärkien väli kuulostaa isolta ao - 50... :eek: Näin huoltomanuaalin mukaan.. Toimii oikeasti tyhjäkäynnillä kuin kello ja kierroksilla mutta ei vähällä kaasulla ei niin millään.. ideat loppuu :cry:

    //Tässä huohotus menee suoraan maantielle..Kaasarissa on sen huohottimen toinen pää mutta se on tukittuna.. lienee väärän mallin kaasari tai jotain (kolmesta raadosta kasattu).. Noo, pitää säädellä ja tutkia ja kruisata samalla :rotfl:
     
  8. A-kuuppa

    A-kuuppa 1st gear

    vielä yks ehdotus..tai pari...

    Kuullostaa oire sellaselta, että kaasuttimessa oleva pääsuutinneula nousee ylös liian myöhään tai bensapinta on liian alhaalla. Jos ei kerran tokene kun ajelee ilman alipaine-ennakkoa.

    Pääsuutinneulaa ohjaa alipainemäntä, jonka alla on jousi. Sen jousen jäykkyyttä muuttamalla muuttuu tietenkin myös neulan ylösnousuun tarvittavan moottorin alipaineen määrä Jos jousi on kuoleentunut vuosien saatossa se aiheuttaa pääsuutinneulan ylösnousun liian myöhään. Eli jousikuormaa pitää lisätä.

    Jos bensapinta on liian alhaalla, niin ns. siirtymävaiheen kanava kaasarissa ei saa bensaa ajoissa, jolloin pintakaasulla ajaessa seos jää laihalle ----> nykii. Helpoin kokeilutapa on laittaa toinen tiivisteprikka kaasarin ulkopuolelle bensaputken juntturin alle.

    Että tämmöstä.
     
  9. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Pitää tänään koittaa ilman tuota alipainetta.. kunhan saan rassin taas liikkeelle.. se on ainoa jota en ole koittanut.. :p

    //hee pitääkö se kaasarin imuhimmeli tukkia jos tuota kokeilee :-?
     
  10. A-kuuppa

    A-kuuppa 1st gear

    Kyllä se hyvä olisi
     
  11. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Joo kokeilen tänään jos kerkee.. käyttödatsuni remonttia vähä ennen sitä, tuulettimen hihna otti ja katkes, mitä ny vasta joku 100 tkm ajettu on ne pahasia nuo datsunin osat :rotfl:
     
  12. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

  13. Anonymous

    Anonymous Guest

  14. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Rahaa on menny mutta sillä on joku korvikepeili tuossa vissiin kun mulla on orkkispeili (ainakin pitäisi).. :odroll:
     
  15. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Re: Jos nykii, niin....

    Nippusiteellä alipaineletku tukkoon niin toimi kuin kello ja nykimättä :eek: Eli siis, mitä tehdä.. annetaanko "patentin" olla ja ei muuta kuin menoa vai onko tuohon joku hyvä korjauskikka olemassa :-?
     
  16. A-kuuppa

    A-kuuppa 1st gear

    Joo, voi sitä ihmetellä. Ilmankin voi kyllä hyvin ajaa, polttoainetta vaan kuluu hiukkasen enempi, noin 0.5-1 L per sata kilsaa.

    Perushommana säädä ennakot siten, että perusennakko plus keskipakoennakko on 32 astetta 3000 Rpm. Tämä siis ilman alipaine-ennakkoa. Ja koska ennakkomerkki autossa ei ylety noin korkealle, tarviit säädettävän ajoituslampun tai sitten tee merkki kampiakselille. Siinä perusta, jos edelleen nykii niin sitten:

    Ensin hommaa jostain kosketuskulmamittari, kato ettei (kärkien) kosketuskulma heitä häränpyllyä kun alipainekello vetää.---->kärkilevy sohlo.

    Toinen juttu on sen alipainekellon varressa olevat numerot. Yleensä siellä on jotakin 9x tai sen sellaista. Tää numerointi kertoo ennakon määrän kyseisellä alipainekellolla. Eli pitäis kokeilla pienemmällä numerolla varustettua kelloa.

    Kolmas juttu on se, että joskus nuo alkuperäisetkin alipainekellot ovat säädettäviä. Eli alipaineletkun liittimestä kuusiokoloavaimella voi säätää millä alipaineella kello vetää. Ei siis säädä ennakon määrää, vaan milla "HG" (elohopeatuumalla...) -arvolla kello vetää varressa merkityn ennakon.

    Tässä siis purtavaa lisää... :D
     
  17. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Joku litra ei tuossa paljoa tunnu näin loppukesällä :D

    Kirjoitin tuon muistiin ja otan sen talvella projektiksi, nyt olkoon nippusidepatentti kunniassa :rotfl:
     
  18. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    No helvata, lämpöjä nosti maantiellä eli ei hyvä..

    Kaasarin kimppuun oikein korjaamokirjan kanssa..Meni suunnilleen näin mielessä ajateltuna kun kirjan kanssa kaasaria tutkin

    -Ai tänne kuuluu kuula
    -Ai tää ei kuulukkaan tähän
    -Jaa bensanpinta on "1/4
    -Joo tääkin kuului näinpäin
    -Ai tässä piti olla sokka
    -Tässä ei saanutkaan olla kumia jne jne..

    Ja kyllä muuten pelaa, ihan alipainehimmelin kanssakin :D
     
  19. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    QruisinG 8)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ja Woimaahan on :D
    [​IMG]

    Kuski katselee sitten tätä, vähän tärähti kamera
    [​IMG]

    Kiva peli tää on kun toimii nyt hyvin :)
     
  20. gremlin

    gremlin Gearhead

    On se kylla kommee peli. Muistelin tossa etta isan romiksessa oli joskus -70 luvulla tommosen mutta siina oli takaluukussa semmonen ''varapyoran'' pokkaus tai sen nakoinen, (siis ulkopuolella, pakko tarkentaa ennekuin joku eteva kerkiaa) ja taka siivissa 3 kromi soiroa, muistaakseni siipien paalla. Oliskohan ollu myos etulokareissa? :odroll: Muistasin kylla etta se oli Valiant, mut eiks toi sun 200nen oo rikkain malli? Ei tossa kylla semmosia heepeleita ole, olisko se sitten ollu Lanceri :odroll: Vttu ko ei oikeen muista kun siihen aikaan oli niin paljon tarkeempaa tekemista, esin. vetaa paksurenkaisella polkupyoralla ympyraa tuuman pitka rakatappi nokasta killuen :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!