Polkuautojen Suomen kartoitus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja TiGGer, 16.1.2006.

  1. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

  2. Pii Tii Kruusör

    Pii Tii Kruusör 1st gear

    Mossen rakenteluun löytyy paljon virikkeitä ja esikuvia tästäkin keskustelusta.

    Tässä vielä yksi suht onnistunut melko hillitty lopputulos:

    [​IMG]
     
  3. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Mainitsemastani Triangin Jeepistä näytttää nykyää löytyvän paljon helpommin netistä tietoa kuin tuolloin -98 kun auton veljenpojalle laitoin.

    Polkujeeppejä:
    http://www.film.queensu.ca/cJ3B/Toys/RidingToys.html

    Ja erityisesti Triangin jeeppejä:
    http://www.film.queensu.ca/cJ3B/Toys/Ri ... riang.html

    Alla linkissä kuva tuosta laittamastani omistaja ratissa vuonna -99. Kuski on nykyisin jo kasvanut ulos pelistään. Liput lokasuojissa on itsesävelletty kaupoista löytyvistä hiluista, mutta kaitafilmit joululta -68 todistavat auton olleen varustettu jenkkilipuilla, jotka olivat hieman pienemmät. Puskurin päihin lisäsin törmäyssuojat, jottei toinen sukupolvi putkeen jatka perintöpiironkien kolhimista. Vanteet siis alkuperäiset (en ole muissa Triangeissa nähnyt tuollaisia) ja nuo valkoiset kumit siis inan liian matalat orkkisvalkoisiin verrattuina. Kromiset keskikupit oli myös maailma ja vallattomat leikit vieneet, joten kiilloitin niihin rosteriprikat ja -kupumutterit.

    http://i11.photobucket.com/albums/a165/ ... Triang.jpg
     
  4. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Tuo linkin ylemmässä kuvassaoleva on juuri samoilla pyörillä, mitä minun jeepissäni kuuluisi olla (umpipeltiä ja reunassa kumisoiro).

    Noita tarvitsisin vielä 4 kpl lisää jostakin. Varapyörä on juuri tuollainen, maalasin siitä reunaosan mustalla maalilla, ettei riitele nykyisten renkaiden kanssa. Toki voisi prässityökalun tehdä tuon varapyörän mallin mukaan, jos pyöriä ei mistään saa.

    Tuulilasinkehyksen pystyy kyllä tekemään suorasta tavarasta kuvan perusteella. Mitään lippuihin viittaavaa ei autostani löydy.

    Ikäkysymys on edelleen avoin.

    Kiitoksia paljon tuosta linkistä.
     
  5. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Onko Mercedes W123 -mallinen polkuauto tuttu? Näin moisen myynnissä osto- ja myyntiliikkeessä ja vähän polttelisi...
     
  6. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mulla on 59-60 mallisen buickin näkönen polkuauto. Niit on kuuleman mukaan tehty kaks kappaletta vuonna -64. Tarttis maalata se, niin kehtais ottaa sen mukaan tapahtumiin. Mahtaako tällasilla omatekemillä pedaalikärryillä olla mitään arvoa?
     
  7. jus57

    jus57 Gearhead

    javelin?

    No niin "asiantuntija" lausuntoja. Mitä mallia on alunperin yritetty kopioida?
    Corvette, Javelinia,Mustangia,charger? meillä on yksi tämmönen koppa työn
    alla ja ois mukava tietää vähän suuntaa.Taitaa tosin tulla pihakatu kilpuri,kun on jo kavennettu taka akseli ja slicksit takana.
     
  8. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Re: javelin?

    Meidänkin sällillä on tollanen pihakäyttiksenä ja se on kuulemma Puikki! Tuskin ulkonäön perusteella, mut kun siinä on alunperin ne rinkulat kyljissä...
    Tuo yksilö tuli meille vähän niinkuin vahingossa, kun aloin väsäämään pojalle kustomia. Vaikka kuinka koitin miettiä eri visioita, niin mun mielestä laitteesta ei saanut tyylikästä rekeä millään, joten sai jäädä sellaiseksi kun on. Mosse olikin sitten huomattavasti parempi lähtökohta... :wink:
     
  9. shark

    shark 3rd gear

    Oli hyvä säkä pari vuotta sitten kun eräs fillariliike ilmoitti poistomyyntinä puoleen hintaan erilaisia polkukinnereitä.Siinä illalla yhdeksän aikaan kahvassa roikkuen sain ostettua loput 4 kpl:tta.Kolme meni heti(lisää oli kysyntää) ja viimeistä hieman modifioitiin.Poika oli jo kasvanut kantin yli ,joten pöydälle voitiin laittaa 0-mailia poljettu/potkittu "mint cond" Kiinan kumille haiseva aito peltirodi. :D
    http://rides.webshots.com/photo/2816561 ... 9615BLalLL
     
