Pontiac 389 vm.63

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja MansenJamppa, 16.5.2007.

  1. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

    Moro!
    Kyseiseen koneeseen on aika vaihtaa keinuvipat:öljynkierron parantamiseksi pohdittiin rullavippojen hankkimista mutta kuulin että tulisi ongelmia liiallisen öljymäärän tulosta venttiilikoneistolle, huohottaa kuulemma koneesta ulos.. tuossa vanhassa prässivippojen voitelujärjestelmässähän on perin omalaatuinen voitelujärjestelmä, ei reikää työntötangon kupissa ollenkaan, puhumattakaan vippojen kiristysrituaaleista!
    Eli summasummarum... mitä olette mieltä,onko kokemuksia? rullat vai prässikeinut?

    -Jamppa
     
  2. mätkä

    mätkä Gearhead

    Kyllä orkkiskeinuissa ainakin 60-luvun lopun ja 70-luvun koneissa on öljyreikä. Luulisin että on vanhemmissakin miks niitä olis muutettu? Eikä vakio koneessa keinujen kiristyskään ole mikään rituaali, senkun vääntää mutterit momenttiin kirjan mukaan. Toisaalta jos on vanhat pahat kuluneet kannet kuin yleensä niin voi venttiili jäädä kantamaan niin pitää ostaa vaikka chevy-mallin lukkomutterit ja kiristää mutterit normaalin kaavan mukaan. En usko että niissä uusissakaan rullakeinuissa niin suuria reikiä ole että venakoppa muka tulisi täyteen öljystä. Kyllä siellä isommat reiät on alaspäin. Ja sehän laskisi öljynpaineet jos keinuissa olis kauheet amelot. Vai onko jollain tällaisia kokemuksia tullut vastaan?
     

Kerro tästä muillekin!