Poljin edelleen pehmeä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja dodgeman, 5.7.2016.

  1. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Voi veljet, nyt on hyvät neuvot tarpeen jarrupoljin on edelleen pehmeä. Teimme näin: ensin jarruneste säiliöstä vanhat liemet pois ( aivan mustaa) sen jälkeen säiliöihin uudet nesteet ja ilmattiin ton KajS ohjeen mukaan: ensin toi anti block ventiili sitten oikea taka, vasen taka, oikea etu, vasen etu, kaikkiaan uutta nestettä meni noin 1 litra. Nollattiin kojetaulusta brake ja anti block valot pois ( akku kaapeli irti). Poljin on edelleen pehmeä ja noi molemmat varoitus valot syttyi heti, mikä nyt neuvoksi? anti block venttiilistä tuli neste todella huonosti ulos, pyörä sylintereistä tuli kyllä hyvin. Kyseessä Dodge ram van 90
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Tähän voisi joku jarruammattilainen vastata, kun se kirjatieto ei aina auta. Olisiko se anti block-venttiili pitänyt jättää rauhaan? Pystyykö sen combination valven/hydraulic control valven keskittämään, vaikka anti-block-valo palaa?

    "Turn the ignition switch to On or Accessory. Slowly press the brake pedal down and the piston will center itself, causing the light go out."

    Googlettamalla Dodge RWAL problem/failure löytää liikaa luettavaa...Harmi, että hyvään autoon on pitänyt värkätä tuollainen heikko lenkki. Jotkut sissit ovat ohittaneet koko RWAL:n, mutta sehän on Suomessa mahdotonta, koska laitonta.
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kunnon polkasu/kenkäsy pedaaliin on sammuttanut valot Mopareista.
     
  4. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Täytyy kokeilla, heh kun ei vaan sammu sit kaikki valot :D
     
  5. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Muutama päivä on nyt testailtu ja vahva epäilys on että tuon anti block valon sytyttäjänä toimii takana liian kaukana olleet jarrukengät + likainen jarruneste. Ilmattiin uudestaan ja säädettiin kenkiä vielä lähemmäs niin poljin tuntuma parani ja hups.... anti block valo hävisi, voisiko olla että jos taka piirissä on liian iso virtaus niin sytyttäis ton valon merkiksi siitä että kaikki ei oo ok,
     
  6. KajS

    KajS Gearhead

    Ne takajarrukengät saa olla tosi lähellä rumpuja. Edelliseen dodgeen kun vaihdoin rummut, jätin ensin liian kauas-->huono poljintuntuma. Harjoittelin muutaman illan sitä säätöä. Nykyisen takajarrut olikin sitten paljon helpompi.

    Sammuiko se Brake-valokin? Tuo anti block-valon sammuminen on kyllä voitto tuossa sun jarruprojektissa.
     
  7. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Joo, sekin sammui, nyt hilailen kenkiä pikku hiljaa lähemmäs testaillen rumpujen lämpöjä, kyllä tää tästä alkaa menee. Autoon on edellisten omistajien toimesta vaihdettu taakse uudet jarrukengät kaksi vuotta sitten mut mitään säätöjä ei oo tehty ja oli kuullemma palanu usein toi anti block ja brake valo. Kiitokset mainiolle Overdrive tiimille, nyt täytyy vielä hommata toi tehtaan manuaali kun tää on tosi monesta paikasta aivan eri kuin 89 mallit.
     

Kerro tästä muillekin!