Pontiac Catalina -63 convertible LSX restomod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Visa, 24.1.2013.

  1. Visa

    Visa Gearhead

    Jatketaan 3d tulostus teemalla. Alunperin tulostamani mittariston pohja ei sopinut paikoilleen ihan, niin hyvin, kuin olisin halunnut, joten purin orginellin mittariston ja tuumasin sijoittaa digimittarit alkuperäiseen koteloon. Semitarkasti piirtelin mittariston pohjan fusionilla ja laitoin tulostaen. Mittarit mahtui naftisti koteloon, mutta asentuivat kuitenkin. Orkkis mittariston pleksin tummensin vielä kalvolla.. eksyipä sinne väliin koiran karvakin , joten kalvotan vieläkertaalleen uusiksi.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    NorthElite ja isalmela tykkäävät tästä.
  2. Visa

    Visa Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]
    Kuvat vielä, kun asennettu paikoilleen.
     
    wilburi, Gary Grand, palontie ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Visa

    Visa Gearhead

    Eilen protoilin ovenkahvoja catalinaan. Tarkoitus siis tehdä jotkin smoothit kahvat orkkisten tilalle. Kehykset tuossahan olisi ikään, kuin pellin pinta. Hieman liian leveät tuli, että olisi mukava käteen. Eka versio nyt tuollaiset suorat käikäleet. Valmiiksihan olisi myös hommattu -69 grand prixin varsin sirot kahvat. Jotenkin vain haluisi eroittua massasta..
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 12.4.2019
    wilburi, palontie ja hevimies tykkäävät tästä.
  4. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään sain ilmajouset koe asennettua paikoilleen. Jousikupit yms. omavalmisteiset. Etupussukoilla hieman ahdasta, joten vielä joutuu muokkaamaan hieman runkoa.. Lisäksi paineilmaliittimet vaihdan vielä An-liittimiksi. Taka-akseli maalataan mustaksi kunhan kaikki asennukset ensin valmiit.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    hevimies, palontie, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Visa

    Visa Gearhead

    Töissä vietetty pari päivää, joten laitoin taas tulostimen tekemään töitä. Orkkis lämmityslaite tuli deletoitua tulipellistä jo aikoinaan, koska tarkoitus saada smoothi tuliseinä ja kliini konehuone. Tästähän tietysti aiheutui se, että kojelaudansisälle piti löytää joku kompaktin kokoinen lämmityslaite. Viimeviikolla satuin bongamaan suomesta alle sadalla eurolla sopivan pienen ja kuitenkin tehokkaan lämppärin. Tässä ei kuitenkaan ollut ilmanvaihtoputkille lähtöjä, joten tulostelin hiilikuitu pla langalla panelin 45mm lähdöillä.
    Lähtötilanne:
    [​IMG]
    Ja tälläinen siitä tuli:
    [​IMG]
    Tänään laitoin vielä adapterit kojelautaan tulostumaan työpäivän ajaksi, että saa 45mm letkut liitettyä kojelaudan suuttimiin.
     
    FuryIII '71, Gary Grand, tapnie ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. hevimies

    hevimies Gearhead

    tyylikästä
     
    Visa ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Saattaa olla että jotain tämmöstä tulee itekkin apinoitua ton rekordin kanssa, koska tää vaikuttaa aika pätevältä! :D
     
    Visa tykkää tästä.
  8. Visa

    Visa Gearhead

    Camino'79 tykkää tästä.
  9. tapnie

    tapnie 2nd gear

    Tätä topicia on kyllä mielenkiintoista seurata.
     
    Gary Grand, isalmela ja Visa tykkäävät tästä.
  10. Visa

    Visa Gearhead

    Iltapuhteena otin tänään kojelautaa taas työn alle. Vanha apparin puolen paneli oli hieman elämää nähneen näköinen, eikä sopinut yhteen lainkaan tuon digimittariston kanssa. Halusin hieman enemmän yhtenäistä näköä, joten hioskelin panelin taustapuolelta tekstin maalit pois, että akryylistä näkyisi valo läpi. Samat tummennuskalvot päälle, kuin mittaristossakin ja hieman tastavalolla testailua. Onnistui mielestäni ihan mukavasti.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    LPV, tzampy, Herje ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Visa

