Pontiac Trans Sport vm -94

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tnt73, 20.3.2007.

  1. tnt73

    tnt73 1st gear

    Onkos kellään kokemuksia ko. härpäkkeestä? Vankkuri vähän iso noihin Stadin parkkihalleihin ja paikkoja kuiteski yks liian vähän.
    Tarjottu laitos on 2.3 myllyllä, ajettu 211000 km, moottoriremppa tehty 30 tkm taappäin (miksi? tuohan pitäs olla vasta sisäänajettu ja rempasta 4500 egen kuitit???). Kaveri kertoo, että apinakiikku menee satkun 8-9 l, itse laittaisin veikkaamalla pari kolme litraa lisää, tosin on manuaali, vaikuttaa varmaan... Myöskin jarrut kuuluvat olevan "laitettu"... Autotallin hyllylle vai? Itellä 6v vanhempi jenkkiromu, eikä oo tarvinnu jarruihin laittaa muuta kuin uusia paloja :poff:
    Kertokaas Jormat jotain nopeesti, ettei autokuume noki vannoutunutta diisselijermua ja antihifistiä :rotfl:
     
  2. weba

    weba 3rd gear

    4500 eurolla ois saanu siihen 3 uutta moottoria meren takaa :lol:
    Noh, miten kukin omansa haluaa..
     
  3. tnt73

    tnt73 1st gear

    Nohnih, nopeesti vastauksia urpoihin kyssäreihin, kova kuume vaatii kovat lääkkeet. Pienempi (vania pienempi) pirssi hakusessa, rekattu väh. 7 hlö... Kertokaa kertokaa :odroll:
    En tahtois ostaa sikana säkissä...
    Minustakin tuo 4500 eeroo koneremppaan kuullostaa pahalta, varsinkin, kun katsoo katiskan kokonaiskilsoja :poff:
     
  4. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Niinno konerempan syy voi olla se että on öljynpaine kadonnut. Noissa oli vissiin öljypumpun ratas jotain muovia ja kun se hajoaa ohituskaistalla se on menoa. Konerempan hinnasta en sano mitään, yleensä hinta vaan on jotenkin verrannollinen laatuun ja tehtyyn työhön.
    Johonkin tuollaiseen bensankulutukseen taidettiin päästä jyskälän rallireissulla 7-ukkoa kyydissä ja kaljaa kontissa tarpeeksi. Eli enpä moittisi iso ruokaiseksi.
     
  5. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Naapurilla tollanen oli vähän aikaa. Kone laukes siitäkin alle sadan tonnin. Ei sen naapuri oo mikään konemies, eikä oikein osannut muuta sanoa kun kyselin, kuin että öljyt tuli ulos ja täystuho. Enkä ihan varmaa selkoa saanut siitäkään, että kumpi oli syy ja kumpi seuraus Eikä ollut kuulema sopiva parkkihalleihinkaan, keulahan on ainakin yhtä pitkä kuin vanissa ja lisäks ainakaan lyhyempi kuski ei edes nää missä keula huitelee. Kymmene vuotta sittenhän noita tuntui tulevan jatkuvasti vastaan, mut nyt mun mielestä ei niitä juuri näy liikenteessä. Ehkä silmä on tottunut ufomaisiin muotoihin eikä niitä huomaa, vai onko muovikorit jo sulatettu ämpäreiksi? Ite en ainakaan tollaseen sekaantuis

    No joo, tästä lässytyksestä ei varmaan paljon apua ollut.
     
  6. weba

    weba 3rd gear

    Autosta minulla ei ole erityisempiä kokemuksia mutta tuosta moottorista tiedän sitäkin enemmän.

    Vuosimallin 95 2.3l moottoria kannattaa välttää, se on sellainen välimalli ja ei hirmusen luotettava... Sensijaan muissa vuosimalleissa ei pitäisi olla mitään erityistä syytä koneen hajoamiselle, olettaen toki että sitä on pidetty hyvin eikä ajettu samoilla öljyillä 50tkm..

    Tuo 2.3 Quad4 joka noissa on, on se 'low output' eli 150hp versio kyseisestä moottorisarjasta... jos osaisin kyseisen auton niin ekana vaihtuisi moottori HO (180hp) tai W41 (190hp) versioon, alkaisi muovikori liikahtamaankin :poff: Täältä voi lukea lisää

    Itselläni on takana noin 60tkm noin 180tkm ajetulla avaamattomalla Quad4 HO moottorilla ilman ongelmia.

    Ja näiden koneiden kaverina tullutta automaattilootaa ei kannattaa edes harkita jos polttoaineenkulutus tai suorituskyky kiinnostaa yhtään.
     

Kerro tästä muillekin!