pontiac 400 -75 tahtoo tehoa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja JYLPPYK, 26.10.2007.

  1. 454GM/302Ford

    454GM/302Ford 1st gear

    Kyllä mulla kesti ainakin pannu teho penkillä 5500rpm.
    tosin sit hävis kaikki tehot.
    meni kait jouset pohjiin.
    (haluu lisää jenkaa/tehoja)
    +300hp/+500nm. takapyöristä.

    Ps. kait niissä tehopenkeissäkin eroja on.
     
  2. GTO

    GTO 1st gear

    :rotfl: em-viitaten elekee päästäkee moppemiehiä :rotfl: säätämään /kasaaamaan pannua :eek: :eek:
     
  3. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    onhan nuasta 400 pontsoja aina sanottu lasimoottoriksi? kai siinä joku peru on. kaverin 400 kiakuu ainaki iloosesti aikanansa, kannet siihen tuli jokku voimavuasien versiot ja ram joku nokka? kyllä se impalaa vei ihan hyvin. nuan niinku gm tuatteeksi :D kannattaa varmahan ainaki tasapainottaa jos kiarroksia meinaa antaa. nousikos johonaki pontiakin kansiis keinujen pinnapultit ylähä kun ne oli prässättynä kansihi, joku pontso tiätäjä varmahan kertoo kohta.
     
  4. firesweep

    firesweep Gearhead

    Taitaa olla sama motti mikä on mulla nykyään 69 firebirdissä. Ostin pohjanmaan mieheltä ja oli ollut impalassa. Pikku "paranteluja" tuli tehtyä viimme talvena. Hyvin tuntui pelittävän kesän. Nyt vaan on alkanut tekemään mieli elden alukansia. Saa nähdä mitä talvi tuo tullessaan :D
     
  5. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    joo taitaa olla johonki etelähän päin se tais mennä. hyvä jos on pelannu kyllä se kummit silppus ja kartaanin kannatinlaakerit :D ei ollu oikeen optimi kulumas mataluuren takia.
     
  6. pete78

    pete78 Gearhead

    heitetäänpäs tähän ketjuun omakin kysymys, niin ei tule turhaa uutta topikkia samasta aiheesta :)

    Joo...siis samat asiat mielessä. Kone on 400:n ja öpäyt ´73:n. 4X vakiokansilla.

    paljonko on mahdollista kasvattaa tehoja imusarjalla,peltisarjoilla, kaasarilla, nokalla, sytkät myös uusiks.(kannetkin jossain kohtaa muuttuu, mutta se on sitten eri asia)

    tuolle koneelle tehdas ilmottaa 225hp (mikä lie sitten totuus), ja taitaapa olla ilmotettu 2 kurkkusella kaasarilla ja perusimarilla.

    Eli teoreettinen tehonlisäys kun vaihdetaan.
    - 4bbl 600cfm kaasari
    - edelbrock performer imusarja
    - Edelin performer nokka (esimerkiks)
    - peltisarjat
    - voimakkaampi HEI jakaja
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kun oikein tihrustaa niin ehkä huomaa että tuolla on 400 pontso piilossa :rotfl: .
    [​IMG]
     
  8. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    siinä 75:ssähän on kahta eri valunumeroa olevaa lohkoa. Se toinen ei kestä oikein kierrättää. muistaakseni runkolaakereiden ympärillä on vähempi tavaraa. Joissakin Amerikanjutuissa myös mainittiin että 70 luvun puolenvälin jälkeiset runkolaakerilinjan suoruudet on vähän sinnepäin. Nämä minun tiedot on ihan lueskeltuja juttuja, perskohtasia
    kokemuksia 400 kierroskestävyydestä ei ole. Sinällään 60 luvun loppupään kannet ei ole huonoja, vaikka ne olisikin pienelle venttiilille, saapahan tehtyä neitseelliset seetipinnat isoille 2.11/1.77 venttiileille.
     
  9. voima

    voima 3rd gear

    Eikö kukaan ole tehnyt Stroukki konetta,olis mielenkiintoista kuulla niistäkin.Itsellä ensi talvena Tarkoitus tehdä,jos töiltä joutaa.
     
  10. ramair4

    ramair4 1st gear

    Täällä nelisatasesta tehty 461 strokeri. Hyvin on kestänyt, nyt kolmas kesä menossa ja ronttostakin on saanut. Lohko stressiporattiin, runkolinja oikaistiin ja pyörivät tasapainotettiin 0,5gr sisään. Kansina portatut patarautakannet kaikki kanavat kohdistettu kohdilleen. Tuli kierrosherkkä ja vääntävä paketti. Suosittelen :)
     
  11. indenor

    indenor 1st gear

    Tuli käytyä BB-motorssilla penkissä omalla vessalla. 291Hp ja 435nm vääntöä takapyöriltä. Pontiac 400 + TH400. Kuulemma tohon laatikkoon hukkuu matkalla n. 50-60 hp joten koneessa voisi olettaa olevan 350hp. 15# patarauta kannet joita on kairattu ja kohdistettu, Summitin 2801 nokka, Carterin 750cfm kaasari, edelin performer imari ja hookkerin pelti satsit. Sytkäpuoli on vielä vähän hakusessa kun ei osunut omatekele ajoitus merkki kohdilleen.
     
  12. stoneland alley

    stoneland alley Gearhead

    Vaatiko muutoksia lohkoon vain mahtuu kaikki pyörimään sellaisenaan.

    Ja onko yleensä mitään muuta erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon?

    Saako udella millain kärsä tuli ja millainen on muu kokoonpano / auto?
     
  13. voima

    voima 3rd gear

    Minun 67 Firebirdin koneesta 400 0.60 ylikoossa löytyi takapyöristä
    377 HP. Mitattu ilmanputsari paikallaan ja konepelti melkein kiinni ja Jukka laittoi valotkin päälle,sitä en ymmärtänyt,pelkäsikö että loppuu penkistä kapasiteetti(300 KW)Kyllähän voimansiirtoon ja apulaiteisiin hukkuu tehoja 50-60 Heppaa.
     
  14. Rane 66

    Rane 66 Gearhead

    No pelti kiinni sitä jo tähän aikaan ollakin.
     

Kerro tästä muillekin!