Pontiac huohotus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja GARAGE_INC, 12.4.2011.

  1. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

  2. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Onko siinä PCV-venttiilillä huohotus imusarjaan?
     
  3. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    alkuperäisessä systeemissä valley panissa ja imusarjassa on letkulähdöt, jotka yhdistetään haaroittimella toisiinsa, ja haaroittimessa on kolmaskin lähtö, joka vie letkun pcv venttiilin kera valley panin toiseen reikään, jakajan vieressä.. ilmaa systeemi imee molemmista venttiilikopista, huohotin korkeista.
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    Jotain siitä sun koneesta on muuteltu.
    Alunperin ne letkut menee näin:Imusarjassa kaasarin etupuolella on 2 lähtöä.
    Toinen menee laatikolle ja toimii laatikon huohotuslinjana.Toinen menee valleypanin ainoaan reikään joka on takapäässä ja jossa on pcv-venttiili.
    Korvausilma koneeseen tulee venakoppien korkkien kautta.
     
  5. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    ok, tuo on ihan ymmärrettävä idea, tosin '63 pontiac korjaus manuskakin kertoo kuvien kera että tuo on ollut selittämälläni tavalla.. öh.. MUTTA menen nyt tarkistamaan että meneekö tuo toinen tötterö siinä kaasarin etupuolella varmasti imusarjaan vai venttiililaaksoon. pieni hetki.
     
  6. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    No joo tässähän tuntee itsensä idiootiksi. imusarjaanhan ne molemmat menee, kun tarkasteli tuota uudestaan. on vain alempana ja hiukan "piilossa".

    kumma kun manuskan kuvissa oli täysin samat kilkkeet kuin minulla oli, samalla tavalla asennettuna, muttei toiminut. jopa se letku haaroitin samanlainen tehdastekele. askin huohotuksesta ei ole mitään puhetta.

    mutta jos unohdetaan se manuaali kokonaan, kumpis noista kaasarin etupuolella olevista lähdöistä menee sinne laatikolle? vai onko merkitystä?

    periaatteessa kyllä ihmettelen, ettei huohotus toiminut vaikka kaksi alipainetta laittoi yhteen ja pcv venan kera juurikin sinne valley panin reikään siellä takana. saman alipaineenhan noissa pitäis olla kuitenkin tms.. Onkos sillä jotain tekemistä asian kanssa ettei pcv ole originaali, eikä se sovite joka tulee siihen venttiililaakson peltiin ole myöskään originaali. nyt siinä reijässä on vain tiukka läpivientikumi jossa letku tiukasti sisässä. PCV on letkun välissä.

    tarvitseeko rotohydramatic tosiaan noin suuren alipaineen huohottaakseen?
     
  7. sbf

    sbf Gearhead

    Sillähän ei ole väliä kumpi menee kumpaan.
    Mutta mikä sulla nyt siinä oli ongelma?
    Jos orgis systeemillä tuli venalaaksoon alipaine niin onnittelut!
    Sulla täytyy olla tosihyväkuntonen kone.
    Siinäkin tapauksessa että ne orgis venakoppien korkit on tukossa.
    Alunperin niissä kai on teräsvillatäyte joka sit vanhuuttaan menee tukkoon öljyhöyryistä ja nehän saa pestyä tai poltettua kosanilla puhtaaksi.
     
  8. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Hyvin tuntuu hengittävän korkit läpi , nythän tuolla on se pcv venakopassa ja molempia korkkeja olen kokeillut siinä toisessa kopassa nyt kun tuo läähätys toimii.

    Ongelma on se että kun kasasin tuon niin että imusarja on kytketty pcv venttiilin kanssa sinne valley panin reikäseen, niin puskee molemmista venakopan korkeista pihalle huurut, ei sinne minne niiden pitäisi mennä. eli ei hengitä systeemi ei. pcv on oikein päin ja väärinkin päin on kokeiltu :D venttiilikin on uusi ja kokeiltu toistakin. sen voisi tarkistaa onko jokin tuke siellä venttiililaakson pellin lähdössä tms.

    Tuo alkuperäinen kysymys, eli miksi tulee alipainetta venalaaksoonhan oli täysin typerä, heh, eihän tuo toinen letkutötterö sinne mennytkään. Nopealla vilkaisulla luulin olevan jokin huohotusreitti josta kone myös poistaisi höyryjä.
    muutin nimen paremmin sopivaksi, kun huomasin erehtyneeni.
     
  9. sbf

    sbf Gearhead

    Tarkkaan ottaen siinä toisessa venakopassa eikait alunperin ole korkkia vaan kumitulppa.Voisi kai järkeillä että jos on tuplakorkit niin pcv ei ime tasaisesti kummastakin kopasta jolloin ne roiskivat öljyä pihalle.Eli jos alkuperäistä haet niin laita toinen koppa tukkoon ja imu pcv:n kautta nostajalaaksoon ja kokeile.
    Vielä siitä roton huohotuksesta:Siellä laatikon sisällä on hyvinpaljon pcv-venttiilin tapaan toimiva systeemi.Enkä nyt mene vannomaan että kuuluuko sen letkun mennä imusarjaan vai ei.Ton venan toiminnan pystyy testaamaan ihan imasemalla siitä letkusta.Pitää tuntua kun vena lootassa säätyy minimiin.
     
  10. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

  11. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    tavallaan olen kokeillutkin, otin toisen huoharin pois ja peitin kädellä reijän.. työnsi toisesta sitten senkin edestä..
    Olen kyllä melko varma että näissä '63 pontiac koneissa kuuluu olla huohotin korkki molemmissa venttiilikopissa...

    Aivan niin loppukaan kone ei ole että puhaltelee miten sattuu, nythän tuo pelittää hienosti muttei näytä niin kliiniltä, tosin.
     
  12. sbf

    sbf Gearhead

    Kyllä ny vahvasti vaikuttaa että se valley-panin reikä on tukossa.
     
  13. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    no kieltämättä tulee mieleen. kyllähän tuossa tänään tuota systeemiä tutkiessani huomasin että sieltä tulee kuitenkin jotain huuruja, ei kylläkään ehkä niin voimakkaasti kun voisi olettaa..

    Täytyy tarkistella sitä kuitenkin.

    Sitten tuo haaroitin systeemi.. eikai tuohon ole tuupattu manuaaliauton roippeita, silloinhan ei laatikolle menisi huohotusta..(?) jaa'a mene ja tiedä sitten..
     
  14. ilu

    ilu 1st gear

    Mulla oli aikoinaan omassa Pontiacissa valley-pan ihan täynnä paskaa siis täysin tukossa, siitä meni pcv imusarjaan, mut rotolle ei kyllä menny mitään letkua.
    Kummassakin venttiilikopassa oli huohotin korkit.
     

Kerro tästä muillekin!