Pontiac v8 öljycooleri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 3964, 30.10.2021.

  1. 3964

    3964 2nd gear

    Onko millaisia toteutuksia porukalla,suodattimen väliin adapterilla esim.1040 hayden mutta suodatin on jo peltisarjojen syleilyssä joten ei ehkä parasratkaisu enkä tiedä sopiiko edes.

    Onko ainut vaihtoehto poistaa koko suodatinjalka ja lähteä laipalla lohkonkyljestä ja erillisellä suodinjalalla ja jäähyllä?
     
  2. J.J.

    J.J. Gearhead

    Onko tulossa rataauto vai onko koko lohko betonoitu?
    Ihan vaan että onko oikeasti tarvetta ylipäätään koko öljynjäähdyttimelle.
     
  3. 3964

    3964 2nd gear

    Ei ole ratapeli,perus ränttätänttä 455 katupoljennassa,lieviä lämpö ongelmia esiintyy pidemmissä ajeluissa.
     
  4. J.J.

    J.J. Gearhead

    No sitten voi olla että öljyjäähy on vain laastaria siihen oikeaan vaivaan.
    Saattaa myös olla että se öljyjäähy ei riitä paikkaamaan jäähdytyksen probleemaa, ehkä antaa vaan hetken lisää aikaa ennenkuin lämmöt menee taas yli.
    Toki jos se piisaa ja se on siitä kiinni niin mikä ettei.
    Kunhan nyt spekuleeraan kun itellä menossa 455 autoon ja tota öljyjäähyn tarvetta juuri punnitsin.
     
  5. kuula

    kuula Gearhead

    En usko että tarvii oikeesti tuota. Alusyyläri, oikee arvonen termari, onko jakokopassa veden ohjurikumit ok. Flekti pelkästään, visko vai mikä, tuulitunneli? Miten motti muuten, tiukat välykset?
     
  6. 3964

    3964 2nd gear

    On isohko alusyyläri,tällä hetkellä paikallaan flowkooler 160 f termari,visco tuulitunnelilla.

    Nuo jakokopan ohjurikumit täytyy vielä katsoa.

    Koneen välyksistä ei tietoa,en ole itse kasannut tuota.
     
  7. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Mulla on 2 pyöräisessä öljyjäähy ja bypass venttiili linjassa. Öljy ohjataan jäähylle vasta kun se on 85C. 3/8 letkulähdöt, vois sopia autokäyttöönkin.
     
  8. kuula

    kuula Gearhead

    Ei kai siitä nyt mitään haittaa oo, lähinnä katukäytössä nuita harvemmin tarvittu, jossain muualla se on jos lämpöjä nostelee.
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse kanssa aikoinaan turbotin VW 1.8 8v koneen ja laitoin siihen öljynjäähdyttimen varuiksi, koska turbo yms. Samalla uusin myös jäähdyttimen, VW G2 keskikokosesta isoksi TD jäähdyttimeksi. Niin öljyn lämmöt tippu yli 10c ja se termostaatti ohjattu öljynjäähdytin ei ikinä edes auennu, ei edes dynossa... :D
    Eli jos epäilee öljynlämpöjä, niin laittaa eka lämpömittarin et tietää onko sille edes tarvetta.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  10. tero79

    tero79 3rd gear

    Alota siitä et käännät vesipumpun ja jakopäänkopan välissä olevan pellin välystä oikeseen kohtaan vesipumppuun nähden.. välys on yleisesti liian suuri ja kun kääntää lähemmäs pumppua ni kierto paranee huomattavasti.. ellei tätä ole jo suoritettu..
     
    J.J. tykkää tästä.
  11. 3964

    3964 2nd gear

    Tuo on myös tarkistus listalla kun pumpun nykäisen irti.

    Saako jostain irtaallaan niitä holkin päähän tulevia tiivisteitä?
     
  12. tero79

    tero79 3rd gear

    mulla saattaa olla tuolla jossain jemmassa jos hätä tuleee... ja kato vesipumpun pyörän halkaisija... pienentäminen helppaa kans hiukan.. ja tunnetusti pontso käy kuumana 5-7 pyttyjen kohdalta.. ominaisuus... ja mikä on lapojen määrä ropelissa?? :)
     
  13. JJHa

    JJHa Gearhead

    No jos ei ihan yksittäisiä niin ainakin esim. Fel-Pron koneen tiivistesarjassa. Ne holkit on vähän hankalampi löytää.
     
  14. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!