    Visa Gearhead

    Viime yönä innostuin protoilemaan puolien suojia. Ja tuommoinen tuosta ekasta nyt tuli.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    palontie, FuryIII '71, isalmela ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Kyllä Catalina muuttuu kovaa vauhtia mieleiseksi peliksi,rakentaja tietää mitä haluaa sekä osaa tehdä sen,iso peukku.Tätä topiccia täytyy seurata kun on erittäin mielenkiintoinen
     
    wilburi, rekkamies, palontie ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään sain toisenkin puolen coil coverin tulostettua. Istuu paikoilleen ihan ok. Kiinnikkeet täytyy vielä väsätä. Kokeilin toiseen tekstiin valkoista maalia, mutta taidan päätyä ennemmin lehti kultaukseen tai hopeaan?
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    wilburi, palontie, FuryIII '71 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään sain siirrettyä auton takaisin omaan talliinsa. Pussijouset koeasennettu ja vielä vaatii hieman muokkausta. Kuvassa bagit tyhjänä ja maavaraa jäi vielä liikaa. Pikemminkin tuo sais olla ajokorkeus.
    [​IMG]
    Iltapuhteina otin laturin käsittelyyn ja hinkkasin hapettumat pois. Päälle lehtihopeointi. Ihan ok tuli ekaksi hopeoinniksi. Vaatii vielä pientä viimeistelyä ennen asennusta.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Aukustus, FuryIII '71 ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. Visa

    Visa Gearhead

    Päätin siirtää ovipahveista ikkunoiden kytkimet keskikonsoliin, joten pahvien reikien tilalle piti keksiä jotain. Tulostin peitelevyt tilalle ja pienenä detailina pontiacin inkkari logot päälle. Näihinhän piti harjoitella tuota lehtikultausta, kun kerta sellaset tuli hankittua. Jälki on vielä himpun viimeistelemätön, mutta kyllä noistakin jyvälle pääsee mitä tarkoitus valmistua. Logo tarkoitus vielä maalata, ettei näytä liian "kolikolle"
    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Muokattu: 21.5.2019
    wilburi, FuryIII '71, faffeli ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. Visa

    Visa Gearhead

    Ehkä menee taas vähän hiusten halkomiseksi, mutta kokeilin peitelevyihin eri variaatioita. Päätin jättää nämä tulosteet testikappaleiksi ja tulostan lopuksi uudet, mihin teen pohjat paremmiksi.. Vähän pitää pureskella millä värillä inkkarilogon lopuksi vetää.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ehkä musta miellyttää eniten, mutta toisaalta voisi kokeilla vielä punaista inkkarilogoa..
     
    tzampy, rekkamies, NorthElite ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään pääs tallille pitkästä aikaa ja kaverin avuksi. Aika vasartaminen oli, että sai hitsaus saumat naputeltua pellin tasoon ja hiottua saumat sileäksi. Parempikin olis saanu vielä olla, mutta kun hitsari oli vetäny saumat migillä, niin tahtoo olla aika kova sauma. Tigillä sais pehmeämmän. No mutta enivei. Nyt alkais olemaan toinen kylki kittiä vaille ja päivän lopuksi sain ekat alumiinikitit levitettyäkin.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Gary Grand, rekkamies, FuryIII '71 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään kerkesi yö-vuorojen välissä touhuamaan pari tuntia tallilla ja saatiin peltejä soviteltua paikoilleen pohjatöitä varten ja takakyljen sain toiseen kertaan kitattua.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Gary Grand, hevimies, mukko ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään aloin soveltamaan moottoria ja laatikkoa paikoilleen. Turbiini ja vetolevy ei olleet yhteensopivat vaan turbiini tulee noin sentin liian ulos vetolevyyn nähden. Turbiini irti ja jatkettiin sovittelua. Kardaanitunneli liian kapea alkupäästä noin 10cm matkalta ja tarvittee vähän muokata jo kerran tehtyä siis uusiksi. Ei nyt iso vahinko, mutta taas lisää duunia, että saa muodon haettua siistiksi. Lisäksi nyt pitää pohtia hommaako vain uuden vetolevyn vai ostaisko samaan konkurssiin vähän isompi stallisen turbiinin..
     
  20. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Eikös sulla ollut 4l80e laatikko? 4l60e ja 4l80e kaipaa erilaisia vetolevyjä. Itse painin joku aika sitten saman ongelman kanssa kun laitoin 4.8 perään 4l80e laatikon kun siinä oli ollut 4l60e ja sen vetolevy. Kaveri sorvasi sopivan jatkoholkin kampuran päähän joka sopii turbiiniin.
     

Kerro tästä muillekin!