Pontiac 3.8 ei lähde käyntiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Duron, 25.3.2008.

  1. Duron

    Duron 1st gear

    Eli ostettiin puolitoista kk sitten tuommonen trans sportti ja nyt tuli eka vika eli jätti pihaan, akun kengät pistettiin uusiksi muutama päivä sitten, mutta nyt ei sitten lähtenyt käyntiin vaikka vanilla ja apukaapeleilla kokeiltiin auttaa, vikaa etsittiin tänään muutama tunti ja tarkistettiin mm akunkengät ja johdot ja akku, mutta niistä ei johdu, olisko startissa häikkää kun koputtelin sitä vasaralla niin yritti aina pari kertaa, mutta siihen jäi, ilman kopistelua ei edes naksu..? onko hiilet helppo vaihtaa jos ekaksi kokeilis niitä? entäs sopiiko tulemaan siitä ahtaasta välistä, ihan ilman mitään suurempia purku töitä? konehan on tuo 3.8 vm93
     
  2. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Meillä töissä ainaki jos ei naksahtele ees ni pitää kojauttaa solkkua, sitte ko se naksahtaa ni tartti pyörii. Siis näin pillarin koneessa, mie en oo oikei ässä näissä sähö jutuissa ni en voi ihan varmaks vannoo.. :odroll:
     
  3. PK

    PK 1st gear

    Olethan mitannut että solenoidille tulee heräte ja startille muuten sähkö? Koputtelemalla jos lupailee niin kuullostaisi solenoidivialta. Startti on kiinni kahdella pultilla alhaalta päin, nämä irroittaen pitäisi lähteä. Korjausmanuaali puhuu vielä jostain muovisuojasta. En nyt muista kun olin viimeksi auton alla syksyllä vaihtaessani öljyt.
    Starttiin saa varmaan osia autosähköliikkeestä tai esim. us-centeristä.
    Kiinnostusta ja aikaa ollessa varmaan pystyy korjaamaan itsekin.

    Näkyy startit maksavan rockautossa n. 60-110 dollaria, eli varmaan suomen liikkeissä n.200 euroa.
     
  4. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Mullakin 1,5 vuotta sitten buicki ei ees naksunu, ja luulin kans aluks että akussa tms vika -> syy oli se että hiilet oli niin loppu että hiilenpidikkeet oli sulanu niiden kupariliuskojen ympärille :)
     
  5. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Hiilet ja solenoidin naksuminen ei liity millään lailla toisiinsa, onhan kyseessä kaksi aivan eri toosaa. Jos solkku naksahtaa mutta startti ei pyörähdä, hakisin silloin vikaa solkun kontaktorista tai hiilistä. Mutta jos ei edes naksahda - virtalukon pohja, starttirele(jos on), tai itse solenoidi vikaantunut.

    Ilmenikö vika siis heti näiden akunkenkien vaihdon jälkeen??
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Vähän vastaavaa oli siskon ponussa, akku ei ottanut virtaa vastaan laturilla eikä kaapeleilla. Sähkäri otti kaapelit akusta irti ja syötti virtaa suoraan niihin, johan hörähti. Akku oli sippi, oikosulussa. Auto söi ainakin 2 akkua vuosien varrella samalla tavalla mitään oireilematta. Voihan vika olla huonossa kontaktissakin jos kerran kaapelit on ollut irti, onkohan kengissä joku suojarasva?
     
  7. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Joo, siis akkuvika myös mahdollinen. Meillä tuli duunissa toisesta toimipisteestä tuommoinen transu huutokaupattavaksi. Auton tuoja kehui autoa muuten hyväksi, mutta söi akkuja kun leipää. Syytä ei tiedetty eikä saatu selvitettyä. :eek:
     
  8. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Sori nyt kauheesti mutta mun buickin startin solenoidissa ei ollu _Mitään_ vikaa, mutta ei silti naksunu ku hiilet oli ihan kaputt, ilmeisesti jotenkin oikosulki startin niin ettei solenoidille menny virtaa, eli ei naksahtanu. Sisävalot himmeni eli virtaa kyllä kulki mutta Mitään ääntä ei kuulunu. : P
     
  9. Duron

    Duron 1st gear

    Juu heti akunkenkien vaihdon jälkeen ilmaantui tämä vika, hain äsken vaasasta skinnarssilta solikan ja hiilet pitää mennä kohta vaihtaan ja ihmetellä sitten lisää.
     
  10. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Mikähän v***u noita pontiacceja oikein vaivaa?! Faijan taannoinen Bonneville oirehti samoin ja hamsi entiseksi ainakin yhden tuoreen akun, mutta akku meni takuuseen kun luultiin että vika oli uudessa akussa, se kun antautui heti kättelyssä.
     
  11. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Se oliki Buick :rotfl:

    Ei vaa, onhan tuokin näköjään mahdollista. Sähkö on mukava kaveri :poff:

    Vaikka järjen kanssa ajattelisi että eihän se pääse oikosulkemaan hiilien kautta ennenkuin solkku naksahtaa ja antaa virran tulla hiilille asti, sitten vasta luulisi hitsaavan...:eek:
     
  12. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead


    Niin minäkin luulin, mutta olinpa väärässä..
    nimim. elektroniikka-asentaja :rotfl:
     
  13. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Ja myös meillä töissä on se tilanne vastaava, jos solkku ei tökkää ni tsartti ei pyöri. Että kyllä nuo jotenki taitaa toisiinsa liittyä? :odroll:

    No joo, tulipas sitä taas kirjoteltua mitä sattuu, justhan tuossa aikasemmi totesitte et startti ei pyöri jos solkku ei naksu. Mänin vaa nii sekasi ku istuin Astron kanssa 14 tunnin työpäivän jälkee kotipihalle ja sain sitä tunnin verra tapella irti.
     
  14. Duron

    Duron 1st gear

    Aukaisin eilen tuon startin ja vika löytyi heti hiilet oli ihan loppu, hiilen kinnikekkin oli jo hinkannut roottoriin, vaihdoin varmuudeksi myös solikan kun oli vaan 40€ kyllä nyt kelpaa starttailla
     
  15. 370

    370 Gearhead

    Mulla oli Ponussa (viiskasi) joskus startin virranpuutetta. Syypää oli viallinen safety switch.
     

Kerro tästä muillekin!