Plymouth Valiant V-200 -62

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Anonymous, 11.7.2005.

  1. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Onkos tämmöisiä 2d Sedaneita muuten Suomessa?
    http://www.blocket.se/vi/9991359.htm?ca=11_s
    Joskus olen nähnyt Auto-Parikan pihassa tummansinisen -62 2d HT Lancerin mutta samankorisia Valiant 2d HT tai -Sedan malleja en muista nähneeni Suomessa..
     
  2. Käkö

    Käkö Gearhead

    Yhden muistan nähneeni joskus '80-luvun alussa, punaisen...

    Tommosen kaks-ovisen voisin itsekkin kuvitella omistavinani, ehkä... :lol:
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Käläviän romiksella muistaakseni oli tommonen kaks-ovinen :eek:

    Vetarin irrotukseen tarvii:

    Ensin tunkilla auto ylös. Rengas irti, 3/4 tuuman avaimella. Jarrurumpu irti, ehkä joutuu löysäämään kenkien säätöä, tasapää meisseli. Vetari on kiinni neljällä kannaltaan 9/16 tai 5/8 mutterilla. Ne irti vetarin laipan läpi ja vetarin voi vetää pois, tarvii räikän, jatkovarren ja hylsän. Laakerin irroituksesta en tiiä sano muuta kuin että on varmaan lujassa, ei ole tarvinut koskaan ite vaihtaa... :rotfl:
     
  4. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Joo tää laakeri vissiin otti +15 vuoden seisonnasta vähän itteensä kun alkuun oli hiljaa mutta rupes vinkuun aina vaan isommin.. ruostetta koolissa ja siitäpä se sitten :odroll:

    2 Ovinen :eek: Ei kiitos, tää on perheauto 8)
     
  5. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kaverilla on ruattisa tommonen 2 ovinen, tehty 4 ovisesta :eek: Kysyin heti silta kun kuulin etta se oli sen ite tehny etta ookko varma ettei sul oo suomalaisia sukujuuria. Ei kuulemma ollu.
    Siina on muuten merssun 220 diisseli :eek: Haluisikko etta kysyn jos se haluis myyda sen sulle? Sehan on ihan sun nakoses, siis se auto :rotfl:
    Saisit sitten rauhassa soittaa sita Manbaa ittelles pikku riiseli rohinan saestamana :wink:
     
  6. Käkö

    Käkö Gearhead

    Riisselin rohina on noin ziljoona kertaa miellyttävämpää kuin :mad: v*tun manba :mad: :mad:

    Jaa, vai ois mulle neljä dee sedan tyrkyllä joka näyttää kaxoviselta? :rotfl:

    Voi hyvää päivää, saatan kyllä kuvitella auton kunnon jos se kerran on mun näköinen... siis se auto , ei se jörgeni...

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Olikos se nyt ihan rehellinen, et sill ei oo Suomalaisii sukujuurii?
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Uusimmassa Mobilisti lehdessä (6/06) on esittelyssä upea Valiant V200 '62. Neliovinen slantilla tietenkin...
     
  8. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    NO kaippa mä tiiän kun se on taloon tullut +10 vuotta :D

    Sitä minä en sulata että 61 mallin luukku oli 62 mallin autossa! Viirulamppuihin kuuluu se roskiskansi one and only.. ei 62 pyöreisiin valoihin mukana..
     
  9. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Ny on vetoakseli pöyällä irtaallaan.. Mistä tilaan ko laakerin :eek: SKF löysi laakerin millimitoilla ja hintaa rapeet 59€ :cry: :cry:

    //kuvia illemmalla
     
  10. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Soittelin tuossa Finn-Amiin ja oli laageria&stefaa.. Tulee kun tulee eli tässä jäitä poltellessa :p Laitellaas jokunen kuva:

    Pajalla.org
    [​IMG]

    Sekä Gti tyttö poseeraus(yläosattomat ei sovi kuin K-18 foorumeihin) :rotfl:
    [​IMG]

    Iliman vetoakselia, lähti kätevästi ei tarttenu ees jarruja irrottaa
    [​IMG]

    Akseli von vetoakseli
    [​IMG]

    Äiti ei suosittele, osta valiant ja husaa kaikki rahasi :poff:
    [​IMG]
     
  11. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    suosittelee...

    "Äiti ei suosittele, osta valiant ja husaa kaikki rahasi ""

    Kyllä ne äiteet suosittelee ja tarkoittaa hyvää! Minunkin äitee vuonna 1981, kun ostin Valiantin, oli tyytyvainen "on riittävän iso ja turvallinen". Ja vaarini totesi kyydissä ollessaan että "tämähän on tilava auto!" :D
    ja muuten sama vallu edelleen hallussa, nyt toki hylsynä ja kunnostuksen alla.
    Jos kaipaat 3-v laatikkoa niin mulla 2 hyllyssä ja molemmat ehjiä, vuodelta 65..
     