  10. Buddy

    Buddy 1st gear

    Kiinnostaako jotakuta -59 buick polkuauto? Niitä on kuuleman mukaan valmistettu 2kpl vuonna 1964 jossakin linja-auto koritehtaassa. Se on nyt telakalla pohjamaalattuna, mutta kuvia saa sähköpostiin. Onko Turun seudulla automuseota? Sinne se kuuluis. 8)
     
  11. visitor

    visitor 1st gear

    sähkö rodi

    tehtiin veljen kanssa tällainen sähköauto muksuille. Toimii Sunnyn lämppärin moottoreilla joissa alennusvaihteistot. Kori uretaanilevyä ja runko metallia. Pituus noin 130 cm ja leveys noin 70. Painaa noin 50kg.http://kuvablogi.com/nayta/194927/
     
  12. jus57

    jus57 Gearhead

    heba

    Käytiin tänään autokaupoilla ja ostettiin tämmönen ,keulassa lukee heba,joku viisas kertoi että lausutaan Neva. Mikähän tää on malliltaan? On aukeavat konepelti ja takaluukku sekä alumiinista valettu kone! rekisteri lapussa on 51 64 oiskohan jotain vuosilukuja?http://kuvablogi.com/nayta/195517/
     
  13. TiGGer

    TiGGer 1st gear

    Tänä vuonna on taas polkuautojen kokoontuminen Big Wheelsissä Pieksämäellä 13.-15.7. Merkatkaahan kalenteriin niin pääsee lapsetkin cruisailemaan muiden kanssa!

    Lisätietoja:

    www.bigwheels.info
     
  14. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Onpas hämmästyttävä yhdennäköisyys Tri-Angin kanssa, maskin rivat ja pystykävyt, helmojen ja penkin pokkaukset ja "ovien" sisäpuolen kantit ja muodot. Kenties britit ovat myyneet muotit Neuvostoliittoon, mihin toi Neva viittaisi. Onks toi kanssa sellanen tosi pieni? Eikös me nähty Pieksämäellä männä kesänä? Tossa se juniorin auto: LINKKI ja http://i10.photobucket.com/albums/a139/ ... ub/nyt.jpg
    Ps. Lyhennän linkin, heti kun katson, miten se tehdään.

    Edit: Tikru korjas, jos ei haittaa?
     
  15. jus57

    jus57 Gearhead

    Moi. totta töriset ,on kovasti samannäköinen Tri-angin kanssa mutta on kooltaan hiukan isompi,jotain Mossen luokkaa. Pelti on paljon paksumpaa kuin Mosseissa.Kyllä nähtiin viime kesän polkuauto meetissä ,ehkä myös ens kesänä? Uudella/lisääntyneellä kalustolla. Toivottavasti saadaan mukaan paljon muitakin osaanottajia.
     
  16. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Jees, kiitos Taiger.
    Hm, olen uskoakseni ratkaissut ongelman. Jos toi Neva nyt on itäauto, niin se muistuttaa Tri-Angia, koska Nevan on suunnitellut kuuluisa venäläinen keksijä Reguspatoff. Sama mies on suunnitellut paljon muutakin venäläistä huippuosaamista, joka erehdyttävästi muistuttaa jotain länsimaista hapatusta.
     
  17. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Onhan se polkuautokansan kauden kärkitapahtumaan tultava. Kävin tänään hakemassa uuden aihion, kun vanha jäi pojalle pieneksi. Nyt pitäis riittää, olen itse (192 cm) ottanut autosta "kylmät". 180 cm pystynee polkemaan autolla hyvinkin. Kotimainen omavalmiste 90-luvulta, valmistusmäärä 1 kpl. Oikeastaan se ei enää ole polkuauto vaan kinneri. Täysentisöintiin ei taida aika riittää. Pitää nikkaroida puuttuvat korin osat ja herkistellä ohjaus ja jarrut. Albumissa pitäis olla kuvakin auton loiston päivistä, pitää joskus kaivella.
     
  18. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Pitääkö olla nimenomaan polkuauto? :wink: Mulla on tekeillä (pojalle tietenkin) kutistunu volkkari rodi johon tulee Briggs&Stratton 8hp kone... :rotfl:

    Pituus 2,60m, leveys, 1,18m ja korkeus n. 1 metri.

    [​IMG]

    Tässä minä itse saumaamassa etuluukkua. Taustalla näkyy kori..
    Minä olen kokonaista 172cm pitka... :rotfl:

    [​IMG]
     
  19. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Tässäpä uusi projekti loiston päivinä. Kuva on otettu Palvaanjärven East Meetingissä -97.
    Ja Hebster -52:lle. En tiedä meneekö tuo polkuauto-osastoon, mutta jos tolla ei pääse harrasteautotapahtumaan sisälle, niin sitten ei millään. Toivottavasti näen livenä jossain.
     
  20. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Toi Kinneri oli upee! :D

    Alunperin tämä munkin projekti oli tarkoitus ihan mäkiautoks ja vain avona kutistetulla kuplan etu ja takaluukulla, mutta jossain vaiheessa koko projekti lähti käsistä... :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!