Pontiac Catalina -63 convertible LSX restomod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Visa, 24.1.2013.

  1. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Tää on hatunnoston arvoinen asia,harvalla on omantyönosuus tuollainen.:)Usein ne pintavärit ja verhoilut on just ne ulkoistettavat asiat.Mä ompelin tuohon omaan Catalinaan koko sisustan ovipahveja ja takakonttia myöten nahalla ja onhan se helvetinmoinen säästö kun pystyy itse tekemään.
     
    LPV, Herje, timopajala ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. timopajala

    timopajala Gearhead

    Mä teen kana yleensä ovipahvit yms osat itse. Kattoverhoilu oli sen verran haastava että tilasin sen kyllä kokonaisena mutta asensin sen itse. Lattiamatto myös tilattu mutta oli niin halpa ettei kannattanut oikein itse tehdä kun verhoilukangas olis ollut jo suomessa kalliimpi kun valmis matto jenkkilästä.

    Noista ovipahveista viel sen verran et tein ne suoraan abs muovista kun noi menee käppyräks noi pahviset tai kovalevyset mallit ajan saatossa. Niiden kans kävi sinällään tuuri et nyt se abs levyn hinta on jo 2x siihen nähden millä sen itse ostin eli etra tuplas sen hinnan tässä kun soittelin sinne muissa asioissa tässä ja kyselin et vieläkö sitä saa. Ennen maksoi 3mm 1000x2000levy 45€ ja nykyään se on neliö hinta se sama.
     
    Visa ja Hupeli tykkäävät tästä.
  3. Visa

    Visa Gearhead

    Mulla kans valmismatot, mutta etumatto istuu todella huonosti, kun etulattiaa nostettu se pari tuumaa. Ovipahvit mulle vielä jees kunnossa, mutta saatan tehdä kokonaan uudet. Täytyy puntaroida. Btw. Keskikonsolin aihio saapui tänään. Peräisin 2004 cts cadillacista.
    [​IMG]
     
    rekkamies, laakkius ja Isamu tykkäävät tästä.
  4. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Visa tykkää tästä.
  5. Visa

    Visa Gearhead

  6. Visa

    Visa Gearhead

    Uudet penkkiaihiot saapuivat. Peräisin -07 Audi A5:sta. Vähänhän niihin piti piirrellä jo suunnitelmia. Niskatuet varmaan kyllä lähtee pois.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Isamu tykkää tästä.
  7. laakkius

    laakkius Gearhead

    [​IMG]
    Mä harjottelin tälläsellä penkillä... :D
     
    Seevu, teippi-mikko, Visa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Visa

    Visa Gearhead

    Auto saatu takaisin tulille ja mehut laitettu laatikkoon. Ainakin 1, 2 ja Pakki toimii. Enempää en tallinpihalla saanut vauhtia kerättyä. Huomenna otan varmaan liikenteeseen ja pääsee enempi tekemään koeajeluita.
     
    LPV, teippi-mikko, rekkamies ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään koeajelua ajettu hieman. Kaikki vaihteet mielestäni löytyi, mutta kone rötäili, vaikka kaikki sytkäpuolen osat on uusia. Taidan siis päästä johtotehtäviin ja tutkimaan kaikki maadoitukset ja virransyötöt kuntoon. Samalla asennan uuden tankin paikoilleen. Ehkäpä ensiviikolla hommat taas etenee.
     
    impala-63, Seevu ja Isamu tykkäävät tästä.
  10. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Joko olet päättänyt kumman kuvion haluat. Vai tulisiko jokin aivan muu?

    Nämä jakkarat jo näin kuin ovat on ainakin minusta ihan ok.
    Tästä raita kuviosta tuli mieleen camaron oliko 60-70 istuimet.
    Tämä diakonaalisesti tehty malli taas ehkä hankalampi tehdä ja varsinkin mitata symmetrisyys mutta tehtynä enemmän tätä päivää.
    Miksei myös salmiakkina kuten eräs saamasi kuva aiheesta?