  12. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Miul on loodia jemmassa :)

    //Meinaspa tulla moka, kun soittelin tosiaan tuonne finn-amiin ja samaa laakeria kauppasivat eli tätä BCA RWF34R laakeria mutta kun se ei oo se :eek: tuo R-laakeri sopii vuosmalliin 63>... Tulin onneksi mitanneeksi ja käskin verrata laakeria niin eipä ollu sama..

    Kun tuossa BCA:n laakerissa on keskireikä 34mm niin mulla on 30mm... Muuten sama... Hoh kun oli sitten lujassa katsella se laakeri. SKF tarjosi Deep groove ball bearings, single row 62206-2RS1 numerolla jossa mitat samat ja keskireikä tämän 30mm ulko 62 ja paksuus 20....Pitää toivoa että se on tämä koska Finn-Amiin melkein tunnin puhuttuani sieltä sanottiin että nyt nostetaan kädet ylös, ei ole tätä laakeria eikä tule :-?

    Paikallinen koneistamo tekee mulle sen lämpösovitelukitsimen "kurtun" tuohon... Laakeri saapuu ens vko perjantai, ei ollu suomessa tukkurilla ko. laakeria :odroll:

    Stefankin meinasin vaihtaa mutta kun eipä ollu uutta nii ei tarvii vaihtaa..
     
  13. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Olisi kyllä hyvä vaihtaa uusi akselitiiviste, ettei jarrut öljyynny. Eikö edes laakeriliikkestä löytynyt sopivaa tiivistettä? SKF:lläkin on omistuksessa joku amerikkalainen tiivistevalmistaja. Löytyy heidän nettisivuilta kuten myös tiivisteiden koot ja mallit.

    Muista rasvata laakeri huolella. Asentaessasi vetaria öljyä akseli, ettet polta akselitiivistettä.
     
  14. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Joo kyllä rasvassa emme säästele.. Kyllä mä tutkein sen stefan huolella ja norja/eheä oli.. ei se ole konstikaan kyllä vaihtaa jos se vuotamaan rupeaa.. Tähän asti on pitäny kyllä jarrut kuivina *koputtaa puuta* :odroll:
     
  15. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    hoo, terva haisee hyvälle :D Lokkarit eestä käsitelty oikeella paksulla ittepoltetulla tervalla ja pensselillä vielä leviteltynä.. Työlästä mutta palkitsevaa :)
     
  16. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Siinä taas näemme että vanha Valiantti on kunnon eko auto! Menepäs tervaamaan Tojotan Prius vai Prööt mikä se nyt olikin niin ei hyvä huilaa :rotfl:
     
  17. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Terva on parasta 8) Meeppä tuommoseen jotain kotelosuojaa sotkimaan.. Ei hyvä heilu.. Vuosien kokemuksella paksua tervaa alapuolelle kesäkäyttöön, pysyy varmasti ja oikea terva kuivaa sitäpaitsi tosi sitkeäksi kerrokseksi peltiin.. :)
     
  18. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Hepskukkeli.. Kun mullahan ei tuossa oo toiminu bensa eikä lämpömittari ja lämpömittarihan on nykyään erillinen niin vika varmistui jännittensäätäjäviaksi..

    Passaako se uudemmasta vallusta tähän se "kolmijalkanen peltihimmeli" :eek: /saako niitä mistään uusiakaan..
     
  19. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    http://www.smpcorp.com/web_app/catalog/smp_bgbulk.aspx

    Laita VRC601 hakuun niin tulee osa jota SMP tarjoaa '62 Plymouth'eihin mutta ei Valianttiin (erittelevät Plymouth >< Valiant), Amerikkalaiset firmat kyllä tarjoaa myös Valluun kyseistä osaa ($29). Tuo jännitteenalentaja on helppo tehdä itsekkin modernimmaksi (=paremmin toimivaksi) versioksi muutaman euron kustannuksella parista elektroniikkakomponentista, jos vaan kolvi pysyy hanskassa.
     
  20. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Joo tuossahan tuo on nyt ruudussa mutta eihän tuota saa tuosta tilattua tms... Saako Finn Amilta... :eek: Olis kyllä mahtihomma saada viisarit taas toimimaan... :-?

    Kolvata kyllä ossaan mutta osista ei ole hajuakaan mitä pitäs kolvata ja mihin :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!