Polttoainetankin hiekkapuhallus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja magenta, 24.7.2008.

  1. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi

    Olis tarkoitus hiekkapuhaltaa vanin löpötankki.
    Pitäisikös tuo täyttää vedellä ettei rajähdä ?

    Mitekähän vedet saa pois sieltä ?
    Jäi vähän löpöäkin kun koitin täyttöputkesta pois kaadella.

    Mika
     
  2. Sakuveekasi

    Sakuveekasi 1st gear

    Ite en ees uskaltanu aatella hiekkapuhallusta...oli senverran huonol hapel...
    http://s314.photobucket.com/albums/ll42 ... 008301.jpg

    pintaruosteet pois teräsharjalla ja porakone-teräsharjalla ja sit maalit ja kunnon suojaukset päälle.

    Anturin vaihdoin samalla ja tein kunnolliset johdotukset jne.
    Kaikenlaasta paskoo oli tankin pohjalla, ne kannattaa huuhtasta pois kunnolla. Kokonaisuudessaan, paskaanen homma, mut ihan suotavaa tehä.
     
  3. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi
    Taitaa siinä teräsharjallakin pyöritellessä kipinöitä lennellä...
    Mutta et siis täyttänyt tankkia vedellä.
    Mika
     
  4. Sakuveekasi

    Sakuveekasi 1st gear

    Ei missään nimes vettä tankkiin....tulppasin vaan reiät umpeen parhaalla mahollisella konstilla. Kyllähän se naftaki syttyy, mut ei onneks oo nii herkkää ku bensa.
     
  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Aikaan miekka ja kilpi puhalsin Mawerickin tankin, huuhtelin vaa ekax ja tuulettelinkoha päivän pari, ei tuo mihkää räjähtäny.
    Ja naftahan syttyy vielä huonommin...

    Mut tankist tuli hieno, lasikuitumattoo vaan ympärille ja päälle alustamassa :rotfl:
     
  6. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Noin minäkin tein kun puhallutin yhden bensatankin. Täällä on katottu liikaa Amerikkalaisia elokuvia.. :lol:
     
  7. Sakuveekasi

    Sakuveekasi 1st gear

    Edellises duunipaikas kierti joskus sellanen huhu, et joku olis kattonu tenttu-tynnyrin sisältöö sytkärillä reiästä, ja olis kulmakarvatki kadonneet senjälkeen....tiedä sit oliko totta... :) :) :)

    Tää nyt ei kuuluna tähän tankin puhaltamiseen,mut tuli iha mieleen vaan.... :lol: :lol:
     
  8. Antti P

    Antti P Gearhead

    Joskus 15 vuotta sitten puhalsin kaverin dusterin tankin. Eikä kyllä ollu mitään pesua/huuhtelua. Oli ilta hämärä niin puhallettava kohta hohti punaisena ja tankki oli täynnä reikiä. Isoin homma oli saada hiekat pois, mutta lisättiin varalta suodatin ennen siirtopumppua.
     
  9. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    vedethän saa pois kaatamalla ja loput kuivattamalla/tuulettamalla.

    Itse tässä kuussa huljuttelin fairy vedellä tankin 2 kertaan ja sit huuhtelin vedellä ja annoin tuulettua viikon verran. Ja eiku hitsaamaan. Ei sanonu poks eikä muutakaan. Nyt tankki hitsattu ja tinattu , ei vuoda. :-?
     
  10. Sakuveekasi

    Sakuveekasi 1st gear

    Mää huuhtelin tankin pienellä määrällä naftaa, operaation jälkeen....naftahan on tunnetusti hyvä pesuaines, vähä sieläsuntäälä... :D
    Ja siel anturis oli sellanen sihti, niin senki hulahuttelin ihan bensalla....oli muuten iha hiton paskanen...
     
