Poliisin Dodge Aspen TM-25

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 10.12.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tekniikan maailmassa sanovat että olisi ollut poliisin autohistoriassa vähiten uponnut rahaa Dodgen huoltokustannuksiin. Ja Polliisillahan on ollut Fordia,Saabia,Volvoa,Porschea,Ladaa,Volkswagenia ja nyt Jaguaria.
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Pitäs varmaan tietää mitkä noista on eniten ajettu, jos Fordilla on jyrätty 150tkm ja Aspenilla 15tkm niin se varmaan vaikuttaa aika paljon.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    tais tarkottaa että jos oisivat ostaneet uusiks poliisiautoiks noita aspeneita...
     
  4. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Ei saa unohtaa Ooppelia :smile:
     
  5. petro_din

    petro_din Gearhead

    jotkut muutki lukenu tuoretta tekniikan maalimaa?

    eikös siinä mainittu että se aspeeni on jossain museossa? vai onko?
    jos on niin joku käy nöyrästi siitä kattomassa sen kilometri lukeman...

    ja eiköhä se aika paljo rullannu suomen teitä, uskosin että vois olla lähempänä sitä 100tkm...

    tai sitte ne ei oo sitä käyttänykkää... :smile:

    mikäs kone siinä mahto olla? hemistä siinä jutussa puhuttii mutta mikä lienee ollu sitte oikeesti?
     
  6. Holley

    Holley Gearhead

    TM itse puhui siinä 1978 numerossaan police special 360:sta, muistaakseni.
     
  7. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Jos siinä hemi olis niin taitais olla ultra harvinainen, tuskin sieltä tehtaala kovin montaa hemi aspenia poliisi varustuksella lähti. Jenkit tais suosia poliisiautoina b-ja c-bodyja?
     
  8. MoparorNocar

    MoparorNocar 1st gear

  9. nakke

    nakke 3rd gear

    Ei taatusti ollut mikään hemi, vaan juuri tuo aikaisemmin mainittu Police Special 360. Virkistävää huomata, että asiavirheitä tehdään muissakin julkaisuissa kuin V8:ssa... :smile:
     
  10. petro_din

    petro_din Gearhead

    sitähän vois tuolla päin ajaltaa ja käydä ihmettelemässä aspeenia, ties vaikka ois vähän hiemompi kuin noi 6:lla olevat "virka"veljensä :wink:

    ja juu, hemi sana jäi ainenki miulle mieleen siitä tm:n artikkelista, itekki ihmettelin mutta lienee virhe ollu... se 78:n vuoden artikkeli ois kiva lukea, oisko jollain skanneria?
     
  11. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Kyllä se kone oli alkuperäisessä jutussa muistaakseni ihan oikein mainittu police special 360, eikä mikään Hemi. On tainnu Mauri Salon muisti ruveta prakaamaan..?
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Näi on. Autosta hajos jossain vaiheessa loota, ja se seiso poliisin varikolla pitkään; oli menossa myyntiinkin, mutta lootavikasena ei vissiin oikeen uskallettu myydä kun siinä oli "kallis" automaatti. eikä tietenkään myöskään suoritettu äärimmäisen kallista ja vaativaa korjausta. Lopulta kuitenkin kävi sillee hyvinm että auto pääty poliisi museoon.
     
  13. Skipe

    Skipe 1st gear

    Se aspen oli vähiten huoltoa tarvinnut poliisi auto inda finland...
     
  14. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    "Lopulta kuitenkin kävi sillee hyvinm että auto pääty poliisi museoon."

    Ei varmaankaan olisi tänään kovin hyvässä kunnossa jos olisi aikoinaan joutunut museon sijasta "bluesmobiiliksi".
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Hieno peli se kuitenkin aikoinaan oli. Nimimerkki: ekat sakot TM-25:ssa saanut
     
  16. dart -66

    dart -66 Gearhead

    lootan hajottua TM-25:sta "vakkarimiehistö" hommasi jostakin toisesta Aspenista siihen ehjän askin (olisko ollut se huutokaupassa myyty siviilimalli?). Kmlukemista muistikuva yli 300tkm eli ei kauhean huonosti, kun vain löytäisi sen TM:n.
     
  17. petro_din

    petro_din Gearhead

    ihan kunnioitettava lukema, millä kohdin lie tuo laatikko hajonnu? siinä 300tkm:n kohalla vai aikasemmin?

    ja onkoha ollu huollon puute tahi väärä käyttö?
     
  18. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    niin kyllähän tuohon kilometrejä varmaankin kertyi ihan riittävästi,kun vuonna 83 auton ollessa viisi vuotta vanha oli kilometrejä 380 tkm.Ja se laatikon hajoaminen on vissiinkin sattunut joskus ~82.Suurin menoerä artikkelin mukaan oli renkaat..
    Tuosta TM-25:sta on ollut juttua ainakin seuraavissa tekniikan maailmoissa
    20/1983
    12/1979
    10/1978
    9/1978
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    kamoon, salohan oli juuri "lisäjarruvalo"-lehtiaikaan töissä, kun tm käänteli takkiaan aivan naurettavasti sen mukaan kuka valmisti lampun lasit.
     
  20. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Kademieltä! Itse jouduin istumaan saapin takapenkillä silloin kun välikoppa escortti kiihtyi liikaa!
     

Kerro tästä muillekin!