Poikittaiskotelon uusinta.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Over the hill, 24.6.2020.

  1. Over the hill

    Over the hill 1st gear

    Katsastusmies oli vakaasti sitä mieltä, että puolison käyttö-Chryslerin pari poikittaiskoteloa pitäisi korjata.
    Valmiita paloja ei enää saa mistään.
    Tekeminen ja hitsaaminen ei ole ongelma, muttei tulisi tehtyä "liian" hyvää kysyn:
    Kuinka paljon osaa ja sen muotoja saa yksinkertaistaa? Esim. omalta kannalta tarpeettomat reiät ajattelin jättäväni pois
    Paksumman levyn käytöstä tuskin motkotetaan? Entä saako uudet kotelot suojata päältä ennen näyttöä?
    Muuta huomioitavaa, paitsi ettei polta autoa.
     
  2. Sierra

    Sierra Gearhead

    Oman ymmärrykseni mukaan :
    Vähintään saman vahvuista ja saa suojata, kunhan millään massalla ei ole hitsaamattomuutta peitelty. Saa toki muodoissa oikoa jäykkyyden kärsimättä, mutta ei noihin mitään lujuuslaskelmia vaadita, kunhan katsurin silmiin näyttää asialliselta.
     
  3. sleepercooler

    sleepercooler 3rd gear

    Nykyään katsurit tosiaan vaatii ns ympärihitsattuja "paikkoja"
     
  4. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Se mitä itse olen hitsannut autoja elinkaaren viimeistä leimausta varten, niin kyllä olen oikonut niin paljon kun mahdollista muotojen suhteen. Turha niissä on hifistellä jos / kun vuoden päästä auto matkaa kohti sulattamoa. Eli kunhan materiaali on saman vahvuista, niin olen heftannut pellinpalan kulmasta kiinni ja vasaroinut sen suurinpiirtein kohdilleen ja tämän jälkeen hitsaus 100% saumalla. Ja onpa ollut kauniita paikkoja... :odroll:. Katsastusmies ei ole koskaan näistä mitään pahaa sanonut, kunhan meisseli ei enää ole mennyt läpi. Älä kuitenkaan massaa ennen katsastusta, koska sitten se piikkaaminen vasta alkaa. Massa päälle vasta kun on katsastettu.
     

Kerro tästä muillekin!