Pontiacin strokeri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja maxvo2, 14.11.2018.

  1. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    -71 Ponun 350 myllyn kampiakselin KK-kaulat menee hiontaan varmasti ja vasta koneistamolla selviää pääseeko runkolaakerien kauloista vain kiillotuksella. KK-alapesät on pakko mitallistaa uudelleen kun useammassa on laakerit pyörähtäneet. Samoin tarvitsee oikoa dekin tasot ja kansista se milli pois jotta nyt jo matala ruttu ei uudella tiivarilla karkaa turhan alas. Sylinterit ja männät toleranssissa, toki uudet renkaat sekä hoonaus.
    Koneistus hinnat ovat nousseet näemmä aikas paljon siitä kun 2014 tein Polaran 383:n täyden peruskunnostuksen.

    Ryhdyin pohtimaan että jos tuuppaisi strokeri sarjan myllyyn ja tekisi koneeesta 383:n. Koneistuksia jäisi pois, tulisi laakerit ja ehjä kampura sekä kiertokanget pakettiin.

    Onko kokemuksia Butler Performacen paketista:

    https://butlerperformance.com/c-123...nternal-rotating-assemblies-stroker-kits.html

    Mites toi TH-350 aski, raaseria en kaipaa vaikka tulisikin tilavuutta ja vääntöä lisää, vaatiiko aski muuta kuin uudet sisuskalut = kuluvat + laakerit sisäänsä? Vai poikiiko suoraan myös laatikkoon parempaa palaa kuin perusosat?
     
    Muokattu: 15.11.2018
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    En kai nyt sentään ole valtakunnan ainut joka suunnitelee Ponun myllyyn strokeria? Vai onko se aina chevy kone tilalle...
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei tarvi kaikkien chevyn konetta vaihtaa, hyvä että muitakin gm-koneita rakennellaan.

    Butler kertoo käyttävänsä Eagle, Scat ja Callies akseleita ja veivejä sekä Rossin ja Mahlen mäntiä, joten eiköhän noista löydy ihan asiallinen kokoonpano.
    Ei muuta kun ponua stroukkaamaan!
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  5. voima

    voima 3rd gear

    Itellä on 400 stroukki aihio menossa,oottelen Ispiraatioota ja työkiireitten helpotusta.Lohko porattu 0.40 ylikokoon,4.25 iskulla oleva akseli ja Iconin männät pienellä montulla että pysyy puristussuhde aisoissa.Kannet tulee Edelin alut 72 cc palotiloilla.
     
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Eli materiaalit / komponentit ovat laatukamaa, ainakin tuollaiseen ruusinki käyttöön?

    Muistan muistan lueskelleeni, että pieniporauksiseen myllyyn stroukkaus olisi "hukkaan heitettyä" rahaa. Eli hyödyt jää vähaiseksi vrt. panostus. Ponussakin poraus 3,875" eli katsottaneen pieneksi poraukseksi.

    Sen verran selvittelin että Butlerin kautta kitti olisi samassa hintaluokassa rahteineen kuin kotimaisilta toimittajilta. Ainoastaan nopeudessa voittaisi hitusen.
     

Kerro tästä muillekin!