Pontiac STW alapallonivelen vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja madsin, 28.10.2010.

  1. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    täähän on normisetti etelässä. sellasestakin oon kuullu että leimalle viedään vasta kun poliisi "huomauttaa" ja kun tulee hylky niin viedään korjaamolle jossa tehdään tarvittavat huollot. siit ku tää tyyppi muutti maalle niin eihän se kone kestäny sitä että ajettiin montakymmentä tuhatta samoilla öljyillä. oli vielä jenkki kysees
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Monesti tollasen jenkin etupää on sen verran raskasta tekoo ettei sitä välystä saa helposti selville rengasraudalla niin ravistimella sen kyllä löytää. Sitten tullaan vaihdettu alapallo kädessä konttorille ja kuulemma ei oo yhtään väljää kun sormilla vääntelee :poff:
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Muinoin, kun pallonivelet olivat kalliita, kuulemma Pärnäsen korjaamolla alapallot ja raidetangonpäät tiukattiin mätkimällä kuori tiukaksi pallopäävasaralla, tai irrottamalla niven ja rutistamalla kuori tiukaksi palloon ruuvipenkillä.. Ja sitten uusi maali pintaan ja a vot!

    En kyllä moista suosittele.. :rotfl:
     
  4. ilu

    ilu 1st gear

    Noissahan muuten, ainakin alkuperäisissä on todella kätevä indikaattori josta näkee milloin alapallon vaihtoaika olisi ajankohtainen.
    Se palikka jossa rasvanippa on kiinni niin jos se on tasan alapallon pohjan kanssa niin silloin olis kirjan mukaan vaihtoaika, uudessa se on sitten ulkona 1.27mm.
    Omaa farkkua käytin kyllä monta vuotta leimalla vaikka palikka oli jo painunu jonkin verran sisään, mut eipä koskaan katsuri valittanu väljästä, myöhemmin tuli kyllä vaihdettua etuakselistoon kaikki puslat ja pallot, ajo-ominaisuudet parani kummasti.
     
  5. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Vanhempi sukulaismies sanoi käyttäneensä tätä samaa kikkaa joskus leiman saantiin :D oli parikin väljää raidetangonpäätä saanu leimalta läpi kun oli vaan lyöny kuoreen lommon ihan nivelen ollessa paikallaan ja paskaa nakellu vaan päälle :D Ei vaan taida onnistua jos on jo korjauskehotuksen siitä ottanu kun kyllähän ne sillon tarkemmin kattoo...
     
  6. madsin

    madsin 3rd gear

    Tarvii selventää vielä sen verran että auto tuli mulle vikalistan kera.Siitä rupes aika loppumaan ja samaan aikaan myös leima,joten hain uuden vikalistan toiselta konttorilta.Siellä ei löytynyt sitä välystä,kun ruuttasin jäykät rasvat niveleen.Tämä ennen kun joku kerkee ihmettelemään lisää miten huonolla huollolla autoja pietään...
     

Kerro tästä muillekin!