Pontiac Fiero

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Roc, 12.10.2003.

  1. Roc

    Roc Gearhead

    Onkos kellään kokemuksia tästä Pontiacin pienokaisesta? On hauskan näkönen laite. Kokemuksia tänne vaan!
     
  2. Roc

    Roc Gearhead

    Onhan tommonen Fiero harvinainen peli mutta eikös kellään mukamas ole kokemuksia?

    88-vuoden malli ainaki omaa aika hyvät potentiaalit pieneen virittelyyn. WS-6, 4xlevyt, muutenkin alusta huomattavasti parannettu 84-87 malleista. Alustan ja ajo-ominaisuuksien pitäis olla kuulemma aika kohillaan.

    Ja onhan se ny paljo äijemmän näkönen ku joku tojutan mr-2.
     
  3. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Kaverini teki viime talvena kone remppaa yhteen v6 fieroon. Hän noitui kovasti konehuoneen ahtautta.
     
  4. kustumize

    kustumize 1st gear

    Laittavat tuolla saksanmaalla ainakin kyseisiin autoihin Testarossan lasikuitu koppia / rakennussarjoja...

    tuli vaan mieleen, kun tuolla mobilessa törmännyt...

    -kaitsu-


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: kustumize 2003-10-22 15:27 ]</font>
     
  5. JB

    JB 1st gear

    Onko tuonikäiset fierot yleensä missä hinnoissa?
     
  6. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Jenkeissä on näkynyt aika usein myytävänä noita testarossa klooneja. Ovat myös asentaneet pikkulohko kaseja.
     
  7. Cleveland

    Cleveland 1st gear

    Oon jostain lukenut/kuullut et koneissa olis lämpö ongelmia? Omakohtasia kokemuksia ei ole. En kyllä nää paljookaan eroo mr2:sella ja Fierolla, mut toi nyt vaan on mun mielipide...
     
  8. Roc

    Roc Gearhead

    Taitaa fierojen hinnat olla lähes samoissa ku samanikästen f-bodien. Eipä niitä kauhean usein kyllä näy myynnissä. Jenkeissä tosiaan ne tunkee aika paljon cadillacin 4.9litrasta northstaria fieroihin! 3.8 turboja on myös paljon vaihettu niihin. Ja liikkuu varmasti aika räyhäkkäästi! Käsitykseni mukaan tommonen Fiero vm.88 2.8 V6 140hp 5-vaiht. manuaalilla kulkee 0-100 alle 8 sekunttiin vakiona. Taitaa suomessa olla muutama 2.8 turbollakin.

    Mielenkiintosta juttua fieroista:
    http://pages.infinit.net/amphilot/angla ... t88bis.htm

    0-30mph 2.2 sek. Sama ku Lambo Diablolla.
    Ja kattokaa noita Slalom aikoja.
     
  9. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Ilmeisesti kannattaa ajatella vain sitä V6-versiota. Iron Duke -nelkkua on mollattu, vaikka mitäs minä voorttimies niistä mitään tiedä.

    Fiero on minusta kanssa mielenkiintoinen tapaus, keskimoottori kiinnostaa.
     
  10. JPM

    JPM Gearhead

    Kuopion tullissa on maannu Fiero jo vuosikausia. Neloskoneella ja automaatilla. Alkaa olemaan aika kauhtuneessa kunnossa. Kävin sitä joskus kyselemässäkin, mutta ainakaan silloin sen myyntiin tulosta ei ollut mitään tietoa. Jos ei sitä saa kilpiin, niin sais varmaan aika maukkaan rata-ajoon tarkoitetun pirssin!
     
  11. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

  12. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Kuopiossa näkyy olevan yksi Fiero liikenteessä. Se seisoo aika usein Minna Canthin kadun yläpäässä. Pitää katsoa malli tarkemmin kunhan näen sen seuraavan kerran.
     
  13. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Noita saa sakemanneilta ihan pikkurahalla mutta joku myi tuollaista jossain (suomeen tuotuna) halvalla tax-freenä ja ilmossa oli mainttu myös veron määrä joka oli todella huima (about 10t€???). Hyvä tulli!
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko tiedossa Fieron mitään tyyppivikoja? Koneena 2.8 V6 mpfi automaatilla. Sama kone taitaa olla Chevy Citationissa ja Cavalierissa? Onko muovikori herkkä menemään rikki kolhuista, ja kestääkö se kevyttä pakkasta?

    Myös varaosien saanti ja hintataso kiinnostaa kovasti.

    Tnx, Spad
     
  15. spad

    spad Gearhead

    Kiitoksia runsaista vastauksista :wink:

    Tuommoinen tuli sitten ostettua ja sen kunniaksi rekisteröidyin overdriven käyttäjäksi. Mukavia maileja muillekin Fieron omistajille. Tietojeni mukaan GT malleja olisi 8 kpl Suomessa.
     
