Pontiac Catalina -63 convertible LSX restomod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Visa, 24.1.2013.

  1. Visa

    Visa Gearhead

    pitkästä aikaa jotain saatu ainakin aloitettua.. motivatiopulaa ollu tai jotain.. Tänään leikattiin plasmalla rungosta toinen puoli pois (btw. kiva lelu tuo plasma ku ei pidä meteliä ja tuhoa saa nopeammin ku rälläkällä)
    vanha palkki poistettu
    [​IMG]
    [​IMG]
    Uusi palkki sovituksessa paikalleen.
    [​IMG] [​IMG]
    Taakse pitää vielä rakentaa "hieman" lisää, jotta palkin voisi johonkin hitsatakkin. Samoin tuohon akselin ylitys kohtaan rakennellaan vielä uudet paikat.
    [​IMG]
     
  2. Visa

    Visa Gearhead

    Taas heiluttu hieman plasman ja migin kanssa. Akselinylitys kotelosta leikattiin plasmalla huonot pois
    [​IMG]

    ja vähän uuden paikan hahmottelua 3mm pellistä.
    [​IMG]

    Kylkipalkki saatiin lähes kokonaan hitsattua paikoillensa, mutta laitetaan kuvaa siitä vasta kun kokonaan hitsattu. Yritetään taas huomenna päivittää päivän turailuja.
     
  3. Visa

    Visa Gearhead

    Akselinylitys touhuttuna valmiiksi..
    Taas vähän lisää huonoja pois
    [​IMG]

    Uudelleen koteloituna
    [​IMG]

    ja toiselta puolen sama.. vähän pintaruosteita hiottu pois lisäksi
    [​IMG]
     
  4. hevimies

    hevimies Gearhead

    varmaan ihan pikkusen muuttuu auton käyttäytyminen kun saa rungon ehjäksi
     
  5. Visa

    Visa Gearhead

    Toiveissa ainakin olisi.. kohta pitänee alkaa suunnitelemaan korityynyjä.. orginaalit tuntuu vähän happaman hintaisille.. vaikka kokonaiskustannuksissa näytteleekin aika pientä osaa. Kaikki muut alustan puslat onkin jo uutta.
     
  6. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Misä pajassa käytit nää maalauksessa voin itsekkin jotain alustan osia maalautta.
     
  7. hevimies

    hevimies Gearhead

    ootko kattonut noita koripuslia polyuretaanisina? Tuohon laatikko capriceen en ole edes löytänyt, mutta uudempaan on koripuslasarja ja makso 100€
     
  8. Visa

    Visa Gearhead

    Uudenmaan soodapuhalluksessa kävi alustanikaleet, ja ei ollu kyllä hinnalla pilattuja.
    koripuslia oon katellu kans uretaanisina, mutta ei oiken ole ku joitain universal malleja mitkä hyvin liki alkuperäisen näköisiä
     
  9. Herje

    Herje Double Gearhead

    Onko Ponu edistyny?
     
  10. Visa

    Visa Gearhead

    Niin vähän ettei ole oikein edes kerrottavaa.. Saas nähdä joutuuko tässä ennen joulua sykkiä auton rullaavaksi, kun talliporukalle saattaa tulla uusi halli ajankohtaiseksi. Päivittelen het ku jotain saan kiireiltä aikaiseksi
     
  11. Visa

    Visa Gearhead

    Toinen puoli rungosta tuli vihdoin valmiiksi.. Eipä se vaatinut kuin kolmisen tuntia pajoittamista.. Mihän perkele se oikein on ku ei vaan tuotakaan ollut saanu aikaiseksi. Noh anyhow. Ensi viikolla olisi pakko hoitaa toinenkin puoli rungosta, kun talliporukka muuttaa isompiin tiloihin. Laittelen kuvia, kunhan pääsen kotikoneen ääreen.
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Se on kumma juttu kun ei saa itseään liikkeelle.Mullakin aikoinaan seisoi trumppa kopteri rojekti täydellisen konerempan jälkeen n.2vuotta,ei mitään inspistö kasata mutta sitten iltamyöhäisellä jallupullon juotuani painuin talliin ja kasasin sen samperin fillarin lisää jallua naukkaillen.Aamulla herätessäni en edes heti muistanut koko hommaa vaan muutaman tunnin jälkeen tuli mieleen että satana tein trumpalle jotain,jännät housuissa tallille,ja siellä odotti valmiiksi kasattu prätkä kaasuvaijereita ja bensaa vaan vailla:D.No meni mulla myös biljardihuoneen lattiavalun kuivumista ootellessa 7vuotta,mutta takaan että kuiva oli ennen kuin laatoitin.
     
