Pohditaan yhdessä pikkuongelmia

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Vermilion, 24.1.2018.

  1. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Nuo meikän aluslevyt on halk.23mm. Reikä 13mm. Ja paksuutta n.3mm. Reiässä seevi toisella puolella, niin kuin arp:in aluslevyissäkin. Aikoinaa noita duunista roijasin ku tuli pelleiltyä sbc:n aluhattujen kanssa.
     
  2. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Löytyiskö jostain kotimaasta ridge reameria eli pykälän kalvamistyökalua?
     
  3. Vermilion

    Vermilion 2nd gear

  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Hi-Flexistä ja Etrasta löytyy.
     
  5. 3964

    3964 2nd gear

    Mistähän suomesta saisi jousia mittojen/tyypin mukaan.

    Pienehköjä kierrejousia olisin vailla.
     
  6. jorkkeri72

    jorkkeri72 3rd gear

    kuulakynässä on aika pieniä
     
  7. Kalu

    Kalu Gearhead

    En oo ite mitää teettäny, mut täältä pitäis homman hoitua.
    https://www.jousivesa.fi/fi/etusivu
     
  8. hzemax

    hzemax Gearhead

    Jos auto jutskissa, ni punkan paja.
     
  9. Hai

    Hai Gearhead

  10. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Kysyin joskus Jurvan Jousi nimisestä pajasta paljonko maksaa pikku jousien teettäminen. Kun kuulin hinnan niin unohdin koko asian.

    Sormenvahvuisista jousista oli kyse. Ohuesta langasta väännetyistä.
     
    Muokattu: 1.1.2019
  11. valpas

    valpas Gearhead

    Heräsin vähän myöhään tähän otsikkoon.
    Just tuolta Ruuvilinjasta olen itsehakenut semmosia kovia prikkoja.
    Muistaakseni ne ovat tuommosia:
    HV-Aluslaatta C45 DIN6916 Pinnoittamaton (koviateräksiä ei voi pinnoittaakkaan)
    Tosin löytyy varmasti jonkun muunkin normin mukasia, koska ne, mitä olen käytäny, on sähkösinkittyjä! Aluslevy DIN 6340 350HV Zn


    Tuossa kataloogissa on paksuudetkin. Ekassa kohdassa Kiinnikkeet.
    https://www.ruuvilinja.fi/tuotteet/tuotekatalogi/

    Kun on kova pultti, niin silloin pitää olla se aluslaattakin kova!
    Jos kovalla pultilla kiristetään pehmeää materiaalia (Alumiinikansi), niin kovuuden lisäksi aluslevyssä on oltava paksuutta, ja pinta-alaa, jotta se ei painuisi siihen alumiiniin.
     
    Muokattu: 1.1.2019
  12. valpas

    valpas Gearhead

    Kun vanteessa menee keskiö vinoon, niin nuo on siihen, ettei tartte vannetta oikoo......
     
  13. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Kaveri vaihto renkaat siskonlikan relluun. Toinen takavanne oli niin kiero että heittoa oli kehällä sentinverran. Noin 100g vaati sinkkiä toiseen laitaan että sai tasapainoon. Ajossa ei tunnu mitenkään.
     
  14. valpas

    valpas Gearhead

    Just noin!
    Jos kovien pulttien kanssa käyttää tavallisia DIN125 Aluslevyjä (tai tavallista rakenneterästä), niin se pultti painuu jo kiristettäessä sihen prikkaan. Käytössä sitten lisää, ja momentista, eli ruuvin venymästä, ja kireydestä katoo suuri osa.
     
  15. Jooli

    Jooli Gearhead

    jos vanne on kiero ja vipottaa parikin senttiä sivuille niin se ei välttämättä tunnu missään, mut aika paljon ollu soikeita renkaita missä pystysuunnassa heittoa, ni sitä ei mikään painotus korjaa vaan hypyttää ajossa.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  16. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Milläs ootte ohjanneet sähköistä alipainepumppua jarrutehostimelle? Mulla on S60 V*lvosta pumppu, pienestä jauhesammuttajasta tehty säiliö ja se haaroitettu tehostimelle. Se vaan ei ole hyvä, että pumppu hurisee koko ajan.
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Tarviit siihen painekytkimen. Ja releen ehken pumpun virrasta riippuen.
     
  18. Vermilion

    Vermilion 2nd gear

    Tekeeköhän kukaan noita vanteen keskikuppeja metallista. Mulla ei saa mistään sopivia... jotkut tarvis suojaksi että ei pyöränlaakerin rasvat kerää pölyjä.

    Niin ja kaljatölkki ei suoraan sovi tuohon väärän kokoinen.
     
    Muokattu: 6.4.2019
  19. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    No ei kai se vanteen kuppi siihen oo tarkotettu? Laakerilla pitäs kai olla ihan oma suojansa...
     
    Pertti K tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!