Pontiac GP '63 ja th-350/400 pituus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja GARAGE_INC, 25.7.2010.

  1. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Eli tarkoitus vaihtaa orgiksen tilalle tuo yleisempi aski, ennenkuin kosahtaa. Mutta kuinkas noi askit sopikaan. Minkä pituisella hännällä esim TH-350:sen pitää olla, että sopisi helpoiten auton oman kardaanin kanssa, vai sopiiko mitenkään? Entä vastaava tilanne th400 askin kanssa?

    350 löytyis projektina, mutta taatusti on lyhyt häntänen, on niin stumppi koko loota. Monenko tuuman hännällä pitäisi olla?

    myös 400 aski olisi vaihtoehto, jos sopiva löytyy.

    Entäs saako Gran Prixin omaan kardaaniin sovitettua yoken joka seuraisi esim jonkun askin mukana, mitä mitä mitä.. tästä on ollut topicci täällä mutta enhän mä sitä enää löytänyt... eli mitäs kaikkea tarvitsen askivaihdon suorittamiseen.. ?
     
  2. JC5IEDM

    JC5IEDM 3rd gear

  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kannattaa huomioida myös se laatikon etupään sopiminen, startti, vetolevy ja kampiakselin laippa asettaa haasteita. Eräs paikallinen toteutti muutoksen ja teki itse sovituksen ilman tuota kuvan välilaippaa, mutta oli ymmärtääkseni aika työläs homma. Muistaakseni siihen kävi joku normivetolevy (Pontiac uudempi?) ja turbiinin ohjuritappia piti ohentaa hiukan kun kampuran ohjurireikä oli ohuempi.
    Tuossa linkin adapterisarjassa ne on huomioitu. BOP-jakoinen th350 ja th400 sopi pulttijaon suhteen.
    http://www.wilcap.com/pontiac.html#389350
     
  4. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Ok.... hetkinen, oikeastaan ainoaksi ongelmaksi voi siis syntyä tuon startin löytäminen, tosin luulis että jostain traktori puljusta sellainenkin löytyy . ei vieläkään auennut tuo minulle, että pitääkö tuon 350 askin perässä olla 9" häntä vai 12" häntä...
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    em. kaverille tuli lyhythäntäinen th350, mutta se auton alkuperäinen kardaani ei ollut enää käyttökelpoinen koska oli "hävinnyt pikkupätkinä" mutkatien varteen aika kovassa nopeudessa. Pitkähäntäisen laittamalla voisi löytyä paremmin lyhennyskelposia kardaaneita. Pitkähäntäinen laatikko luullakseni mahtuu sinne hyvin, eikös se orrkisloota ole aika pitkä myös? Mulla on projekti th400 chevy -kuorilla, mutta sen voisi rempata ja asentaa BOP-kuoriin (jollainen on tyhjänä myös) jos sinua kiinnostaa se ostaa.

    Luulen että tuohon kannattaisi tehdä kardaani vaikkapa jotain 80-luvun piilofarkun kardaanista. Niissähän on isommilla ristikoilla varustetut haarukatkin.
     
  6. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Joo vois kyl kiinnostaa aski, ei siinä mitään. ja sitten kun saa noi rojut paikoilleen niin mittaa kuinka pitkän karsaanin teettää...
     
  7. Gp64

    Gp64 3rd gear

    Laatikon tukipalkin joutuu muuttamaan. Kardaani käy piilofarkuista mut sitä joutu vähä lyhentämään. Tollanen ylivaihdelaatikkohan ois kans aika hyvä vaihtoehto! niitä saa projekltina aika halvalla.
     

Kerro tästä muillekin!