Pontiac Catalina -63 convertible LSX restomod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Visa, 24.1.2013.

  1. Visa

    Visa Gearhead

    Lattiapellit saapuivat. Täytyy kyllä sanoa, että Ameriikan turon myyntikuvilla ja lopullisella tuotteella on yhtäpaljon yhteistä ku mäkkärin hampurilaisilla... voisin väittää, että parin tunnin työllä olisin tehnyt ite paremmat. Noh! Kait se on noista kyhäiltävä paikat kun on kerta maksettukkin. Note to my self . En tilaa ikinä enää peltiosia mihinkään harvinaisempaan peliin ankkalinnasta.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 8.7.2017
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Paljonkos tollaiset palaset maksaa ja paljon on rahti?
     
  3. hodis

    hodis 3rd gear

    No näyttäähän nuo kuin olisi tehty "onnelistenseppienpajalla". Itselle tuli 67 chevellen lattian puolikkaat ja kävi kyllä paikalleen ok. Näyttikin vielä orkkikselta, tosin ei ollut pohjamaalia ja tuli avoautoprojektin kyydissä, niin joutui puhaltamaan/maalaamaan.
     
  4. Visa

    Visa Gearhead

    noi oli 65$ kappale ja rahti 140$ tullit yms muut kulut päälle. Niistä en ole vielä laskua saanut.
     
  5. Visa

    Visa Gearhead

    kyllähän toki varmasti noihin chevelle/camaro/impala yms enempi harrastettuihin autoihin vielä löytyy prässi muotit, mutta näköjään catalinaan tarjolla vain kyläsepän sikkaamia versioita.
     
    palontie tykkää tästä.
  6. Visa

    Visa Gearhead

    Ääni pään sisällä ei luovuttanut millään, niin tilasin LM7 moottorin. Tallikaverilta tulee vielä 4l60e ainakin sovitukseen. Moottorin saanen elokuun lopulla. 400 cid joutanee siis myyntiin jossain vaiheessa.
     
    jrasi, palontie ja Herje tykkäävät tästä.
  7. Visa

    Visa Gearhead

    Jahas... kuvat ei näköjään enää näy.. ainakaan omalla tabilla. Photobucket ehdottaa näkyvyyttä vaatimattomaan 399 dollarin hintaan. Täytynee keksiä uusi hoasti tai omat sivut.
     
  8. jrasi

    jrasi Gearhead

    Kuvat.fi, tais olla joku 30-40e/vuosi.
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Imageshack parisen euroa kuussa. Vuosimaksulla halvempi.
     
  10. Visa

    Visa Gearhead

    Eilen kävin hakemassa lowtoysilta pussijouset joka kulmaan ynnä muut hilppeet. Eipähän jää sekään harmittamaan myöhemmin, kun ei tullutkaan. Kuvagalleria asiassa en ole vielä saanut tikkua ristiin, mutta eiköhän sekin edisty, kun lomat loppuu.
     
    Herje tykkää tästä.
  11. Visa

    Visa Gearhead

    Kuvat.fi palveluun latailin lähes kaikki kuvat projektin ajalta. Pitäis vielä joku päivä muokata vanhat viestit ja liittää uudet linkit kuvista. Huomenna tulee soodapuhaltaja heti aamusta pöhältämään kamat puhtaaksi. Tänään tuli vielä leikattua kyljet auki, niin pääsee puhaltamaan kotelot puhtaaksi samalla. Helmat tosin niin happamat etten uskaltanut niitä leikata auki, ennen kun on lisätuet tehty. Samalla kun tänään Kattelus uusia sisälokareita, ja niitäkään ei yllätys löydy suoraan sopivia, vaan pitäisi kirkkailla jostain Impala osista, niin jätin ostamatta. Hintaa olis tullut jotain 700€ kotiovelle. Sen sijaan tilasin Bernardon poljettavan kuristaja venyttäjän isolla kidalla. Käyttöä muutenkin sellaiselle varmasti projektin edetessä.

