Pontiac memorial thread

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 4.6.2017.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Vaan kun sen laittaa ajoon vannoutuneelle Saabistille, niin sepä ei olekaan haitta.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Millanen tommonen ponneville on alustaltaan ja ohjaukseltaan? Oon mieltäny aina sporttisemmaks kun vastaavan buikin joka itellä oli.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    suap eestä?
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Alusta on mukavan pehmeä, jopa aavistus vanhaa jenkkiä. Ohjaus on napakka ja varsin tarkka hammastangolla, ja erittäin suuntavakaa. Eikä ole edes tarvittaessa tehoton. Hauskaa sinänsä, että se hammastanko on ulkoisten tunnusmerkkien mukaan täsmälleen sama, ku 900 Saabissa...
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Taitaa se sitten samaa tyyliä olla, paitsi buik oli melkeen pehmein mitä mulla on ollut. Vaikka olikin etuveto ja makpersonit edessä.
     
  6. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Kyllä Pontiac ansaitsee oman topikkinsa ehdottomasti! Itsellä ollut muutama ko.merkkinen laite ja tällä hetkellä ne "huviajelut" hoituvat ´67 avoPontiacilla. Kauppa-, punttisali- ja muut matkat tuppaavat vähän pidentymään kun on mukava ajella vähän kiertotietä!
    Pontiacin vuosikymmen oli mulle 1960-luku, eka GTO, 60-luvun puolivälin Bonneville ,´59 esitelty widetrak-designi oli omaa luokkaansa- hienoja laitteita. 70-luvulta voisi ehkä mainita TransAmit,mutta samoinhan niilekin kävi kuin muillekin jenkeille. Downsizingin kautta sukupuuttoon ja loppukouristukset olivat pääsääntöisesti järkyttäviä.
    Tässä hienoin ´59 automalli:
    [​IMG]
     
    kaarne tykkää tästä.
  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Tässä mun Poncho. 74 FB. Vaihdettiin just SBCn tilalle P400.
     
    J.J. ja Joe Hunt tykkäävät tästä.
  8. kaarne

    kaarne Gearhead


    Ansaitsee toki mutta taidat olla yksi niistä harvoista jotka omistavat sellaisen.

    Vielä ei ole kesä hemmotellut avoautoilijoita mutta talvivaatteet on keksitty.
     
  9. kaarne

    kaarne Gearhead


    Ei näy mitään ainakaan tästä koneesta.
     
  10. kaarne

    kaarne Gearhead

    Ehkä kuuluisin Pontiac-merkkinen auto.

    [​IMG]


    (Kitt eli kevyesti modifioitu Pontiac Trans Am vm. 1982)
     
  11. Weijari

    Weijari Gearhead

    Ranee tykkää tästä.
  12. kaarne

    kaarne Gearhead

    Muokattu: 5.6.2017
  13. kaarne

    kaarne Gearhead

    Kitt auton ratti olisi oikeassa elämässä miltei käyttökelvoton ja taitaa olla myös laiton.


    [​IMG]
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Riippuu ikäpolvesta nutta kuitenkin sama malli kyseessä. Toki eri vuotiset.
     
  15. sbf

    sbf Gearhead

    Mä voisin jopa myydä ton meidän viisysin mut houru ei anna lupaa kun se on niin hyvä ajettava.59 oli muutenkin semmoinen pontiac moottorin kehityksen lakipiste ettei sitä sen jälkeen muuta kuin halvennettu ja kevennetty.Jäähdytystin käännettiin väärinpäin seuraavana vuonna.Aivan niin, käännetty vedenkierto joka tuli pikkuletukkaan vasta 90 luvulla.Se oli silloin aikanaan ihan yber tekniikkaa tehdä vedenohjaustuubit kansiin joilla kylmin jäähdytysneste ohjattiin suoraan venttiilien istukoihin.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  16. ata

    ata Gearhead

    "Loppukouristuksista" olen itse eri mieltä, 2004 GTO:n jo yli 9 vuotta tällä hetkellä omistaneena. Aivan mahtava auto ajaa ja voimaakin on normaaliin käyttöön sopivasti. Tiedän, että nuo uudemmat Pontiacit eivät ole kovin suosittuja, esimerkiksi verrattuna vastaavankin ikäisiin ja uudempiin Chevyihin, Fordeihin tai Dodgeihin, mutta itse olen noiden Pontiacien fani. Ja nyt siis puhutaan takavetomalleista, en minäkään nyt hirveästi mitään Vibeä kaipaa (joka taisi olla se viimeinen Pontiac). Solstice oli kuitenkin viimeinen nimenomaan Pontiaciksi suunniteltu malli (Suomessa sen rinnakkaismalli Saturn Sky:ta myytiin Opel GT-nimellä) ja sekin oli takavetoinen. Viben lisäksi niitä kamaluuksia olivat Aztec (joka on luonnossa hienompi kuin kuvissa ja siitä tulee takuulla tulevaisuudessa kulttiauto), mutta sitten niitä normipikkuautoja oli myös kuten Chevy Cobaltin (ja Opel Astran) rinnakkaismalli G5 ja Malibun (ja Opel Vectran) rinnakkaismalli G6 jne. GTO, G8 ja Solstice olivat kuitenkin vielä siellä loppupuolen mallistossa ja ainakin minulle täyttä tavaraa, vaikka GTO ja G8 olivatkin Australian Holdenin tuotantoa, se taas oli minulle pelkästään lisää cooliusfaktoria lisäävä seikka.

    Ja kahdella Pontiacilla mennään, kun toinen oma Pontiac on avatarini Matchbox-pikkuauton kaltainen mutta 1:1-kokoinen...
     
  17. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Varmaan tämäkin ratti on käyttökelvoton..
    [​IMG]
     
  18. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    LAinaan itseäni- "pääsääntöisesti". Tietenkään ei koske esim GTO:ta,tarkoitin 80-90 luvun etuveto-malleja lähinnä.Pontiacejahan tässä piti kehua eikä haukkua!
    Minulla oli ´69 GTO ennen nykyistä avoa,joten ymmärtänette(jos vain haluatte)tekemäni eron suosikkivuosikymmeneni ja vaikkapa 90-luvun laitteiden välillä.
     
    Muokattu: 5.6.2017
    kaarne tykkää tästä.
  19. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  20. kaarne

    kaarne Gearhead

    Kummassa on enemmän munaa?
     

Kerro tästä muillekin!