    LPV, 1purehell, Herje ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Visa

    Visa Gearhead

    Palkin ja rungon väliin jäi about sentin rako plasmaleikkuiden jäljiltä, joten piti hieman täytehitsailla. 5mm lattarauta rakoseen ja parit saumat vierekkäin, niin sai hitsattua raon umpeen
    [​IMG]
    Plasmalla leikkasin korikiinnikkeiden reijät. Vaatii vielä siistimistä
    [​IMG]
    Siinä se olis sitte toinen puoli valmiina ja pirusti jäykempi, kuin aiemmin
    [​IMG]
     
    hevimies, Vuokralainen ja Herje tykkäävät tästä.
  14. Herje

    Herje Double Gearhead

    Tää on kyllä hienoa työskentelyä. :odrazz:
     
  15. Visa

    Visa Gearhead

    Tallia tyhjennelty nyt kolmatta viikkoa tavaroista uuteen paikkaan, ja tänään pääs vihdoin lähes tyhjässä hallissa tekemään jigin toiselle puolelle. Runko kun saatiin vaateriin, niin huomattiin mittaillessa , että rungon takaosa oli n. sentin kiero. Takakulmasta nostaessa huomattiinkin, että Amerikan turon kukon oksennus paikat joustivat enempi vähempi. Noh toiselta puolelta Tää sama kohta tulikin jo uusittua, joten laikalla surkeat pois ja takarunko tunkilla suoraan.
    [​IMG]
    3mm pellin pala tilalle hitsaten ja tähän vaiheeseen jäätiin tänään
    [​IMG]
    Huomenna olis tarkoitus saada palkki vaihdettua ja jos saisi otettua vaikka enempi kuviakin. Nuo hitsi saumat hion vielä tasaiseksi ja kurkitaan samalla jäikö huokoista mihnkään. Tarkoitus kuitenkin on, ettei korjausta eroita valmiista rungosta.
    Uuden hallin naapurissakin olisi sopivan kokoiset altaat kuumasinkkaukseen, joten täytynee vielä sijoittaa muutama satanen runkoon ja kuumasinkata koko runko.
     
    palontie ja Herje tykkäävät tästä.
  16. Visa

    Visa Gearhead

    Runkoa laikattu lisää.. Etupäästä huonot pois[​IMG]
    Samoin takapäästä loput huonot pois
    [​IMG]
    Uusi palkki sovituksessa
    [​IMG]
    Taakse tarvitsee laittaa vielä 5mm lattarautaa, niin saa raot umpeen ja samanlaiseksi kuin toinen puoli. Samoin kuvassa näkyy miten ohueksi pelti on osin takarungosta on mennyt. 3mm levyä joutuu siihenkin vielä siis liimaamaan
    [​IMG]
    Etuosa hitsattu kiinni
    [​IMG]
    Sivusauman teen vielä varmaan uusiksi. Ulkonäkö ei oikein miellytä
    [​IMG]
     
    hevimies, pontiac60, palontie ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Visa

    Visa Gearhead

    Runko vihdoin hitsattu valmiiksi. Ei Maailman kauneinta hitsaus saumaa, mutta parempi kuin uutena :D Vielä kun nuo pintaruosteet puhaltaa ja kuumasinkkaa rungon, niin ei näytä niin kuppaiselta.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    LPV, Herje, palontie ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään nytkäytin prokkista hieman eteenpäin tilaamalla kokonaan uuden lattian koko autoon. Noh neljässä osassa tosin, mutta pääsepähän kaikesta happamasta kerralla eroon. Huomenna tarkoistus sopia korin puhallus tai korkeapainepesu. En muista onko tullut tänne vielä kirjoitettua, mutta orginaali 389 ja hydramatic pääsee eläkkeelle ja tilalle varastosta löytyisi ponun 400 ja th400 -69 firebirdistä. Moottorin ajattelin ottaa auki ja katsoa kunnon ennen asennusta. Satunnaisesti toki päässä kummittelee myös LS1/LM7 ja 4l60e teknikka.
     
    Herje tykkää tästä.
  19. Visa

    Visa Gearhead

    Pitemmän aikaa kytenyt mielessä ovien sheivaaminen kahvoista ja tilalle jotain siistimpää ratkaisua. Tänään laitoin ostohousut taas jalkaan ja tilailin 69-72 Pontiac grand prixin oven kahvat. Saman merkin osissa siis pysyin kuitenkin. kaikenlaisia aftermarket kahvoja tuli katseltua, mutta niissä hinta pompsahti kolminkertaisiksi verrattuna pontiacin osiin.
    [​IMG]
    Rättikaton kytkin myös menee uusiksi. Ruman kiinalaisen vipukytkimen tilalle tulee chevellestä kytkin.
    [​IMG]
    Samalla jo kertaalleen tehty rättikatto saa mennä vaihtoon. On vaan tuo valkoinen vinyyli omaan makuun vähän ehkä halvan oloinen. Tarjouspyyntö on vetämässä valkoiselle canvas katolle ja lasi takaikkunalle. Valkoisena kun ei löydy suoraan vaan on special order kamaa. Kaikkea muutakin pikkuhilpettä tarttui ostoskoriin reilulla harraste yksikön hinnalla.. Kevyt ahdistus iski jälleen :D
     
    palontie ja Herje tykkäävät tästä.
  20. Visa

    Visa Gearhead

    Tarjouseenkin sain vastauksen ja varsin inhimillinen hinta tuli vs. hyllykama canvas katto. Voin kyllä suositella www.convertibletopguys.com kolmisen viikkoa ottaa spessukaton valmistus. uspartsissa kävin lisäksi hakemassa energysuspensionsin korityynyt ja heräteostoksena Grantin ratti
    [​IMG]
    vähän pureskelin, että jos tuosta kävisi paperilla pinnan auki ja petsaisi valkoiseksi. Voisi toimia muun sisustuksen kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!