    Itse asennan A8 hankkimani sport malliset eli vakio s8.
    Sain ne halvalla täysin virheettöminä ja takapenkit mukaan mahdollisen nahan luovuttajiksi:oops:
     
    Visa tykkää tästä.
  11. Visa

    Visa Gearhead

    Varmaan jotaki tällaista.. Jonkin sortin tuck'n roll kuosi kuitenkin. Riippuen miten saan penkkien muotoihin sopivasti istumaan.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Ylemmän kuvan nahan sävy on lähempänä sitä mitä haen.
     
    rekkamies, Gary Grand, laakkius ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Alfan penkeissä on ollut hiukan samanhenkinen kuviointi:

    [​IMG]
     
    Visa ja Seevu tykkäävät tästä.
  13. laakkius

    laakkius Gearhead

    Noi Alfan penkit on muuten MOMO:n tekemät, mulla on tollaset menossa Datsuniin... Ehkä olis liian kapeat tohon Pontiacciin... Visa, jos nää kuvat häiritsee sun topikkia niin voin poistaa ne kyllä...


    [​IMG]
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. Visa

    Visa Gearhead

    Ei haittaa ollenkaan. Pääasia, ettei ole ihan yksinpuhelua koko topicci.
     
    Gary Grand, isalmela ja laakkius tykkäävät tästä.
  15. Visa

    Visa Gearhead

    Kaveri (PIM- engineering) piipahti tallilla tuossa viime viikolla ja tutkailtiin vähän maadoituksia ja sain vähän kotitehtäviä niiden osalta. Huomenna pääsee tallille taas touhuamaan. Bongasimpa tähän edukkaasti myös lunatin voodoo nokan 227/238 lsa 112. Samaan kauppaan tulee LS3 keinut, jouset ja retainerit sekä säädettävät jakopään pyörät tuplaketjulla... eihän noita ollut mitään järkeä tällähetkellä ostaa, mutta kun halvalla sai. Laitetaan hyllyyn odottelemaan.. en niinkään viritysmielessä noita ostanut, vaan mielekkäämmän äänimaailman. Josko saisi niihin vähän enempi asennetta. Loput on plussaa.
     
    Gary Grand, timopajala ja Isamu tykkäävät tästä.
  16. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Mites Visan ompelu harjoitukset on alkanut sujumaan? Vieläkö sormet tallella;)
    Itse pongasin valmista salmiakki profiilia Tampereelta. Ihan on värejäkin vaikka kontrastiksi irto paneeleihin.
    Muuten ajattelin liimailla keinonahkaa kun C10 on niin peltinen.

    Laita kuvia miten etenee ja hei..onks sulla muuten kortti ompelukoneelle:D:D
     
  17. Visa

    Visa Gearhead

    Hahaa.. ompelukone kortti on suoritettu kolmannella luokalla :D Perse ollu nyt pari kuukautta sen verran pahasti auki, etten ole saanut ostetuksi nahkoja. Todennäköisesti otan väliprojektiksi vanhempien veneen pehmusteiden uudelleen verhoilun ennen, kuin pääsee catalinan sisustan kimppuun. Pitäisi vähän käydä tiedustelemassa nahkojen hintojakin. Sitä menee muuten ihan hemmetin monta neliötä tollaseen full size avoon... varsinkin, jos meinaa kontinkin puolelta jotain verhoilla. Kuvia ja turinointia laitan kyllä heti, kunhan saan jotain tehtyä.
     
    Hupeli ja Isamu tykkäävät tästä.
  18. Ace66

    Ace66 3rd gear

    -66 Catalina otti reilut 4 lehmää kun tein penkit,ovipahvit,takasivut,kick-paneelit ja osan takakonttia.
     
    Visa tykkää tästä.
  19. Visa

    Visa Gearhead

    Muistatko yhtään missä hinnoissa nahat pyöri ja millaista nahkaa käytit?
     
  20. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Muokattu: 16.11.2022

Kerro tästä muillekin!