Pontiac Catalina -63 convertible LSX restomod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Visa, 24.1.2013.

  1. Visa

    Visa Gearhead

    lokarin takana tuo näytti olevan.. en kyllä hirveän tarkkaan sitä tutkinut ja kojelauta nyt takaisin jo paikallaan. varmaan vois kuvia laitella taas illasta.
     
  2. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Niinpämä arvelinkin, jostain olin jo tuosta kennon käsiks pääsystä muistaakseni lukenut, mutta oli hyvä varmistaa..
     
  3. Visa

    Visa Gearhead

    Niukasti tullu otettua kuvia, kun ei ole oikeen mitään "näkyvää" saatu aikaseks.
    Tänään kuitenkin saatiin kojelautaa kasaanpäin ja kampuran neppasin momenttiin.
    Kojelauta hollillaan
    [​IMG]

    Tuhkiksen asennus
    [​IMG]

    ja kampura momentissa

    [​IMG]
     
  4. Visa

    Visa Gearhead

    Kiertokangen pultti naks.. ainoot pultit mitä en tilannu uusia, ni heti män poik.. noh nyt tilasin pikana amerikoista ARP:t.. vielä ollaan aikataulussa. Target vappu.
     
  5. Visa

    Visa Gearhead

    Uudet kengät käytiin hommaamassa alle.. 17" 9,5 Taakse ja 8 tuumasina eteen. Renkaat 255/45 ja 225/50.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. hevimies

    hevimies Gearhead

    nonniiin hyvältä näyttää kyllä siinä saa painaa vielä hulluna että pääsee vappuna ajelemaan :)
     
  7. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään saatiin paikalleen katon runko, rattiputki ja ratti. Huomenna teettämään uudet letkut nostomoottorille ja kojelauta+ aurinkolipat verhoiltavaks.
    Kohta pääsee ajelulle. Orggis ratti uudessa värissä paikallaan.

    [​IMG]

    Vappupäivänä joutuu olemaan duunissa, joten sillon ei vielä ajelulle pääse, jos nyt vaikka sit perjantaina mahtollisesti
     
  8. pete78

    pete78 Gearhead

    On kyllä hieno pontso kertakaikkiaan!
     
  9. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään tuli kiertokankien pultit vihdoin perille.. tais olla kyl vika kerta ku tilaan pikana Fedexiltä.. nopeammin olis saanu ihan perus tilauksena tai toki US-partsista. Noh kuitenkin kellari on nyt nipussa. Huomenna vielä hatut kiinni ja pääsee jumppaamaan motin paikalleen. Hydromarketti ei pystyny auttaan katon nostomoottorin letkujen kanssa, joten taas pääsee tilaamaan amerikoista osia. Hydro-e-lectricistä letkut tilaukseen.. Loput sisustan osat pääsi Ticaboon odottelemaan uutta vinyyliä. Rätin asennuksen jos sais ennen kesäkuuta, ni vois kesä alkaa. Siihen asti mennään ilman kattoa.
     
  10. Visa

    Visa Gearhead

    Vähän taas lusmuiltu moottorin kanssa, mutta tänään sain lohkon ja imusarjan maalatuksi. Varmaan taas jotku pussihousut itkee verta ja lähtee porukalla kaivamaan kuoppaa mulle, mutta omaan makuun tätä rakennetaan. Huomenna joutunee vetämään vielä kertaalleen väriä ja lakat päälle. Lakat siksi kun ei tuo mielestäni kiillä tarpeeksi.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Herje

    Herje Double Gearhead

    Hienoa jälkea.
    Vähästäpä ne pussihousut siellä suuttuu.
    MInut ois varmaan jo nyletty elävältä siellä :poff:
     
  12. pete78

    pete78 Gearhead

    Hyvältä näyttää!

    Mun mielestä autosta pitää tehä sellanen mistä ite tykkää. Aika persoonatonta semmonen jos kaikki pitää olla jollain tietyllä värikoodilla tai muuten originaalissa kunnossa. Ehke sitten eriasia kun rakentaa jonkun keräilykappaleen, jossa on kaikki millilleen niinkuin tehtaalta tullessa...( niinkuin noissa jenkkisarjoissa huutokauppaan autoja tehdään) ne ei teekkään niitä itelleen vaan myyntiin, puhtaasti bisnesmielessä :)
     
  13. pete78

    pete78 Gearhead

    Minkälaisella maalilla maalasit imusarjan? itelläni kanssa imusarjan maalaus edessä ja aattelin että jos vetelis 400C kuumankesto mustalla, mutta ne taitaa olla mattavärejä.

    pysysköhän tuossa ihan joku puolkiiltävä musta, normaali spray
     
  14. Visa

    Visa Gearhead

    Maalasin bilteman lohkomaalilla ja vedän tosiaan lakan päälle vielä. Tokkopa tuo mitään kuumankestoja tarvii. Harvemmin se moottori kuitenkaan yli 100 asteiseksi menee.
     
  15. Visa

    Visa Gearhead

    Parit koekasaus kuvat
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    12345678910 tykkää tästä.
  16. pete78

    pete78 Gearhead

    tyylikästä kertakaikkiaan!!!!
    todella hyvin käy kromi ja valkee yhteen.
     
  17. hevimies

    hevimies Gearhead

    ai jummi että on muuten komio tuo moottori.
     
  18. Visa

    Visa Gearhead

    Tässä päivinä muutamina kun tuota taas tullut ählättyä, niin pikku kindereitä on taas löytyny. Kardaani oli kiero ku banaani ja lyhennetty pari tuumaa. Ilmankos se viime suvena motarilla perä vähän täristi. Huomenna vien Ko-met oy:lle kardaanin uudelleen rakennettavaksi. Tullissakin pitää kävästä hakemassa katon moottoriin uudet letkut ja jotain muuta kilkettä, mitä en edes muista. Uuden rattiputken tilasin trade-partsilta, kun tuo nykynen on laakereistaan vähän välyksellinen paska. Samalla saa vilkun viiksen ja töötin toimimaan. Pientä synnytys ohjelmaa siis vielä, ennen kuin saa otettua ajoon.
    Moottori sentäs on jo paikallaan ja vaihdelaatikko. Kuskin puolen pelti pakosarjasta joutui 3 putkea neljästä tekemään uusiksi. Ulkonäkö on välttävä, mutta parempi kuin se alkuperäinen valurautainen pakolaatikko. Jos sitte ens talvena vaikka käyttäisi nykyisiä jigeinä ja tekisi siistimmät.
     
  19. pete78

    pete78 Gearhead

    tuohonhan sais peltisarjaparin hilppeineen us-partsilta n, 170€:lla jos ei halua välttämättä väsäillä itse.
     
  20. Visa

    Visa Gearhead

    Juu tuo nykynen on juur sellanen.. Ei vaan oikein sopinu bolt on.
     

Kerro tästä muillekin!