Pontiac LeMans

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mvonholt, 28.12.2019.

  1. mvonholt

    mvonholt 1st gear

    Tervehdys. Mitä hintaa Suomessa pyydetään otsikon mallin 1970-luvun alun ajokuntoisista ja rekisteröidyistä coupeista?
    Miten varaosien saatavuuden ja hinnan osalta? Kysyn koska yhden ehdokkaan 400 vaihdelaatikko vuotaa hieman tiivisteestä, ylätukivarsi eteen pitäisi vaihtaa, AC puuttuu (ostaa ja asentaa), kojetaulun päällä on kolmessa kohtaa halkeama ja vasen pakosarja vuotaa.
    Sitten tuossa kyseisessä 400 vaihdelaatikossa menee D päälle vain käyttämällä vaihdekeppiä 1 kautta, jos ei käytä 1 kautta niin pysyy neutraalina vaihteena...onkohan normaalia vai mikä on vikana?
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Hinta on aina ostajan ja myyjän välinen asia ja siihen vaikuttaa monet seikat. Näkemättä 10-30000€ arvoinen auto. 1970 LeMans on autona pirun kaunis ja yksi helpoimmista harrastepeleistä. Mulla oli 1970 Skylark, joka on rungoltaan ja korikehikoltaan sama auto. TH400 loota on helppo, siihen löytää osia ja sen osaa rempata kuka vain, joka on automaattien kanssa värkännyt. Ylätukivarsia löytyy uusina, käytettyinä, (Chevellet, Skylarkit, Cutlassit, ElCaminot... on samat osat)
     
  3. impala67

    impala67 Double Gearhead

    tutustu www.amesperformance.com jos tarvitset uskonvahvistusta. kiva harrastepeli, ja uustuotantoakin saatavilla vaikeampiin osiin. ei kuulosta kovin vakavilta vioilta, nuo korjaamalla saat tehtyä autosta ”oman” parissa talvessa. kyseenalaistaisinbtuon a/c:n asentamisen itse- tosikiva varuste mutta kamalan kallis saavutettavaan hyötyyn nähden.
     
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    AC on pappavaruste, omasta poistin. Ne kerrat ( kaks) ku Suomen kesäl tarvis, on mukavempaa veivaa ikkuna ales... :cool:
     
    Muokattu: 29.12.2019
  5. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Kaikkea saa. Sinänsä "helppo" rakentaa kun lähes kaikki nippelit ja nappelit saat reprona. Ponun myllyyn saat kaikkea, mutta esim alukannet ovat kohtuu arvokkaat. Tuo TH-400 on ihan perusloora siinä missä Moparin / Voortin loorat. En pitäisi laatikko ongelmaa isona.
    Pakosarjoja saat reprona ihan RAM-AIR versioita, evätkä ole hinnan kiroissa. Joku taisi kaupitella täälläkin Ponun pakosarjoja.
    Jos sulla on autossa TH-400 niin myllynä lienee 400 tai 455?
     
  6. mvonholt

    mvonholt 1st gear

    Ehdokas on nyt oma ja odottaa tallissa kevättä. On se magee. Mylly on tuo 400. Öljyhuolto tehty ja ylätukivarsi probleemaa ei ollutkaan vaan vika paljastui alatukivarresta . Sekin tehty. Pakosarjavuoto probleemaa ei ollut myöskään , vuoto löytyi pakosarjan ja pakoputken liittymästä. Tämäkin tehty kuntoon nyt. Täytyy palata tuohon laatikon tiivisteen vaihtoon hieman keväämmällä.
     
    manha, 1purehell ja Inlinee tykkäävät tästä.
  7. manha

    manha Gearhead

  8. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Onnistunein koppa GM:n tuotteista tuolta ajalta,15 vuotta sitten oli mahdollisuus ostaa moinen kohtuu hinnalla,vaan ei ollut silloin sitäkään rahaa,vituttaa vieläkin.....
     

Kerro tästä muillekin!