por 15

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja vw79, 24.5.2003.

  1. speedy

    speedy Double Gearhead

    Joo sois vaan huoletta pitäny himmenttää se pinta tarttuvaks.
     
  2. lehtijousi

    lehtijousi 1st gear

    Näinkö on? Täytynee seuraavassa koitoksessa tehdä sitten niin.
     
  3. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Jos PORin päälle ei laita sen omaa pintamaalia niin reipas karhennus tai sitten se että ennenkuin Por on kunnolla kuiva ( vähän vielä nihkeä sormella painettaessa ) suihkutetaan ohut harso pintaan sitä mitä ollaan myöhemmin maalaamassa päälle. Näin MVE:ltä neuvottiin ja sitä olen kokeillut muutamaan paikkaan. Tulevaisuus näyttänee onko toiminut vai ei. Sittenhän on vielä se "välimaali" joka on porin oma jonka päälle pitäisi tavan maalin tarttua.
     
  4. kippis

    kippis Gearhead

    saakos tätä lahdesta mistään high temp por-15 maalia ?
    ostin pakosarjan joka on tolla vedetty ja nyt sain toisen sarjan käsiini joka tarvis käsitellä...
     
  5. elky

    elky Gearhead

  6. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Tarkotuksena maalata valurautainen pakosarja, tekeekö tuolla yllämainitulla high temp kamalla mitään?
     
  7. speedy

    speedy Double Gearhead

    Ei tee. Osta ennemmin Tikkurilan termal.
     
  8. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Valmistus lopetettu, voi damn...
     
  9. f34

    f34 Double Gearhead

    Pikaisella googletuksella jostain saattaisi saada termalia?
    Kyllä noi porrin tuotteet toimii, jos irtoaa, niin jäänyt ruostetta tai likaa maalin alle.
    Joku vuosi sitten vetäsin valurautasarjoihin liesimustaa, joka sisälti grafiittia, tuli ihan valuraudan harmaa väri. Hyvin kestänytkin.
     
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mulla meni hermo noihin Porrin paskoihin. Kyllä maalin pitää tarttua metalliin ilman just oikeanlaista ruostekerrosta ja oikealla hetkellä maalattuna. Kunnon teollisuusepoksi on parempaa ja halvempaa.

    Maalasin jotain akseleiden osia siten, että ne oli metallipinnalla. Siihen metalready (no tää on ihan ok kamaa), sitten por-15 ja sitten lopuksi chassis black. Ja kuivuttuaan lähtee kynnellä raaputtamalla lähtee irti siitä hiotusta pinnasta. :mad:
     
    passerby tykkää tästä.
  11. f34

    f34 Double Gearhead

    Kestääkö teollisuusepoksit pakosarjan lämpötiloja?
     
  12. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Mie olen käyttänyt ihan vaan Hammeria, ja hyvin on pysynyt... Ja löytyy eri värejä, Jos pelkkä musta rupee vituttaa;)
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Aika erikoista...kohta kymmenen vuotta siitä kun maalasin täysin metallipuhtaaksi putsatun pick up:n takarungon hytin takaseinästä taakse asti samalla POR15-reseptillä ja siellä se on vielä pysynyt.
    Irto osat kuten poikkipalkit ja jousen/iskarinkorvakkeet oli hiekkapuhallettuja, muuten runkoaisat raapattu ja hiottu täysin metallipuhtaaksi, jopa ne kaikkein pienimmät sopukat ja uurteet Dremelin teräsharjoilla jne...kiiltäväpinta pyritty saamaan mataksi ennen maalausta.

    10+ POR15 maaleille täältä.
     
  14. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Joo, oon mäkin maalannut porrilla onnistuneestikin, mutta liian tarkkaa tuon maalin pohjustuksen kanssa on. Kyllä kunnollinen 2k pysyy ja suojaa yhtä lailla ja levitys onnistuu joka kerta!
     
    Esaa tykkää tästä.
  15. BHN

    BHN 1st gear

    Project Farm testasi ruosteensestomaaleja / ruosteenmuuntimia. POR-15 voitti.
     
    MR_Peace ja MJF tykkäävät tästä.
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Magnumissa on pintaruosteessa apurungot, katsuri suositteli käsittelemään massalla yms, ennen kuin lähtee ruostumaan kunnolla. Oisko paras vetää tolla Por15 noin alustan osat? Vai jotain massan litkua.
     
  17. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Teräs harjalla irtonaiset pois ja sinkki sprayta perään,tämän kun tekee joka vuosi niin pysyy ihan ok kunnossa.Massat ja kotelosuojat hankalia sitten jos pitää enemmälti korjailla.
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Olisko noin uudelle autolle parempi putsata jollakin puhalluksella metallille ja jatkaa siitä ihan normaaleilla pintakäsittelykuorrutuksilla? Massaa ei vissiin kannata laittaa korroosion päälle. Se on todellinen ruosteen suojaus silloin. Ruoste saa työrauhan kun ei tarvitse kuivaa tauolle edes kesällä.
     
  19. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Omat kokemukset on vaan hyviä por-15 eli suosittelen. Teräsharjalla irti ruoste irti ja vaikka motonetistä anitrolilla hapottaa pohjan ja sitten maali päälle
     

Kerro tästä muillekin!