pontiac 400 -75 tahtoo tehoa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja JYLPPYK, 26.10.2007.

  1. JYLPPYK

    JYLPPYK 1st gear

    Joo! On tollanen matalapuristeinen vakio kone ,puristukset 7.2 pitäis saada 9.5-10.Kone on x6/110cc.kansilla.Tiedossa olisi -67vm kannet joissa 72cc.
    Onko mahdollista nostaa puristuksia kansilla vai vaihdetaanko männät? :eek: :eek:
     
  2. kuula

    kuula Gearhead

    pontiac

    Kannen vaiholla ruttu nousoo heleposti, edellyttäen että sisällä on suht tasalakiset männät.
     
  3. JYLPPYK

    JYLPPYK 1st gear

    Kiitosta vaan ! tehot jota haetaan olisi n.300-330 koneessa perfomer+ 600 holley.Pitää hommata vielä peltisatsit
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mittaa myös ne puristukset ensin, jso toi 7.2 ja noi tilavuudet on totta, niin nousis ruttu liki kymppiin tolla kansien vaihdolla, se on rautakansille kenties jo vähän runsaasti, jos ei oo asiat mutuen optimissaan? Mitenhän ne kannet noin virtauksellisesti natsaa keskenään? Ja nokka olis varmaan syytä vaihtaa myös.
     
  5. Jasca

    Jasca 1st gear

    Älä sit hirveesti pety, jos noilla palikoilla dyno kertooki paukkuu olevan vaa jotain kahenpuolensadan luokkaa. Niit aikuisten-oikeit-hevosii siis, ei Esson-baarin koneja.
     
  6. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Mulla olis hyvä nokkapaketti tarjolla ! Tsekkappa "Myydään osat ja tarvikkeet". Tehoa irtoaa taatusti enemmän. 6X kannet on hyvin virtaavien maineessa ja istukat on lyijytöntä bensaa varten, kevyt porttaus, 750 kaasari ja alakerran perusremppa, niin humma per kuutiotuuma hyvinkin mahdollista.
     
  7. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    RPM

    Simunassa olisi täydelliset RPM alukannet hyllyssä, niillä sitten kyllä tulee tehoa.
    t,Antti.K
     
  8. mätkä

    mätkä Gearhead

    Noilla 72cc kansilla tulee pontiacin nelisataseen 9.5 huiteille puristukset ja se on ihan hyvä. ihan perus palotilan koko vuosina 68-71. virtauksissa ei juurikaan oo eroja jos nämä vm.67- kannet on ns isoventtiili kannet eikä 326:sesta tai 350:sestä koneesta. Pontiaciin huonosti tarjolla muuta kuin tasalakisia mäntiä joissa tietty venttiilien kolot. Eli kansien vaihto tosiaan on se helpoin vaihtoehto. Parempaa nokkaahan kovemmat puristukset tietty huutaa jollei siellä jo vuosien saatossa ole vaihtunut joku ränttätänttä kärsä?
     
  9. cuda69

    cuda69 Gearhead

    ja muista että pontiakin kone porsii yli 4tuh kierroksilla,ainaski meidän ramin pontson 400 ei kestäny yli 4000r. :rotfl:
     
  10. kuula

    kuula Gearhead

    Ja on halapoo ku saippua :poff:
     
  11. kime2

    kime2 Gearhead

    Meidän "keikka-pontiacin" 400:ssa on puristukset tehtaan ilmoituksen mukaan 10,75:1(en ole avannut konetta,mut puristuspaineet luokkaa n.15bar) ja nokkana compin 268he ja imusarjana performer ja kaasariksi omistaja hommasi 750dp holleyn ja hyvin yhteen sopivalta paketilta tuntuu etenkin nyt peltisarjojen asennuksen jälkeen,ompa kardaanikin katkennut kuminpolton yhteydessä :rotfl:

    Täytyypä siitäkin katsoa tuo kansien numero.
     
  12. mätkä

    mätkä Gearhead

    10.32:1 Tulee puristuksia vakioporauksella vakiomännillä 72cc kansilla. Laskin juuri. Ei noi Pontiacin koneet sentään 4000 kierroksella räjähdä :)
    Mopareista lentää keinuvivun palasia kun kierrokset nousee yli viiden ja puolen tonnin :poff: Sitäkin on sattunut täälläpäin
     
  13. kime2

    kime2 Gearhead

    Aivan,itsekin epäilin tuota 10,75:1 ilmoitusta tyypilliseksi jenkki-ilmoitukseksi,aivan kuten esim.340 moppen kohdalla jolle ilm.10,5:1 ja hädin tuskin kymppiin yltää ja sama tuntuu pätevän letukankin kohdalla :soosoo:
    Täällä päin on taas noita letukan peltiveivejä mennyt kuin leipää ja pontiacki sen kun porskuttaa rajoitin 6000r/min 8)
     
  14. Ck

    Ck Gearhead

    Kyllä sitä jemeliä oli melkein 6500 ennenku napsahti :rotfl:
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No johan noi räjähtelee :rotfl: Onneks ei sit oo normaalisti kierrätetty letukan pataa eli bbc:tä kun 7500-8000 rpm välille ennen isommalle vaihtoa niin hyvin on kestäny :poff:
     
  16. amalo

    amalo Gearhead

    Mistäs tää nyt sitten tahtoo kertoo? :lol:
     
  17. mätkä

    mätkä Gearhead

    Tämä johtuu kateellisten mopar- miesten panettelusta :rotfl: No, vitsi vitsi :p
     
  18. voima

    voima 3rd gear

    Mulla rajoitin 5800 rpm.eikä mitään ongelmaa,pitää nostaa ensikesäksi 6200 rpm :)
     
  19. kuula

    kuula Gearhead

    pontiac

    Ja mulla ol 6500 rajotin, hyvin kesti neljä kessee :rotfl: :rotfl:
     
  20. mickey

    mickey Gearhead

    kyllähän ponu kestää hyvin kunhan on rempan yhteydessä tarkastanut että alapään välykset on kohdallaan ja laakerilinja suorassa, kunnon pultit ja sinkkipitoista öljyä. thats it. ja sitä vääntöä...
     

Kerro tästä muillekin!