  16. spad

    spad Gearhead

    Ihan kun mä höpisisin täällä yksikseni :smile:

    Enivei, tästä löytyy Veekasin artikkeli Fierosta kaikille kiinnostuneille:
    http://spad.sytes.net/fiero

    edit: korjattu osoite 25.7.2007
     
  17. retro

    retro Gearhead

    Sedällä on tuommonen perus 2.8 v6 fiero manuaaliaskilla, jolla se kulkee kesät talvet. Hyvä ympärivuotisessa käytössa kun lasikuitu ei ruostu. :smile: Ei ole mies kun kehunut autoaan, konehuone on kyllä ahdas. Tulpanjohtojen ja muiden perusosien rassaus on ilmeisesti vähän hankalaa.
     
  18. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Eikös jossakin vuosimalleissa ollut jotain vikaa etupäässä...ripustuksissa ja jarruissa...?

    Tehdas kuulemma toimittaa tarvittavat osat veloituksetta jos autoon ei ole jo vaihdettu näitä osia aikaisemmin.
    Näin väitti eräs kyseisen merkkikerhon jäsen jokunen vuosi sitten...oli kuulemma saanut kyseiset osat...mahtaako pitää paikkansa?

    Eräällä tuttavalla ollut useita Fieroja ja yksi keskeneräinen rataprojekti 3.0L ja 5-vaihteisella manuaalilla.

    Ainakin yksi vihreä oli Kouvolan Swap Meetissa pari vuotta sitten varustettuna pikkulohkolla.
     
  19. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Meilläpäin liikkui ainakin viime kesän fiero chevyn SB:llä -tais olla 350:nen...



    Eipä ole enää näkynyt, mahtoiko tyyppi kyllästyä jatkuvaan kytkinlevyn vaihtamiseen.
    Mene ja tiedä.
    Ei taida olla montaa V8:lla katsastettua liikkeellä suomessa?



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mussemaan 2004-07-15 00:49 ]</font>
     
  20. Audison

    Audison 1st gear

    Fiero 3.0 Turbo

    Terve. Omistan itse kyseisen menopelin enkä kyllä parhaalla tahdollanikaan suosittele sitä kenellekkään. Maailman kaikki mahdolliset viat on tässä autossa ja auta armias jos satut käsiisi saamaan automaatti lodjulla varustetun laitteen niin se on sitten aski ja kesä. Talviajosta ei tule yhtään mitään <-- kokeile huitaista leka sivuttaissuunnassa täyteen vauhtiin ja yritä se sitten pysäyttää, voin kertoa että ei pysähdy vaikka sitten osaisi taikoa !
    :lol: Mitä tulee autojen alustoihin, ainakaan ahvenistolla ei ole huomattu pienintäkään eroa 85-88 vm fierojen kesken ajettavuudessa tai ajoissa koska kaikkiin vuosimalleihin oli saatavissa ws6 alusta (joka on muuten ihan pas...) autoon kannattaa laittaa joka tapauksessa eibachin jouset ja konin iskarit koska kaikki mitä kyseiseen "vakio" alustaan myydään on tehty ns: jenkki speksillä ja auto on kuin valtamerialus.

    Vakio kone imee bensaa kuin sieppo, moottorin liikaa kuumentumista vähennetään ylimääräisen bensiinin suihkutuksella koneeseen työtahdin aikana.

    Latureita hajoo liki 1 / kesä ja starttikaan ei kestä sen paremmin (kaikki lämmön takia) myös ilmastointi laitteen letkut paukkuvat.

    Autossa ei ole ohjaustehostinta ja mikäli haaveilet pienestä "Kisa" ratista niin kannattaa alkaa jo hyvissä ajoin ennen auton hankintaa harrastamaan bodaamista koska ohjaus on jo vakiona TODELLA RASKAS.

    Bensatankki on vaivaiset 40 litraa joten yhtään asemaa ei tarvitse kiertää !

    Osia saa suomesta hyvin, mm: part corner, soini ja southwest trading tuo palikkaa, myös US-parts myy kohtailisen paljon osia. Halvimmat osat ja nopeat toimitukset on kuitenkin jenkeissä www.fierostore.com yhden dollarin hinnaksi kannattaa laskea 10 mummoa niin ei tule yllätyksiä, rahti, tullit ja alvit kun tekevät omansa.

    Oma autoni on vm 87 ja olen vaihtanut lähes jokaisen osan kertaalleen useimmat jopa useaan kertaan. Tosin konetta ja autoa on muutenkin rakennettu aika rankalla kädellä.

    Tästä jutusta varmaan tulee aika selväksi että en ole mikään "onnellinen" fiero kuski vaikka auto meneekin kuin pieni eläin.

    Jos kuitenkin omistat Fieron, ilmoittele mailitse minulle niin lisään tietosi kerhomme jäsenlistaan. Järjestämme kesällä muutamia cruisinkeja ja rata tapahtumia ja olisi mukava että mukana olisi mahd. paljon väkeä.

    Terveisin, Mika
     

Kerro tästä muillekin!