  11. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    itse revin aikoinaan deltasta vuotavan tankin pois ja ihan jollain moottorinpesuaine mikälie tehdasliuottimella ja painepesurilla paskat veks ja sit santapaperilla karheaksi ja päälle bilteman plastic paddingia vai mitälie plasto-täytettä olikaan, paskan alta meinaan paljastui muistaakseni tasan 21 reikää. ihmekyllä tankki piti moisen paikkaoperaation jälkeen liemensä. ihan bensanjälkistä tankkia on kyllä hiottu ja smirglattu ja rälläköity jne ilman pesemisiä, anturit vaan veks että jää iso reikä pihalle, välillä vähän pussahteli ja tussahteli mutta mikäs pihalla tehdessä
     
  12. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Monesti polttoaine tankit ovat niin ohutta materiaalia, että en suosittelisi hiekka puhaltamista. Vedellä/liuottimilla minä olen tankit putsannut. Jos tankki on irti niin kyllä vedet sieltä pois saa. Ja tuleepa tankki kunnolla putsattua.
     
  13. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Olen puhaltanut / puhalluttanut muutamia tankkeja, ja kullä terveet osat sen kestää. Siitä menee läpi mistä on muuten jo puhki (tai edes lähes puhki) ruostunut.
    Ei tarvitse / kannata diisselin tankkia täyttää ennen puhallusta millään.
    Jos (kun) sinne hiekkaa menee, niin kosteaan ottaa vaan kiinni.
    Mielummin huuhdot jälkeen naftalla / löpöllä.
    Eikä tuo räjähdä! Itse olen hitsannutkin diisselin tankkia vain hiukan vuotokohdan alapuolelle tyhjennettynä.
    Enemmin sitten vaikka pistät kompressorilla kokoajan vähän painetta sisään, niin ei ainakaan mene hiekka-atomeita tankkiin.
     
  14. Buddy

    Buddy 1st gear

    Ei löpö syty! Ei siis millään... :wink:
     
  15. v 100

    v 100 1st gear

    Joo oon samaa mieltä, eikun puhaltaa vaan kunnolla paskat pellit
    puhtaiks tankista tai vaikka koko tankki, niin tein ite muijan
    Chevyn 6.2 d:n tankille ja sit vielä hitsailin uudella pellillä tankin
    toisen puolen ja ei ole vielä tänä päivänäkää toi tankki posahdellu
    eikä sen puhaltaja/hitsaaja, mut muijalla meinaa hermot mennä
    ku toi sen "hieno" Chevy ei vain meinaa ottaa toimiakseen.
    Mutta kirjotellaan niistä ongelmista toiseen topikkiin sitte ku jaksaa.
     
  16. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Naftan kanssa helppo homma Bentsiini tahtoo poksahdella :rotfl: .
    Kaverin Mitsun tankki paisui sen veran ettei meinannut saada vetokoukkua paikalle ennen kuin tankkia runttas pikkasen kasaan :eek: .
     
  17. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi

    Puhallettu on, eikä tussahtanut.
    Eikä löytynyt reikiäkään =)

    Mitens tuolta saa roskia pois ?
    (ihan muutama pohjalla)
    Käsi ei mahdu reijästä,
    eikä roskat tartu paperiin jota uittaa pohjalla.

    Mika
     
  18. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mahtuuko pölynimurin letku reijästä?

    Jos ei, niin teippaa esim puutarhaletkunpätkä imurinputkeen jatkoksi ja sillä imet roskat pois.
     
  19. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi

    Wau. Loistava idea =)))
    Viisaat ne tietää näitä kikkoja =)

    Siellä on kyllä nyt vielä tippa löpöä...
    Että vois lähteä nilfiski kiertoradalle =)))
    hmm... erittäin potenttiaalista materiaalia Hauskat kotivideot pläjäykseen =)

    Mika
     
  20. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Anna löpön haihtua ensin.

    Jos sulla on lehtipuhallin tms. niin laita se puhaltamaan aukosta sisään varttitunniksi, niin tankki tuulettuu kuivaksi.

    Itse kuivasin ja putsasin oman bensatankin näin.
     

Kerro tästä muillekin!