    [​IMG]

    [​IMG]
    http://www.konecon.fi/product/1159/bernardo-ss-20-f-venytys--ja-tyssayskone
     
    Muokattu: 14.8.2017
    tzampy ja Herje tykkäävät tästä.
  12. Visa

    Visa Gearhead

    Kori ja runko puhallettu puhtaaksi. Muutamat pisteosat laitoin vielä puhaltajan mukaan.
    Nyt onkin mukava jatkaa harjoituksia puhtaalle alustalle.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    jrasi, hevimies, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Visa

    Visa Gearhead

    Kamoja saatu tallilla järjestykseen ja hieman päästy aloittelemaan peltitöitä.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Kylki koesovituksessa
    [​IMG]
     
    Muokattu: 26.9.2017
    cdv70, Joel, esmi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Visa

    Visa Gearhead

    hieman uutta sisälokaria helmaa ja konttIa saatu rakennettua
    [​IMG]
     
    LPV, Joel ja esmi tykkäävät tästä.
  15. Visa

    Visa Gearhead

    näköjään ei kuvat oikein näkynyt.. nyt toiminee taas?
     
  16. isalmela

    isalmela Gearhead

    Joo nyt wörkkii!
     
  17. Visa

    Visa Gearhead

    Pientä takapakkia tuli moottorin kanssa. Myyjältä tuli ilmoitus, että sylintereissä ollut vettä. Vaihtoehtoina olisi rahat takaisin, uuden moottorin odotus Amerikoista, tai täydellinen rebuildaus. Noh sama se tässä konkurssissa on laittaa koko moottori uusiksi. Tulee siis sylinterien hoonaus, uudet männänrenkaat, laakerit, nostajat, vesipumppu, öljypumppu, ls1 nokka ja venojen läppäys.
     
    isalmela, Herje ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  18. Visa

    Visa Gearhead

    Pari kolme viikkoa mennyt taas ilman suurempia edistymisiä. Uuden tallin kävin itselleni vuokraamassa. Valmistuu joulukuun aikana ja kevään mittaan alan siirtämään kalustoa uusiin tiloihin. Saa jatkossa temuta siis itekseen. 6kk irtisanomis-aika nykyisissä tiloissa, joten hyvä olisi saada auto sinä aikana paremmin siirreltävään kuntoon.
    Uusi karsina tosiaan 4x8metrinen hallipaikka. Trukkihyllyistä olis tarkoitus tehdä parvi tilaan, niin mahtunee jotain vielä rakentamaankin.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    cdv70, hevimies, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. Visa

    Visa Gearhead

    Lm7 moottori tuli haettua Kotkasta pari viikkoa sitten. Uuden imusarjan tilasin KKD:n kallelta ja pitäisi saada näppeihin ensiviikolla.. orginaali trukki imari on vaan niin helvetin ruma. Samoin alkuviikosta pitäis laittaa auton keula kohti Lappeenrantaa ja käydä hakemassa -98 f-bodysta kotoisin oleva 4l60e laatikko.. mitäpäs tässä muuta on kerinnyt. Moottoriin tilasin vielä chevrolet performancen matalemman öljypohjan, jottei tarvi öljypohjalla kyntää asfalttia. Yritän saada otettua kuvia kun kaikki osat tontilla.
     
    Herje ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  20. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään innostuttiin broidin kanssa menemään toviksi tallille puuhaamaan ilmapussien kiinnityksiä. Katseltiin aluksi alatukivarsia, että leikellään siihen sopivat reijät putkelle ja hitsuutellaan putki ja lautanen kiinni. Päädyttiin kuitenkin tekemään kiinnikkeet hitsaamalla ensin yksi lautanen jousikupin pohjalle kiinni.
    [​IMG]
    Alapuolelta lautanen hitsaten vanhasta iskarin reijästä kiinni. Näin saatiin tukeva tasainen alusta putkelle ilman hirveää rälläkkä showta.
    [​IMG]
    Vannesahalla leikattiin 3" pätkä 140mm putkea ja toinen lautanen hitsaten päälle.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Jatketaan taas ensiviikolla harjoituksia.
     
    Muokattu: 9.12.2017
    FuryIII '71 ja Herje tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!