Polkuautojen Suomen kartoitus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja TiGGer, 16.1.2006.

  1. jus57

    jus57 Gearhead

    pölkuauto


    Jotain on väännetty/ löydetty. Tuo Neva sai upeet straipit tiniltä ja tuo polku kilpuri on vielä vähän vaiheessa. Neva täytyy varmaan raahata näytille Forssaan.
    http://kuvablogi.com/nayta/491797/
    http://kuvablogi.com/nayta/294336/
    http://kuvablogi.com/nayta/546840/
     
  2. jus57

    jus57 Gearhead

    pölkuauto

    No täälläpäs on ollu hiljasta? Eikös kukaan oon vääntäny mitään???
     
  3. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Pikku hiljaa, pikku hiljaa...

    Huonokuntonen (alkuperäinen) Ferrari Monza muuntuu jotakuinkin etumoottori dragsterin näköiseksi menopeliksi...

    Tässä halpa kopio...

    http://www.pedalcarplus.com/racer.html
     
  4. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    peltisesta polku"mossesta" muotoutuu pikkuhiljaa jotain siivekästä..
     
  5. makeheikki

    makeheikki 1st gear

    polkumosse

    Tamperella ainaskin Eka-Market möi noita vehkeitä 70 -luvun lopulla, eli olivat ainakin myös E-liikkeen heinää...tuskin Konela oli ainoo dealeri jos oli ollenkaan...
     
  6. makeheikki

    makeheikki 1st gear

    polkuauto kaupan

    ..
     
  7. jus57

    jus57 Gearhead

    pölkuauto

    Tyrkätkäähän projekti kuvia näytille!
     
  8. Junkster

    Junkster 1st gear

    uudessa veekasissahan oli parin sivun esittely customoidusta murray-polkuautosta.
     
  9. Junkster

    Junkster 1st gear

    Re: heba

    Minä luulen nyt ihan oikeasti selvittäneeni tämän Nevan tapauksen. Löysin nimittäin netistä kuvan englantilaisvalmisteisesta Triang Miami polkuautosta vuodelta 1962, joka on tuulilaseineen ja aukeavine konepelteineen sekä peräkontteineen aivan identtinen kuin tuo Neva.

    [​IMG]

    Tutkailin sitten yhtä Triang-sivustoa (http://www.tri-angsociety.co.uk/) ja sieltä löytyi osio "Soviet Models". Jotkut tahot itänaapurissamme ovat siis todellakin valmistaneet kopioita Triangin (ja varmaan muidenkin länsimaisten valmistajien) leluista. Triangin peltisistä kuormureista on tehnyt omat versionsa ZIS niminen neuvostovalmistaja. Se, onko sama valmistaja tehnyt myös Neva-polkuautot, on vielä epäselvää, mutta jokin yhteys niillä varmaan on.
     
  10. jus57

    jus57 Gearhead

    polkuautojen kartoitus

    Kiitos tiedoista! Tosi mukavaa että joku kehtaa etsiä tietoa näihin upeisiin vanhoihin polkuautoihin.Kyllä on näköjään toi alkuperäinen hiukan paremmilla varusteilla kuin tämä soviet versio. No onneksi ei pääse myöhemmin harmittamaan tuo kevyellä kädellä tehty kustomointi!
     
  11. Junkster

    Junkster 1st gear

    Re: polkuautojen kartoitus

    Eipä kestä. Onko uusia projekteja työn alla? Mulla on itelläni pari neuvostovalmisteista polkkaria (mosse + yks toinen määrittelemättömämpi tapaus), mutta täytyy myöntää, että Neva on komein neukkupolkkari, mitä on vastaan tullut.
     
  12. jus57

    jus57 Gearhead

    polkuautojen kartoitus

    Nyt ei ole autoprojekteja menossa,on taas työn alla yksi (viimeinen?) muksujen trike.
    Tietty osto ilmotukset on vetämässä ,eihän sitä koskaan tiedä mitä sattuu löytymään :D
     
  13. nikke92

    nikke92 1st gear

    Mistäköhän saattaisi löytää jonkun aihion projektiksi? Jos vaikka joskus saisi kummilapsen tai omia mukuloita niin olisi auto valmiina :D Olisko jollain myynnis?
     
  14. puzzihouzu

    puzzihouzu 1st gear

    polkuautoja

    Meiltä löytyy tommonen TRIANG auto punaisena ja valkoisilla raidoilla, mutta siitä ei aukea noi luukut ja oon ymmärtäny et ois ostettu n.60 vuonna. Kunto on erittäin hyvä ja alkuperäinen.

    Sit on myös 50 luvun lopussa tehty puinen / vanerinen polkuauto joka on noin 1,3 metrinen. Auto on valmistettu "kuulemma" lapualaisen puusepän toimesta seinjokelaisen rakennusliikkeen omistajan pojille.

    Auto on myös ollut lakeuden kutsu elokuvassa kun se ameriksta takas muuttanu heepo muisteli nuoruuttaan sielä kotitalonsa vintillä, niin se heilutti tämän auton rattia. Tuolloin auto oli punainen.

    Auto on pyritty kunnostamaan alkuperäiseksi, eli siihen on palautettu maalikerrosten alla ollut sininen alkuperäisväri, takalamput on jostain vanhasta mummiskasta samanlaiset kuin toinen ostohetkellä jäljellä ollut.

    Etulamput tein kaasupullon mittarin kransseista. Autossa on muuten jousitus.

    Kuvankin laittaisin jos osaisin. Siis en osaa lisätä sitä tänne palstalle.
     
  15. Ei nyt ihan polkuauto mut melkein , tosta ois voinu polkuautonkin virkata mut poitsu on jo kasvanu ulos tosta niin laskekoon mäkeä sen kanssa ja narunperässä sillä voi sit vaik kiskoa pikkusiskoansa... Pitäis kait ottaa muotti ja tehdä muutama? Kuvasta puuttuu vielä valu-alumiininen duvall-tyyppinen ikkunankarmi 8)

    http://s3.photobucket.com/albums/y58/Ak ... 007001.jpg
     
  16. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Niin hullulle kuin se tuntuukin, niin aidoista vanhoista "suomi" polkuautoista maksetaan nykyään tuhansia, enkä puhu markoista enkä dollareista...


    No joo...
    On mulla 3kpl melko harvinaisa malleja, ja paras tarjous tosta mun 20-luvun laitteesta on ollut hmmmmm.melko järkyttävä. Ainakin mun mielestä, mutta en myynyt. Onhan sillä leikkineet elisen päivän "isot herrat"...
     
  17. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Mulla "mosse" polkuauto, sellaen peltinen. Hieno vehjes...
     
  18. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Joskus funtsin, että 200 litran tynnyristä sais hauskan polkuauton. Polkupyörästä ketjuveto ja polkimet, takarattaan vois vaikka hitsata johonkin akseliin. Mutta miten ohjaus? Eihän se tietysti ´32 roadsterilta näytä, mutta aika kaukana on fillarikin Fat Boysta tai Ninjasta ja eipä tuo tunnu junioreita haitaavan, kun ne suddaa ja keulittaa kulmilla.
     
  19. coupe

    coupe Gearhead

Kerro tästä muillekin!