Plymouth Valiant V-200 -62

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Anonymous, 11.7.2005.

  1. Fireball

    Fireball Gearhead

  2. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Joo ja oli kai sitäkin vielä vuonna 61 sitä varapyöräkohoumaa.. :eek: Ainakin mulla on koeajo yhdessä lehdessä V-100 mallista tuon koppasesta jossa se "valekohouma on".. siis vuosimallin 61..
     
  3. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kyllapas sita nyt ollaan niin mopilistia noitten ulkomaalaisten kavereittens kanssa, varmaan lahettelet Nelsonin kanssa rakkauskirjeita jatkuvalla syotolla :odroll: Mutta ei ollu tossa Nelssun vankkurissa niita kromisuiruja takaloksujen paalla, oliskohan se ukon purkama peli sit ollu -61 malliva? Kylla oikeen jannittaa itteekin :rotfl:
     
  4. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Tuhat kilometriä ajelua tälle syksylle takana 8)
     
  5. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    ei sattuis olemaan osia valtteriin?itellä samanlainen seisoo pihassa......
     
  6. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Ja minkälaisen tarvetta? Jotain dodge lancerin osaa on vielä.. alustaan paljon hiluja jne jne..
     
  7. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    lähinnä korin osat ois alkuun kiinnostanu ku toi on "vähän" projekti. mut kaikki mikä tohon käy kyl kiinnostaa......
     
  8. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    No lancerin konepelti ja 3 ovea löytyy.. siinäpä ne korin osat onkin..sano joku mitä tarttet niin kun käyn varastolla aina joskus niin voin tutkia onko KO. osaa.. :p
     
  9. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    noille oville vois kyl olla käyttöö! mis kunnossa on ja mihin hintaan noi lähtis?
     
  10. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    En ole muuten ihan varma käykö ne lancerin ovet valiantiin suoraan? viisaammat valistakoon.. Etuovet on kuitenkin hyvät.. Vänkärin ovesta puuttuu pikkulasi siitä edestä kun otin sen itselleni..


    Tässä muutaman päivänä olen kuunnellut että takaa auto vikisee ajettaessa. Kuskin puolen takarengas pitää sen äänen ja otin sitten rummun auki, pölyä & paskaa oli riittämiin, laakeri pystysuunnassa timmi eikä pyöri huonosti mutta kuuluuko sen mihin se ratas tulee kiinni niin liikkua "perän suunnassa" melkein sentin kun nykii ja puskee :eek:
     
  11. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Ja ketään ei kiinnosta auttaa??? Vikisee edelleen ja vähä pahemmin aina vähä kerrallaan.. Pitääkö noissa se perä"boxi" aukasta vai saako vetarin nykästyä ulos ilman sitä? Perän tyyppiä en tiedä mutta tiuha se on, kuulemma/varmaan farmarimallista..
     
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    Vetari irtoaa kun aukasee 4 mutteria sieltä rummun sisältä. Ei tartte perän kantta irrottaa sen takia. 7 1/4 perähän se noissa on.
     
  13. Vinkkinä laakerin vaihdossa: Kunnon liukuvasara säästää hermoja ja aikaa, saattaa olla vetari tiukassa, vaikka mutterit avaakin. Itsellä myös kangerteli tuossa vaihto-operatzuuniissa oikean laakerin hankinta, ovat tehneet 7.25 perää isolla ja pienellä laakerilla. Kiitokset vielä näin jälkikäteen Tomasolle teknisestä neuvonnasta ja osanumeroista! Ja tuossa sitten pienen laakerin koodi, jos se nyt mitään auttaa: Laakeri BCA RWF34R, Tiiviste National 5124 ("stefa" akselin ja akseliputken väliin). Ja toiset 40v nautintoa edessä?
     
  14. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Okkei, onneksi ei ole kiire tuon kanssa vaan on koko pitkä talvi aikaa :) Ei pilata kiireellä siis.. :p
     
  15. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Upea Valiant sulla Lerssinen.

    Ihan mielenkiinnosta... Kun katsot taka-akselin kuoren keskiosaa (sitä jonka sisällä tasauspyörästö on) auton takaa päin, niin onko siinä luukku pulteilla kiinni vai tasainen hitsattu "kansi"?
     
  16. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Pulteilla.. olen minä siihen öljyt muistanu vaihtaa :)
     
  17. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Juu öljyt on syytä välillä vaihtaa :D

    Varaosaluettelot tarjoaa pyöränlaakereiksi kartiorullalaakereita eli erilaisia kuin mitä on seiskavarttisissa (ainakin '63> on 7 1/4:ssa kuulalaakerit). Luukullinen koppa kyllä viittaa seiskavarttiseen. Muita periä Moparilla tuohon aikaan oli tarjolla vanha kasivarttinen ja kasikolmevarttinen, joissa ei siis ollut luukkua koska murikka purkautui eteenpäin. Mutta jos täytyy pyöränlaakereita uusia, niin kannattanee ennen osien tilausta katsoa millaiset perästä löytyy.
     
  18. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Joo pitää se purkaa samalla kun vaihtaa laatikon, sellainen kahisematon kun sattui löytymään (hintaan 100€ oliko paha?).. Koko pitkä talvi aikaa ja sisusta kaipaa kanssa fiksausta :wink:
     
  19. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Tästä tuli oikeastaan ihan hyviä fiiliksiä, vein valiantin seisontaan kuivaan lattialliseen säilytyspaikkaan talveksi.. Viimeisiä ajofiilinkejä pelin toimiessa kuin uuden :)

    [​IMG]
    [​IMG]

    Minä ajoin, emäntä kuvas :D

    Talven varalle
    -Sisustaa pitäs fiksata
    -Toinen perän laakeri uusiksi
    -korjautta irtaallaan oleva laatikko ja vaihtaa se kahinan vuoksi
     
  20. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Mitä varaan mukaan kun menen talliin irroittamaan tuota rattaan laakeria takaa..? Kun ei viitsi monesti lähtä jotain heebeliä hakemaan :-?
     

Kerro tästä muillekin!